Ik heb besloten 4 maanden op reis te gaan naar Zuid-oost Azie. Ik wil niet al te veel moeten haasten dus heb ik besloten waarschijnlijk max 4 landen aan te doen. Wat zou jullie advies zijn?
Ik reis als vrouw alleen (21 jr.). Eigenlijk houd ik niet zo heel erg van veel drukke steden bezoeken. Ik ben mee van de activiteiten ondernemen. Dingen bezoeken en avonturier dingen. Ook budget vind ik natuurlijk belangrijk, maar volgens mij ligt dat bij die landen niet zo erg ver uit elkaar. Ik ben benieuwd naar jullie advies.
De Filipijnen zijn duurder dan de rest, en ook Maleisië is een beetje duurder.
Mijn favorieten zijn Indonesië, Filipijnen, Laos en Myanmar. Die landen grenzen echter niet aan elkaar, zodat je geld zal moeten investeren in vliegtickets. Geen idee of dat in je budget past? Verder beperken tickets je vrijheid omdat je ze vantevoren moet vastleggen. En die vrijheid is juist zo lekker!
Op grond daarvan zou ik een ticket naar Bangkok kopen. Na wat uitstapjes omgeving Bangkok kun je naar Myanmar vliegen. Verdiep je even in het land. Niet elke vrouw wil daar alleen reizen, al zou ik persoonlijk daar geen moeite mee hebben. Myanmar is prachtig, maar minder makkelijk te bereizen dan de andere landen die je noemt.
Na 4 weken vlieg je terug naar Thailand (via Bangkok naar Chieng Mai. Je kan dan noord Thailand bezoeken en de grens oversteken met Laos. Veel natuur, varen met bootjes, trekkings en watervallen.
Na 30 dagen Laos steek je de grens over met Cambodja. Je sluit je reis of in zuid Thailand.
Eventueel kun je Myanmar vervangen voor Vietnam of Maleisië.
ik sluit me aan bij Jenny, en zou ook voor 4 landen kiezen welke aan elkaar grenzen. een ticket naar Bangkok is meestal het goedkoopste in deze regio waardoor thailand een streepje voor heeft hiervandaan zou je via maleisie naar indonesie kunnen reizen om op de fillipijnen te eindigen maar ik denk dat een reis de andere kant op goedkoper zal zijn dus Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam bijvoorbeeld of zoals Jenny aan geeft met Myanmar
Ik weet niet wanneer de planning is om te gaan maar mischien is dit ook nog van invloed zo kan het in Januari in noord Laos en zeker in noord Vietnam behoorlijk fris zijn
Eens met andere posters. Boek in elk geval een ticket naar thailand, daarheen kun je vaak aanbiedingen vinden.
Ook laos en cambodja kan ik adviseren. Laos vond ik erg mooi en lekker rustig na thailand. Thailand vind ik een mooi land en erg makkelijk te bereizen. Wel wat drukker en het kan hectisch zijn. Bijzonder vond ik angkor wat, goed te bereizen vanuit thailand.
Indonesie was mijn eerste reis en daardoor exta speciaal, zoveel te zien, veel cultuur/natuur en heerlijk eten. Maar je moet wel een vlucht nemen. (eventueel via een boot vanuit maleisie)
Maleisie zou handig zijn omdat he makkelijk te bereiken is vanuit thailand. Maar hie vond ik borneo het mooist, maar aarvoor heb je ook een ticket nodig.
Is dit je eerste keer reizen? Afhankelijk daarvan zou ik thailand, laos, cambodia doen. Vietnam is geweldig maar wel erg druk. Indonesie Java is ook een aanrader!