Ik ga in oktober samen met mijn vriendin op reis naar Azie. We willen in 6 maanden tijd de volgende (bijna standaard) route afleggen:
Thailand 30 dagen> Laos 30 dagen > Vietnam 30 dagen > Cambodja 14 dagen > Maleisie (vaste land) 14 dagen> Maleisie (Brunei) 7 dagen > Singapore 7 dagen > Indonesie 40 dagen > terug naar Bangkok voor x aantal dagen
Nu heb ik een aantal vragen:
Is deze route te doen? Reistijd goed? en qua logistiek in orde?
Hoe zit het met mijn visum in thailand. Als ik daar aankom heb ik dus een retour ticket die 6 maanden later is. Ze doen daar moeilijk over als je niet kan bewijzen dat je na 30 dagen het land niet uit gaat, klopt dit? En ik wil na indonesie terug naar thailand, nu moet ik dus een multi visum kopen. Klopt dit?
Inentingen: hoe zit het hiermee? Welke heb ik precies nodig? Hepatites A + B, DTP, Buiktyfes en Malaria volgens mij, maar dit zijn er aardig wat… Klopt dit? En in welke landen heb ik precies Malaria pillen nodig? Eigenlijk alleen Laos toch?
Mochten mensen nog tips hebben voor deze reis: GRAAG! Wij gaan beide voor het eerst zo n lange reis maken dus alle hulp is welkom.
Nu het is aangeraden als je ergens op een trekking ga,dat het wel is aangewezen om malariapillen in te nemen.
Nu over andere landen in Azie zal het ook van toepassing zijn om malaria pillen te nemen,(het is tezien wat je eventueel gaat doen)vooral als je in de jungle verblijft.
Wat wil je zoal zien in Thailand,nu is het een beetje koffiedik kijken!Een rondreis gecombineerd met een strandvakantie is de meest populaire vakantie in Thailand. De meeste rondreizen verkennen eerst Bangkok en reizen dan in de richting van het Noorden naar Chiang Mai of naar de Gouden Driehoek, Chiang Rai. Onderweg worden nog allerlei steden aangedaan en maak je kennis met het binnenland van Thailand.Over visa’s daar zal iemand anders op reageren.gegroet:georgessiam.
1, ja deze route is te doen ook qua tijdsduur zoals jij die aangeeft
2, ja dit klopt en nee dit klopt niet je hebt inderdaad een multi-entree visum nodug dit hoef je echter niet te kopen dit is momenteel gratis dus dat is een mooie meevaller:vak02:
3, inentingen zijn altijd per land verschillend kijk eens bij de travel dokter op de site daar vind je vast wel wat je zoekt http://www.traveldoctor.nl/
tips, mmm dat is moeilijk omdat dit toch erg persoonlijk is maar plan niet te veel en laat het lekker over je heen komen geniet van alles wat je ziet, ruikt, hoort, proeft en van alles wat je mee maakt
verder geef ik je de tip om hier op de diverse landen forums veel te lezen wat er allemaal word aangeraden om te bezichtigen en of doen als je dan een grove route hebt kan je altijd vragen of je iets wel of niet de moeite is om te gaan doen/bezichtigen
maar vooral ga er heerlijk van genieten en begin daar nu al vast mee met een heerlike voorbereidings tijd en leef als de aziaat tot aan dan dus maak je vooral niet te druk het komt allemaal wel goed
De kosten per dag zijn dus van 1 persoon, wat neerkomt op bv: thailand 50 euro perdag voor 2 personen. Deze planning is volgens mij goed te doen, hoe denken jullie hierover?
Ik wil persoonlijk veel mooie stranden zien. Ook wil ik de massa toerisme ontwijken (wat vrijwel niet te doen is begrijp ik). Verder wil ik graag veel zien van de lokale bevolking en dus ook in kleine dorpjes verblijven. Nu wil ik niet vastzitten aan een route. Ik ben altijd erg laidback en altijd komt alles goed bij mij. Ik zou het daarom geen probleem vinden om alleen met deze informatie al te vertrekken en ter plekke bekijken waar we heen gaan. Toch wil mijn vriendin een globale route hebben. Is het beter om na bangkok naar het zuiden te trekken om de stranden te bezoeken of kunnen we dit beter pas aan het einde van onze reis een aantal weken doen? En hoe zit het met Laos Vietnam en cambodja? Als we laos doorgaan dan komen we in het midden van vietnam uit, en slaan dus vrijwel het gehele noorden over. Hoe zouden jullie dit aanpakken? En wat ook mogelijk is: Vanuit Cambodja het zuiden van thailand te bezoeken (komt ie weer: de stranden!) en dan door te reizen naar Maleisie. Of zouden jullie hier gewoon per vliegtuig gaan?
Zouden de tickets nou goedkoper worden voor oktober ivm de ongeregeldheden? Sta namelijk op het punt om deze week een ticket te boeken van 622 euro naar bangkok. Van 3 oktober tot 7 april.
Ik heb enkele weken geleden een ticket gekocht voor Oktober voor 645alle kosten inbegrepen,Is dit veel of weinig voor oktober,weet het niet.
Maar het voornaamste is,ik heb mijn ticket en dit kunnen ze mijn niet meer afnemen!
Vermits ik ook ga in December,heb ik mijn ticket al geboekt in maart,ja zo vroeg al!!
Anders kan het goed zijn dat je aan bedragen zit van meer dan 1000euro per persoon voor die periode!!
Nu voor oktober heb je nog wat tijd over om je ticket te boeken,btw:622euro is wel een mooie prijs Niels.Ook nog zeggen dat je voor 30dagen(750euro per persoon)wel goed zit in Thailand.
Hallo Niels, als ik jou was zou ik die tickets meteen boeken. Bij je berekening van het kostenplaatjes heb ik zo mijn vraagtekens. Ik kom op €4150,- p.p. voor een half jaar in Azië excl. tickets en visa. Overnachten en eten zal te doen zijn; hoewel wel erg basic (en dat een half jaar). Maar wat denk je kwijt te zijn aan vervoerskosten van A naar B, denk aan vliegtickets, trein- en buskaartjes, af en toe een taxi enz. En bedenk dat €25,- een half jaar geleden ruim 1200 THB was, nu nog geen 1000…
Zelf denk ik ook aan €25,- p.p.p.d., maar dan als zakgeld… (En dan heb ik alle hotels, excursies en transfers al geboekt en betaald).
Veel plezier met de voorbereidingen
Ik denk dat je begroting overall redelijk klopt, maar er zijn toch een paar landen waar ik wat extra geld voor achter de hand zou willen hebben.
Zo kost bv een pas voor Angkor Wat in Cambodja 25 dollar per dag, wat een ontzettende aanslag is op je budget. Zeker wanneer je er meerdere dagen naar toe wilt (aanrader!) en ook de verder weg gelegen tempels wilt zien (= extra vervoerskosten, maar wel aanrader!)
Afhankelijk van wat je in Indonesie wilt gaan doen, is 20 euro per dag ook niet heel ruim. Een uitstapje naar bv de Borobudur of Prambanan kost ongeveer 100,000 rp per tempel, wat neerkomt op een kleine 10 euro. Al kun je daar in Indonesie weer een dagje strand tegenoverstellen, wat niks kost als je niet teveel biertjes drinkt :vak02: