Rondreis Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam

Hallo allemaal,

Ik ben van plan in November een rondreis van 3 maanden te gaan maken in Azie.
Ik wil met het vliegtuig naar Thailand (Bangkok), vanuit bangkok naar het zuiden reizen door Cambodja, Vietnam in, dan naar het noorden tot halverwege Vietnam reizen, vanuit Vietnam Laos in om vanuit het noorden van Laos de grens over Thailand in te gaan en uiteindelijk vanuit Bangkok weer naar NL te vliegen.
Zijn er misschien mensen die deze landen als eens bezocht hebben en misschien wat tips voor mij hebben wat betreft verbindingen van land naar land, plekken die ik absoluut gezien moet hebben en wat ik ongeveer aan geld mee moet nemen. Ik wil veel mooie en leuke dingen zien en doen. Alvast bedankt :slight_smile: :wereld:

Hallo,

Om te beginnnen in dit forum zitten vele berichten over de verschillende plaatsen waar je naar toe wilt gaatn daar kun je een hoop info uit halen. Daarnaast via http://www.aroundtheglobe.nl ook veel info te vinden.
Mijn advies zou wel zijn als je vanuit Nederland vliegt om naar Thailand te vliegen waarom omdat het vele male goedkoper is dan naar Vietnam te vliegen vanuit NL. Daarnaast ook meer aanbod. Je kunt zeer goedkoop vliegen binnen azie met http://www.airasia.com

Ik zou de route nemen Thailand,Laos, Vietnam en dan beneden eindigen Cambodja in en dan terug naar Thailand dan zou je een retour ticket kunnen kopen die goedkoper is dan 2x een enkeltje. Zo reis je in feite een rondje.

Budget om ook leuke dingen te kunnen doen tussen 750 a 1000 euro per maand kun je genieten en ook veel activiteiten doen. Dus als je zo’n 3000 euro hebt per persoon dan kom je volgens mij echt een heel end. Dan is je vliegticket, intentingen,verzekering en malariapillen er al af. Dus de 3000 euro alleen voor het rondreizen moet te doen zijn denk ik.

1 like

Dit is een goeie site voor info over treinen over de hele wereld: www.seat61.com.
Bijvoorbeeld over de nachttrein tussen Bangkok en Nong Khai (bij grens met Laos, vlakbij Vientiane) vind je uitgebreide details over tijden, prijzen, overstappen op het kleinere treintje dat bijna tot aan Vientiane gaat, visum regelen, filmpjes van hoe die trein wordt omgebouwd van zitstoelen tot bedden, etc. Dus ook over de treinen van/naar Chiang Mai enzo kun je veel vinden.

Verder klinken je plannen prima haalbaar, maar ik heb zelf in die omgeving alleen ervaring met 4 weken Laos en een klein stukje Thailand. Ik vond Laos wel veel leuker dan Thailand omdat er veel minder mensen wonen (dus niet zo druk op straat en niet zoveel hoogbouw) en veel minder toeristen komen. Enkele plaatsen in Laos zijn wel druk bezocht, maar de rest allemaal heel erg rustig. Via mijn handtekening vind je mijn blog met verhalen en foto’s.

Ik ken ook mensen die een motor hebben gekocht en daarmee door die landen zijn gereisd. Ook nog het overwegen waard?

1 like