Hi allen,
Mijn vriend en ik zijn de afgelopen 2 jaar samen op reis geweest in Azië en hij heeft zelfs een halfjaar in Azië stage gelopen. Dit jaar willen we waarschijnlijk toch weer naar Azie (ook omdat Azië gewoon goed betaalbaar is nu we een huis hebben gekocht), maar we willen wel iets nieuws en speciaals zien!
Waar wij/mijn vriend al zijn geweest:
- Thailand (Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, jungle, Phuket, Koh Phi Phi)
- Singapore
- Indonesië (Sumatra, Java, Bali, Flores, Sulawesi, Kalimantan)
- Maleisië (Borneo) -> niet op het vasteland gereisd
Wat wij belangrijk vinden:
- jungletrekking (met het liefst wat specialere dieren)
- eindigen op een mooi eilandje voor 5 dagen ongeveer (waar we ook redelijk kunnen snorkelen)
- niet te toeristisch (Phuket vonden we verschrikkelijk)
- budget max 3000,- voor 2 personen. Dus ticket proberen we ook zo goedkoop mogelijk te scoren. Er zijn nu aanbiedingen van Qatar Airways voor ongeveer 400/500,- naar Azie dus als we daar iets mee zouden kunnen zou dat top zijn
- binnenlandse vluchten zijn prima, maar niet teveel
- het moet redelijk te bereizen zijn, omdat we er maar 3 weken zijn
We hebben helaas “maar” 3 weken vrij kunnen krijgen (september 2015), dus het moet een compacte route worden met zoveel mogelijk highlights. Mijn vriend is alleen bang dat deze reis wel leuk gaat worden maar nooit meer zo prachtig als onze reis van vorig jaar bijv, omdat we toen meer dan 5 weken de tijd hadden. Ikzelf zou graag wel nieuwe dingen willen zien, echt de speciale dingen. Bepaalde diersoorten of wat dan ook. Ik heb namelijk al heel veel rijstvelden en tempeltjes gezien. Heel mooi, maar er is waarschijnlijk nog veel meer!
Daarom ben ik dus hier! Wat moet ik echt nog gezien hebben? Wat is er mega speciaal dat we echt denken WOW!!! Waar we zelf al aan dachten:
- Vietnam
- Cambodja/Laos?
- Filipijnen
- In Indonesië hebben we west-Java nog niet heel goed ontdekt, Lombok ook nog niet… Maar alle omliggende eilanden wel, dus hoe gaan we hiermee een compacte reis creëren?
Groetjes en alvast dank, Inge