5 weken zuid-oost Azie

Dag iedereen,

wie heeft er een goede reisroute voor mij?

Ik ga midden november tot midden december naar zuid-oost azie. Nu vlieg ik op Bangkok (en ook weer terug vandaar) en eindig in Ho Chi Minh stad, alwaar ik een binnenlandse vlucht neem terug naar BKK.

Ik heb dus een goede 5 weken om mezelf te vermaken. Ik moet op 18 december in Ho Chi Minh zijn, verder maakt het me geen fcuk uit.

Ben in geen van deze landen geweest (heb wel ervaring met een paar maanden India, dus ben niet groen) en zou graag een leuke route, met het liefst Cambodja, Laos en Vietnam willen afleggen.

Ik weet dat ik veel op dit forum kan vinden, ben ook druk bezig met zoeken en heb al veel goede tips gevonden. Daarvoor dank!

Is het te doen in deze 5 weken, of wordt het dan alleen maar rennen en kan ik me bijv beter beperken tot alleen Cambodja en Vietnam (dus Laos overslaan)

Bij voorbaat dank voor de tips!

:chin:

(ps, is het in deze landen, net als bijv in India, goed te doen om alles lekker op de bonnefooi te doen? vast wel, maar toch, voor de zekerheid. Moet volgens mij alleen wat visa regelen)

Hoi,

Ik vertrek 3 november naar Bangkok. Blijf ook 5 weken en zal ook terugvliegen vanaf Bangkok.

Ook ik vraag mezelf af of er mensen zijn met route`s. De landen die ik graag wil bezoeken zijn; Thailand, Laos, Cambodja en misschien vietnam.

Alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom aangezien het mijn eerste reis is naar die landen (wel ervaring met Zuid- Amerika)

Groet,

Jeroen

Als het geen fcuk uit maakt dan zou ik thuis blijven.

@ Misjaa als het je niet veel uit maakt hoe je route precies verloopt zal je moeten kiezen want ik denk dat als je alles wilt bezoeken het meer lijkt dat je op de vlucht bent dan op reis vergeet niet te genieten van daar waar je bent tijdens je reis je wilt naar cambodja zeg je dan zou ik laos schrappen al vind ik dat persoonlijk mooier dan cambodja voor zo ver ik het heb gezien maar ben in beide landen maar 1 keer geweest
zorg wel dat je een visum hebt voor thailand dit kan je gratis verkrijgen hier in nederland voor cambodja en vietnam kan je dit regelen aan de grens of in bangkok
in ieder geval een fijne reis gewenst
@ Jeroen voor jou eigenlijk het zelfde verhaal 5 weken lijkt lang maar is zo voorbij dus vergeet vooral niet te genieten thailand alleen kan je al gemakkelijk 5 weken verblijven maar als je het wil combineren zou ik voor laos kiezen maar dat is een persoonlijke keuze