ik ben van plan om 3 maanden alleen te gaan reizen in Azië. Laos en Cambodja heb ik al gezien en vond ik prachtig. Landen die mij erg aantrekken zijn: Indonesië (Java, Bali, Lombok), Vietnam, Myanmar, Sri Lanka, Nepal … Helaas grenzen deze landen niet aan elkaar. Ik wissel graag cultuur in de stad af met bijvoorbeeld een tweedaagse trekking. Welke landen zijn goed te combineren in 3 maanden tijd? Welke landen zijn het gemakkelijkste om alleen te bereizen?
Wat is je budget? Als je vliegt zou je misschien ook niet aan elkaar grenzende landen kunnen doen?
Vietnam is heel goed te doen om alleen te reizen, en is, vond ik, ook een leuke afwisseling tussen stad en platteland. Myanmar is dan weer een heel ander land, dus het hangt er een beetje vanaf waar je naar op zoek bent in een land en in een reis…?
Indonesië is prima alleen te doen, alleen zijn de afstanden vaak heel lang (behalve op Bali dan).
Indonesie combineren met maleisie en thailand? Voor indonesie zul je veel tijd nodig hebben omdat het zo mooi is. Maleisie ligt op de route, maar het mooiste is Borneo, dus als je dat mee kunt nemen is dat zeker een pluspunt. Maleisie is goed alleen te reizen.
Myanmar is zeker favoriet, maar was in november redelijk prijzig geworden. Je kunt daar wel alleen reizen maar dat lijkt me minder leuk. We ontmoette daar niet veel reizigers, alleen groepsreizen.
Op Indonesië zou ik sumatra persoonlijk niet overslaan. Zeker bukit lawang (orang oetangs en meerdaagse trekkings) is zeker een aanrader. Mocht je nog een echte stad willen zien zou ik Singapore ook niet overslaan, een hele ervaring opzich!
Ze zeggen inderdaad dat Sumatra heel mooi is… Ben er zelf noet geweest.
Ik heb zelf Java en Bali in 5 weken gedaan. Was dan wel al een keer eerder na bali en lombok geweest ( 3,5 week).
Java kun je makkelijk in 3,5 / 4 weken doen hoor.
Gili eilandjes (bij Lombok) zijn ook leuk.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Wereldwijzer