Advies nodig voor routeplanning Zuid-oost Azie

Hallo mensen van het goede leven!

Begin nov ga ik samen met iemand door Zuid-oost Azie reizen voor 2,5 maanden.

De landen die we willen bezoeken zijn: Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. We willen beginnen of eindigen in Phuket. De vraag is welke route leuker en beter is, of maakt het niets uit?

Het idee is om of een goedkoop retourtje Bangkok vanaf Dusseldorf te kopen en daar in Thailand een retourtje naar Phuket.

Of we kopen twee enkele reizen vanuit Dusseldorf (Bangkok en Phuket), maar dan zijn we waarschijnlijk duurder uit.

Het lijkt ons leuk om oud op nieuw in ieder geval op een strand te vieren, gezien we niet weten hoeveel we in 2,5 maand kunnen zien van al deze landen zijn tips van routes die jullie gedaan hebben meer dan welkom!

Groet,
L.

2.5 maand lijkt lang maar is zo voorbij en er is veel lees heel veel te zien zelf zou ik beginnen in cambodja en dan via laos naar thailand reizen hier een mooi eiland uitzoeken om oud en nieuw te vieren bijvoorbeeld koh chang om vevolgens verder door thailand te reizen dan kan je eindigen op phuket ik zou vietnam laten vallen om meer tijd in de andere landen te hebben
als je thailand als laatste land wil doen hou er dan rekening mee dat als je thailand via het land betreed je er maar 15 dagen mag verblijven zonder visa en via vliegtuig 30 dus ik zou vanuit laos een ticket boeken via air asia dit is goedkoper dan visum

groetjes dirk

Hoi Dirk, bedankt voor je tips!

Ik zit ook te denken om misschien 3 landen te doen ipv 4. Maar dan zou ik eerder Cambodja laten vallen … Vietnam trekt me enorm aan. Of zit daar fout mee?

dat hangt natuurlijk helemaal van je eigen smaak af maar ja drie landen doen in zuid oost azie en niet naar angkor-wat … dat zou ik niet doen en laos is werkelijk een aanrader net als thailand
je zou er ook voor kunnen kiezen om angkor-wat te doen en verder niet te veel cambodja en bijvoorbeeld halong bay in vietnam en verder niet te veel vietnam
net wat je zelf wilt maar dan moet je waarschijnlijk wel een paar keer vliegen en dat maakt het wel duurder al is air-asia echt goedkoop
zet de plaatsen welke je echt wil zien eens op papier dan is het wat makkelijker om je advies te geven

groetjes dirk