Planning 4 maanden reizen door Azië: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Hallo Allemaal,

In November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië. Nu heb ik al wel een idee welke landen ik wil bezoeken maar heb totaal nog geen planning.
Ik wil mij dan ook totaal niet vasthouden aan een planning, maar misschien is het wel handig als ik globaal een route in mijn hoofd heb. Ik heb mijn ticket al geboekt naar Bangkok dus dat zal mijn begin en eindpunt zijn. De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Het lijkt mij super leuk oud en nieuw te vieren bij de Fullmoon Party in Thailand, maar dat maakt de planning niet geheel gemakkelijk.
Natuurlijk is het lastig aan te geven wat ik wil zien maar omdat ik alleen ben wil ik wel naar Plekker waar ik voldoen mensen kan ontmoeten.
Zelf ben ik niet iemand die naar de toeristisch plekken wil zoals Phuket maar juist de avontuur opzoek naar het onwetende.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met leuke tips.

Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik heb wel een tip voor je. maak je planning zo dat je niet in december naar Filippijnen gaat , in ieder geval niet in de periode van 2 weken voor kerst tot de dag na nieuwjaar.
Aangezien Filippijnen het enige cristelijke land is in zuidoost azie, is kerst het belangrijkste feest en is het ongelooflijk druk. Een deel van de miljoenen filippijnse gastarbeiders die in het midden oosten werken,vliegen in de weken voor kerst terug naar Filippijnen. Ook binnenlandse vluchten zitten dan enorm vol, zelfde met veerboten en bussen.

Een verzameling van de mooiste fotoos uit Filippijnen Redirecting...

Succes met het plannen van je azie trip

Bedankt voor je tip! Dat wist ik namelijk niet.
Ben je zelf al wel ooit op de Filippijnen geweest? Zijn er nog dingen die ik daar moet zijn buiten de whale sharks in Donsol:)

Misschien handig om onze brochure over de Filippijnen even door te kijken, brengt je vast wel op ideeën: Mabuhay (welkom) - Vakantie Filipijnen - DP Reizen. Daarnaast kun je ook kijken naar onze standaard rondreizen: http://www.discoverphilippines.eu/filippijnen/rondreis-filippijnen/. Deze rondreizen geven diverse mogelijkheden qua route.

Om de Whale Sharks in Donsol te zien, moet je geluk hebben. In Oslob (zuiden van Cebu Island) heb je het hele jaar door Walvishaaien…

Succes met het plannen van je reis!