hey,
ik ga in februari 2 maanden naar zuid-oost azie. Nu zit ik te dubben of ik Thailand-Laos-Cambodja-stukje Vietnam zal doen of Indonesie-Maleisie-stukje Thailand.
Kan iemand mij hier advies over geven? Indonesie en Maleisie trekken mij meer, maar ik heb gehoord dat het voor een vrouw alleen minder geschikt is dan Cambodja etc. Klopt dat? Wat voor dingen zijn er te bezichtigen in Laos en Combodja? Veel cultuur of ook natuur? Welke landen zijn het goedkoopst om te verblijven? Ik hoop dat jullie wat met deze vragen kunnen. Alle tips zijn welkom, ik ben me aan het inlezen, maar weet echt vrijwel niks van deze landen…
ik heb het eerse gedaan.
Kan niet anders zeggen dan goed bevallen.
goedkoop, leuk en veilig.
bekijk mijn sites eens en als je vragen hebt, stel ze!
Thailand-Laos-Cambodja-Vietnam zou voor mij te veel zijn in 2 maanden, tenminste, als je nog nooit eerder in die landen geweest bent. Thailand en Laos (evt gecombineerd met Angkor Wat) zou voor mij een betere keus zijn, omdat je dan tenminste de tijd hebt dingen op je gemak te bekijken, ook een beetje rust in te lassen en niet alleen in bussen te zitten. (Of wil je veel vliegen?)
Voor bezienswaardigheden in alle landen zou ik dit forum eens doorspitten als ik jou was of sites met reisverhalen. (Bv die van Martin, de mijne, en zo zijn er nog heel veel mensen die dit forum bezoeken die links naar hun sites in kun handtekening hebben staan.)
Is Maleisie of Indonesie moeilijk te bereizen als vrouw alleen? Ik vind van niet. Al is het wel zo dat je in Thailand of Laos makkelijker met andere backpackers in contact komt dan in Indonesie. Maar als je het geen probleem vindt om af en toe een dagje alleen te zijn, dan zie ik niet in waarom je deze landen niet zou kunnen bereizen!
Groet,
Jenny
Mis de Filippijnen niet, zo’n aanrader!!! Echt prachtig! Niks vervelends meegemaakt, 6 weken rondgereist.
Ben het helemaal met je eens Merinh. Ik verbaas me er altijd weer over hoe de Filippijnen gemeden worden door het gros van de zuidoostazie gangers. Toegegeven het land kampt met een negatief imago van staatsgrepen,corruptie, en sextoerisme , maar dit geld overzogoed voor Thailand wat wel miljoenen toeristen weet te trekken. Voor degenen die nog niet weten hoe mooi het land is zie www.wowphilippines.co.uk en www.taophilippines.com voor natuurliefhebbers www.ecotourismphilippines.com en www.palawantourism.com voor de mooiste stranden www.boracay.com of www.boracayisland.org