Wij vertrekken op 1/2 voor 6 weken naar Azie.
We komen aan in Bangkok om vervolgens richting Koh Chang te vertrekken.
Vanuit Koh Chang willen we doorreizen richting Vietnam, of per vlucht of over land via Cambodia.
Vanuit Vietnam willen we richting Borneo, we weten alleen niet goed hoe we hier moeten komen. Vanuit Borneo willen we richting de kleine Suma eilanden; Flores, Bali etc.
Daarna weer terug naar Thailand.
Heeft iemand goede tips hoe het beste te reizen? Per boot, vliegtuig etc.
Goede tips voor accomodatie?
Wat heb ik nodig aan vaccinaties? Hoe moet ik mijn visums regelen? Kan dit ter plekke? Raden jullie mij aan om deze route te volgen?
Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan? Of ook gaan doen?
Ik ben het helemaal met Karin eens: veeeeeeel te veel landen voor 6 weken. Persoonlijk zou ik me beperken tot bv Thailand, Cambodja en Vietnam. En zelfs dan vind ik 6 weken aan de krappe kant…
Ikzelf heb het rondje niet in die volgorde gedaan, maar om je een indicatie te geven qua tijd:
Thailand: 4 + 2 + 1 weken en nog steeds niet alles gezien
Cambodja: 2 wkn
Vietnam: 4 wkn
Borneo (Kuching): 1 week, veeeeeel te kort!
Flores: 2 wkn
Bali: lang
Wat visa betreft:
indien je geen uitreisticket hebt, moet je voor Thailand een 60 dagen visum aanvragen. dit kan in o.a. Amsterdam en den Haag. wanneer je wel een uitreisticket hebt, kun je een 30 dagen stempel aan de grens krijgen.
het visum voor Cambodja kun je aan de grens krijgen. dit kost ongeveer US$ 20.
het visum voor Vietnam die je vooraf aan te vragen. dit kan o.a. in NL, maar ook in Bangkok of Phon Phem.
wanneer je naar Maleisisch Borneo wilt, kun je gratis een ‘visum’ aan de grens krijgen
voor Indonesie kun je (indien je een uitreisticket hebt) aan de grens een visum krijgen voor 30 dagen. dit kost ongeveer US$ 25.
Qua vaccinaties zou ik gewoon even contact opnemen met de GG&GD. Ik zou minimaal voor Hep A, B en DTP gaan, duiktyphus is echter ook aan te raden. Plus evt malariapillen.
mijn idee is ook om 6 weken naar azie te gaan maar dan starten in bangkok en eindigen in bangkok (dit is volgens mij qua tickets het goedkoopst) dan over land via cambodja(heel kort bezoek) naar vietnam en via laos (als er nog tijd is)weer terug naar bangkok vliegen.
Wij zijn nog niet geweest. Volgens mij is overland reizen wel mogelijk maar als je net iets meer geld uitgeeft kan je vliegen en dit schijnt toch een stuk comfortabeler te zijn.
dat is goed te doen, over land reizen. maar dit kost wel tijd en 6 weken is echt heel kort hoor voor thailand , cambodja,vietnam en laos. zelfs als je vliegt. over deze landen hebben wij 6 maanden gedaan.
kies beter voor 1 of 2 landen en kom later nog eens een keer terug voor de andere landen.
deze landen zijn meer waard dan een flitsend bezoek.
Ik ben het helemaal eens met Karin wij hebben over die 4 landen ook zo’n 6 maanden gedaan.
2 landen is meestal genoeg in 6 weken. Als je alleen maar aan het reizen bent zie je helemaal niets dan bussen,treinen,taxi’s en vliegtuigen van binnen.
6 weken is echt veel te kort voor al deze landen! ik zou minimaal 2 landen laten wachten tot een volgende keer.
maar om je vraag te beantwoorden: ja, de grensovergangen over land zijn goed te doen. houd er wel rekening mee dat niet alle grensovergangen open zijn voor touristen, maar de Lonely Planet kan je daar meer over vertellen.
bedankt allemaal! ik ga er 2 landen uitpikken, waarschijnlijk laos en vietnam). Is het wel het handigst om op bangkok te vliegen of kan je ook rechtstreeks naar vietnam vliegen.
Wat jij wilt. Alleen het aanbod van vliegtuigmaatschappijen naar Vietnam is kleiner. Als je naar Bangkok vliegt heb je meer keuze. Als je veel beenruimte wil zou ik je de tussenklasse van Eva Air willen aanraden. Je kunt namelijk heel goedkoop dus van Bangkok naar Hanoi of Ho Chi Minh vliegen. Kwa prijs is het goedkoper ik denk dat je er toch wel zo’n 200 euro per persoon mee kunt besparen.