Ik ben Eric, 29 jaar en kom uit Leiderdorp.
Half januari 2010 wil ik voor 2-3 maanden gaan backpacken door Zuid-Oost Azie. De route zal ongeveer zijn: Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam.
De afgelopen jaren heb ik deze landen al eens eerder bezocht, dus ik ben niet onbekend in dit gebied.
Nu kan ik dit in mijn eentje gaan doen, maar het lijkt me wel zo gezellig om dit met iemand samen te doen daarnaast is het reizen met zijn tweeen vaak wel wat praktischer heb ik gemerkt.
Zijn er nog mensen die dezelfde plannen hebben, laat dan wat van je horen!
ik heb mijn ticket geboekt voor 18 feb 2010, dan ga ik twee maanden terug naar azie(thailand, laos vietnam denk ik). dit jaar ben ik er 4 weken geweest (thailand, cambodja en laos)…ik ga deze keer alleen…en dat vind ik best spannend ondanks ik er niet onbekend ben. wat zijn jouw plannen ongeveer te doen, (enne heb je ook een profielfoto , dan weet ik een beetje wie ik tegenover mij heb)
Ik heb zojuist even een profielfoto toegevoegd, is inderdaad wel leuker als je weet wie je voor je hebt :dag:
Ik ben in 2005 voor het eerst 5 weken in Thailand geweest en 2 weken in Laos. Dit was op de terugreis van 4 maanden Australie.
Daarna in 2007 terug die kant op gegaan om in 4 weken vanuit Thailand door Cambodja en Vietnam te reizen. Afgelopen zomer na 6 weken India weer 2 weken in Thailand geweest. Dit waren eigenlijk allemaal korte reizen, dus wil nu eens voor een langere periode die kant op.
Het lijkt me heerlijk om dit keer weer vanuit Thailand naar Laos te reizen, van Laos naar Vietnam, van Vietnam naar Cambodja en van daaruit terug naar Thailand. Dit keer wil ik overal wat meer de tijd nemen om meer van de omgeving te kunnen genieten. De lonely planet is mijn reisgids en daarin zijn de leuke plaatsjes altijd wel te vinden. Ik wil van tevoren wel een globale route uitstippelen, maar ook onderweg genoeg vrijheid hebben om ergens langer te blijven hangen als het gezellig is.
Het reizen is voor mij minstens zo belangrijk als de bestemming zelf, overdag wil ik een beetje sightseeen, de lokale bevolking en andere reizigers ontmoeten en 's avonds genieten van een welverdiend biertje.
Mijn ticket moet ik nog boeken, dit doe ik als ik de exacte data heb vastgesteld en de goedkoopste vlucht heb gevonden.
Ik heb gemerkt dat je ook prima alleen kan rondreizen in Azie, je ontmoet immers genoeg andere reizigers als je dat wil
Heb jij al een route uitgestippeld en wat zijn jouw plannen daar?
To mr Amsterdam, wat voor tips wil je hebben? Heb je al een route uitgestippeld? Het klinkt simpel maar schaf van te voren een lonely planet aan, daar staat bijna alle info in die je maar nodig heb, onmisbaar bij zulke reizen :so:
thanks voor de foto… :vak02:… altijd handig om te weten wie je voor je hebt.
je bent al flink in Azie geweest zo te lezen. ik ben dit jaar voor het eerst naar Azie gegaan, en ben op slag verliefd geraakt. vooral laos heeft mijn hart.
ik was met mijn broer en schoonzus, backpacken van Thailand naar Laos en toen door naar Cambodja, en weer terug naar thailand. wij hadden vier weken en waren veel van plan. alleen de tijd liet het niet toe. dit jaar wil ik weer terug , maar wat mij betreft valt cambodja af en voeg ik vietnam(mekongdelta) toe…maar alle wegen liggen nog open.
ik wil net als jij vooral genieten van de omgeving. s avonds lekker biertje en een goed gesprek met de locals/reizigers.
ik wil veel zien zonder me opgejaagd te voelen dat ik verder moet reizen naar het volgende…
Wil jij nog wel richting laos nadat je er al een flinke tijd hebt doorgebracht dan?
Ik ben de vorige keer maar 2 weekjes in Laos geweest, dus heb het gevoel dat ik daar een hele hoop nog niet heb gezien. De Gibbon experience bijvoorbeeld, daar had ik in 2005 nog nooit van gehoord
Lijkt me mooi om vanuit Laos door te reizen naar Vietnam, de mekong delta staat ook nog op mijn lijstje, daar had ik de vorige keer ook geen tijd meer voor.
Vandaaruit schijn je ook heel mooi door te kunnen reizen naar Cambodja, waarschijnlijk met veel minder gehussle als via Poi Pet
Sihanoukville wil ik ook graag zien, vorige keer alleen naar Angkor geweest en Phnom Pehn.
Ik denk dat ik ook in mijn eentje naar Thailand vlieg, wil dan op Koh San Road kijken of ik een iemand tegenkom die een stukje wil meereizen. Anders moeten we in februari even kijken waar we beiden zitten
Je moet toch echt Angkor Wat een keer gezien hebben, ben er nu 2 maal geweest en telkens weer diep onder de indruk.
Voor de rest …inderdaad,hoewel het primitieve daar ook wel iets heeft en het is spotgoedkoop.>>>
Ik zit van 24 feb tot 24 maart in Thailand. Begin in Bankok, en dan 1 maart naar de Full Moon in Koh Phangan. Van daaruit zuiden, midden, noorden af.
Misschien leuk om ideeen/tips uit te wisselen??
[EMAIL=“susan_sondermeijer@hotmail.com”]susan_sondermeijer@hotmail.com
(vind msn altijd erg praktisch daarvoor)