Ik zal mij even kort voorstellen, Ik ben Vera kom uit Arnhem, ben 32 en werk in de commerciële industrie.
Al mijn vrienden zijn helaas al gesetteld of houden niet van verre reizen ; ) , en zoek daarom via deze weg een reisgenootje.
Via wereldwijzer heb ik al 3x eerder een reisgenootje gevonden en heb daar mooie reizen naar India, Jordanie en Thailand/ Maleisie mee gemaakt en leuke vriendschappen aan overgehouden.
Nu begint het weer bij mij te kriebelen dat ik volgend jaar echt weer op reis wil. Ik zat zelf te denken rond mei of misschien Juni.
Landen die mij aantrekken: 3 weken Vietnam of Cambodja/Vietnam of 3 weken Indonesië Sumatra en Java.
Als backpacker reis ik graag budget, slaap altijd in guesthouses of hostels, maar niet in dorms. drankje drinken op terras prima, maar ben geen stapper meer. Dagje fietsen, dag door de jungle zijn dingen die ik graag doe en uiteraard 2 dag ergens snorkelen op een mooi strand/zee
Ik heb nog geen concrete plannen en hoor graag of iemand hetzelfde idee heeft om rond die tijd naar Azie te gaan.
Landen die ik eerder heb bezocht zijn: Jordanië, Hongkong (voor werk), Thailand 2x, Maleisië, India en New York
Jammer dat het pas gaat om een vakantie in 2015. Ik zelf ga in december nog drie weken op vakantie, wil naar Azie of iig ergens anders waar ik low budget heen kan en waar de zon schijnt. Maar wie weet volgend jaar…
Ik ben trouwens 30, werk in de jeugdzorg en als sportinstructeur en kom ook uit Arnhem. ik moet mijn profiel nog even updaten (net pas aangemeld).
Ik ben 33 en ook Arnhemmer. Begin volgend jaar wil ik ook graag een leuke reis maken als beloning voor het afronden van een studie. Ook ik heb al twee keer een reisgenoot gevonden via dit forum. De eerste keer ging dat supergoed, de tweede keer klikte het uiteindelijk wat minder. Daarom lijkt het me een goed idee om nu te gaan reizen in een klein groepje: wel lekker zelf kunnen beslissen wat je gaat doen (in overleg), en toch meer afwisseling.
Vietnam of cambodja ben ik ook nog nooit geweest en wil ik graag een keer bezoeken. Ik ben echter al vaker in Azie geweest (goed bevallen), maar nog nooit in andere continenten. Mij lijkt Afrika ook superinteressant, bijvoorbeeld Ethiopie of Madagaskar. Daarnaast heb ik ook gereageerd op het bericht van een roadtrip door de VS en Canada, wat me ook erg leuk lijkt.
Ik ben zelf positief ingesteld en probeer het vaak van de positieve kant te zien. Ik hoop dit ook te vinden in mijn reisgenoten. Ik kan prima tegen wat minder comfort, maar het hoeft van mij niet altijd low budget te zijn. Een afwisseling tussen actief en relaxed vind ik ideaal en ik hou van zowel natuur als cultuur.
Balen dat het een keer niet klikte ,daar heb ik gelukkig nooit meegemaakt.
Ik merk dat ik eigenlijk nog een aanvullen bij mijn oproepje had moeten zetten dat ik een vrouwelijk reisgenootje zoek en dat ik met zijn tweeën wil en niet met een groepje, maar Jonathan is er ook nog, die heeft misschien wel interesse
Hallo Jonathan,
Jouw reactie las ik net en ik ben benieuwd of jouw plannen al concreter zijn? Ik wil namelijk binnenkort ook naar Zuid Oost Azie. Ik zit te denken om aan te vliegen op Kuala Lumpur of Bangkok. In december ben ik zeker in het gebied te vinden en ik ben van plan om 3/4 mnd te reizen. Graag hoor ik van je plannen.
Hij is inmiddels behoorlijk concreet :P. Ik ga 8 tm 30 december naar Sri lanka. Geen oost-Azie voor mij dit jaar. Thailand en Maleisie heb ik wel aan gedacht, maar Thailand ben ik vorig jaar geweest en ik wilde wat anders. Sri Lanka, dicht bij India, maar wat rustiger, wel een net zo lekker klimaat, ietsje duurder, heerlijk eten en een mooie natuur. in 3 weken kan ik een leuke reis maken daar denk ik :). Je gaat 3/4 maanden zolang wordt het voor mij niet, maar mocht je willen hoppen dan be my guest en ga mee naar Sri Lanka. Kun je daarna altijd verder. Wat wel is… Thailand en Maleisie is goedkoper vliegen…
Wat leuk om te horen dat je plannen concreter zijn en super dat je naar Sri Lanka gaat. Staat ook nog hoog op mijn lijstje. Alleen kies ik dit keer voor Zuid Oost Azie. Samen reizen wordt m dan niet. In ieder geval heel veel plezier in Sri Lanka, geniet ervan!!
dat is voor mij al meer bekend terrein vandaar deze keuze. Dankjewel, kijk er al naar uit even heerlijk op een eiland te vertoeven met dat heerlijke weer en lekker eten. Jij ook veel reisplezier met hetgeen waar je uiteindelijk voor kiest!
hallo Vera,
ik woon ook in Arnhem en reizen is absoluut mijn passie, dus ik zou graag met je mee gaan, maar 19 jaar geleden ben ik tijdens mijn wereldreis ernstig gehandicapt geraakt en ik ben sindsdien afhankelijk van zorg
Margreet
PS mail mij eventueel op m.bos12@chello.nl
Je berichtje spreekt mij heel erg aan omdat ik ook van zo’n vakantie hou zoals jij hem beschrijft. Ik zou de landen Vietnam en Cambodja ook graag willen bezoeken. Indonesië ben ik al eens geweest.
Ik ben trouwens een vrouw van 28 jaar.
Het enige punt is dat ik aan de schoolvakanties zit gebonden. En ik zou graag in de zomer willen gaan in juli voor 3 of 4 weken.
Ik weet niet of dat voor jou ook een optie is?
Groetjes Gerdie