Hoi!
Ik ben van plan om in januari/februari 2014 een reis te maken in Azië voor 3/4 maanden samen met mijn vriend waar ik al 9 jaar een relatie mee heb. Momenteel werken we nog maar mijn partner is per 1 januari werkloos en mijn contract loopt in mei 2014 af. Omdat het in deze tijden moeilijk is om een nieuwe baan te zoeken zijn we van plan om een klein wereldreisje te maken door Azië (nu kan het nog aangezien we geen kinderen hebben en voor 2 jaar in het huis van mijn ouders wonen die verhuisd zijn naar Amerika voor 2 jaar).
We zijn geheel blanco en weten dus nog niet veel qua budget, landen, visums, belastingen en overige zaken. Wel hebben we veel affiniteit met Bali aangezien ik daar 2 vakantievilla’s verhuur (www.balivakantievilla.nl en www.balistrandvilla.nl). Vandaar dat Azië ons ook enorm aanspreekt.
De landen die we eventueel willen bezoeken en willen weten of het ook echt daadwerkelijk de moeite waard zijn:
- Vietnam
- Laos
- Cambodja
- Thailand
- China
- Tibet
- Nepal
- (Myanmar?)
Andere suggesties zijn ook zeker welkom en wij staan open voor alles.
Ons budget is rond de 15.000-20.000 euro totaal? Moeilijk in te schatten aangezien we low budget willen maar ook weer niet TE low… Wel fatsoenlijke hostels/hotels met eigen kamer en treinreizen/busreizen/vliegreizen.
Groetjes Saskia