Welke landen in Zuidoost Azie zijn favoriet?

Hallo,

Wij hebben het plan om volgend jaar zes maanden te reizen door Zuidoost Azie, nadat we afgelopen januari een prachtige reis van ruim drie weken door Thailand hebben gemaakt.

We willen sowieso nog een deel van Thailand zien en natuurlijk Vietnam, Laos, Cambodja, Maleisie en Bali en de Gili-eilanden.
Wat is verder nog een aanrader?

Sumatra? Java? Of toch uitwijken naar India of Nepal, maar dat is ivm vliegen waarschijnlijk boven het budget? Meer ideeen???

:chin:

Laos is geweldig!

Wat is verder nog een aanrader? Filippijnen bijvoorbeeld,geen massatoerisme,en onbekend bij het grote publiek, gemakkelijk te berijken vanuit Bangkok en andere aziatische steden met cebupacific www.cebupacificair.com ,dit is een zeer goede lowbudgedmaatschappij. Bij aankomst krijg je op het vliegveld een gratis visum voor 21 dagen, dat uiteraard te verlengen is. Kijk op de sites www.experiencephilippines.ph en www.taophilippines.com hoe mooi dit land is.

Ik vond Sumartra en Sulawesi leuke ielanden, nt een beetje anders dan anders. Java kon me niet echt boeien, Bali is een heerlijk vakantie-eiland om je reis te besluiten.
Met een eenvoudige stop-over in bv Delhi is het niet duurdr om naar india/Nepal te gaan. Als fervent Nepal-ganger kan ik je dat land van harte aanbevelen. India ook, India is anders dan alle andere landen.

Maar Thailand, Laos, Camodja, Vietnam, Maleisie en stukken Indonesie, dat lijkt me ruim voldoende voor 6 maanden. het is geen wedstrijd.

Vergeet Sulawesie niet! En de Togian Islands!

Je zou eens op www.landenreizen.nl kunnen kijken, zodat je eerst een aantal video’s van bepaalde bestemmingen kunt bekijken. Ik denk dat je daar veel aan hebt.

Groetjes,

Vanessa

in die hoek die al in de planning ligt zijn Vietnam en Laos favoriet bij mij.
Ga ook zeker naar Borneo! is niet duur! lijkt alleen maar zo als je in nederland gaat zoeken.
Gewoon airasia vluchtje voor 25 euro boeken en daar rondtrekken. ik had een dagbudget van 30 euro daar! zowel sarawak als sabah doen en zorgen dat je gaat snorkelen of duiken bij sipadan

ik vond Indonesie ook heel boeiend. Vooral Lombok tot aan Flores. Al was Bali ook weer heel anders en java ook prachtig

wat zijn 6 maanden dan kort he?

Bolletje om! Haha! Briljante naam!

Cambodja zou ik ook zeker niet overslaan ook een erg mooi en leuk land om door heen te reizen. Dan natuurlijk niet de Angkor Wat vergeten in Siem Reap.
Verder vond ik Maleisie ook erg mooi en Borneo. Dan zou ik ook nog even voor de stempel in je paspoort naar Brunei gaan.
Laos heeft ook mijn hart gesloten ook echt een aanrader.

gr van Moira

cambodja! Kijk ook eens op www.pureforkids.org voor meer informatie