4 maanden reizen door Azië

Hallo Allemaal,

In November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië. Nu heb ik al wel een idee welke landen ik wil bezoeken maar heb totaal nog geen planning.
Ik wil mij dan ook totaal niet vasthouden aan een planning, maar misschien is het wel handig als ik globaal een route in mijn hoofd heb. Ik heb mijn ticket al geboekt naar Bangkok dus dat zal mijn begin en eindpunt zijn. De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Het lijkt mij super leuk oud en nieuw te vieren bij de Fullmoon Party in Thailand, maar dat maakt de planning niet geheel gemakkelijk.
Natuurlijk is het lastig aan te geven wat ik wil zien maar omdat ik alleen ben wil ik wel naar Plekker waar ik voldoen mensen kan ontmoeten.
Zelf ben ik niet iemand die naar de toeristisch plekken wil zoals Phuket maar juist de avontuur opzoek naar het onwetende.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met leuke tips.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden

VeerleTrum, het zou mij niet verbazen, wanneer het aantal reacties op jou bericht beperkt zal blijven.

Ik ben van mening, dat de informatie die door jou zelf verstrekt wordt, wat onvolledig en wellicht op onderdelen ook tegenstrijdig is.

Dat maakt het voor welwillende adviesgevers moeilijk om op een zinnige wijze te reageren.

Zo geef je bijvoorbeeld aan, dat je medio november dit jaar vier maanden door (Zuidoost-)Azië gaat reizen, met kennelijk Bangkok als start- en eindbestemming. Niet vermeld wordt, op welke datum je reis aanvangt. (Zou wellicht van belang kunnen zijn voor adviesgevers om iets aan te raden, een festiviteit of iets dergelijks).

Ook schrijf je, het zelf lastig te vinden om aan te geven wat je wilt zien. Dan is het niet goed doenlijk voor iemand die je totaal niet kent, om gericht iets te adviseren.

Ook schrijf je naar plekken te willen gaan, waar ‘voldoende’ mensen zijn, maar niet naar toeristische plekken zoals Phuket.

Wat moet onder voldoende verstaan worden? En als dit betekent toch dagelijks in contact kunnen komen met andere, uit het buitenland afkomstige bezoekers, dan heb je het toch al snel over juist wel toeristische plekken.

En om Phuket maar even als voorbeeld te nemen; dit eiland is qua oppervlakte voldoende groot, om zowel ‘Spanje-achtige’ toeristen, als rustzoekers van dienst te zijn.

Het enige advies wat ik derhalve op dit moment zou willen geven, is, zet voor jezelf een en ander toch nog eens een keer op een rijtje en probeer via wat gerichtere, specifieke vragen antwoorden en informatie te verkrijgen.

Tot slot wens ik je nog veel plezier toe met de verdere voorbereidingen van je reis later dit jaar.

Als ik vier maanden naar Zuid-Oost Azië zou gaan, zou ik in ieder geval Myanmar meepikken. Dat land is werkelijk prachtig, en nog erg onaangetast. Een welkome afwisseling na de (veel verder ontwikkelde) andere landen in de regio.