Ik ga voor vier weken naar zuid oost Azie. Ik reis alleen en zou dan het liefst zowel Laos, Cambodja, Vietnam als Thailand aan willen doen. Nu weet ik dat vier weken erg weinig tijd is hiervoor.
Ik ben erg selectief en als ik het ergens gezien heb dan reis ik door naar de volgende plek waardoor ik niet afhankelijk ben van anderen. Vandaar dat ik dus wel denk dat het mij moet gaan lukken.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en weten jullie dan nog een leuke route die in ongeveer 4 weken deze 4 landen aan doet? Ik ben wel erg benieuwd naar de plaatsen die jullie als een absolute ‘must see’ aanraden.
Vier weken lijkt mij veel te kort voor 4 landen ik zou het bij 1maximaal 2 houden
Thailand is een groot land om daar wat van te zien en te genieten neem er de tijdvoor en ga vooral niet haasten lijkt mij .
ps schrijf eens wat je dan precies wilt in die vier weken
Niks is onmogelijk, maar 4 landen bezoeken in slechts 4 weken raad ik je ook af. Ben het met Fransjes eens en zou dan hooguit 2 landen combineren zoals bijvoorbeeld Thailand & Laos.
Het lijkt mij zonde om in 4 wkn als een Japanner door Azie te reizen om maar zoveel mogelijk te zien. Je kan beter wat rustiger reizen, mocht het reizen door Azie bevallen, dan kan je altijd nog een keer terug gaan om de andere landen te bezoeken.
Ik denk ook wel dat het mogelijk is, maar dan is het heeeel veel vliegen.
Afgelopen november had ik 3,5 weken, was van plan Thai-Camb-kort Viet te doen, echter ik heb het bij Thai-Camb gelaten. Als ik erop terugkijk, vind ik nog dat ik teveel gereisd heb, en wat te weinig gerelaxed.
Route was: Bkk-Battambang-Phnom Penh-Takeo-Kep-Sihanoukville-Koh Kong-Chanthaburi-Bkk
“Must-sees” bezoek ik al jaren niet meer, ik probeer echt te ontdekken hoe de mensen in die plaatsen leven.
Je komt er pas achter hoe een land is, als je het land “ondergaat”, en dat lukt je niet in een week.
4 landen in 4 weken … natuurlijk kan dat maar je bent op reis en niet op de vlucht neem ik aan dus zou ik het houden bij 1 of hooguit 2 landen thailand is groot genoeg om je 4 weken te vermaken en rond te kijken neem je tijd en geniet van je tijd zou ik zeggen