4 maanden reizen door Azië: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Hallo Allemaal,

In November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië. Nu heb ik al wel een idee welke landen ik wil bezoeken maar heb totaal nog geen planning.
Ik wil mij dan ook totaal niet vasthouden aan een planning, maar misschien is het wel handig als ik globaal een route in mijn hoofd heb. Ik heb mijn ticket al geboekt naar Bangkok dus dat zal mijn begin en eindpunt zijn. De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Het lijkt mij super leuk oud en nieuw te vieren bij de Fullmoon Party in Thailand, maar dat maakt de planning niet geheel gemakkelijk.
Natuurlijk is het lastig aan te geven wat ik wil zien maar omdat ik alleen ben wil ik wel naar Plekker waar ik voldoen mensen kan ontmoeten.
Zelf ben ik niet iemand die naar de toeristisch plekken wil zoals Phuket maar juist de avontuur opzoek naar het onwetende.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met leuke tips.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden

Ah leuk! Ik ga rond dezelfde tijd naar dezelfde landen ongeveer! Ik heb wel de globale route van mn reis al vastgelegd. Ik begin in borneo en vietnam, nog samen met een vriendin, erna ga ik naar thailand, waar ik ook een weekje op yoga retreat ga. Daarna thailand en laos, maar dat bekijk ik ter plaatse, om met oud en nieuw ook bij koh pha gnan te zijn, en een paar dagen eromheen. Daarna ga ik door naar indonesie waar mijn ouders me komen opzoeken, na indonesie heb ik tickets voor 3 weken in cambodja, en vervolgens weer naar thailand. Hier ga ik 2 weekjes vrijwilligerswerk doen bij de opvang voor aapjes. Vervolgens nog even eilandhoppen in het zuiden, om via langkawi naar singapore te gaan voor een stedentripje voor ik weer naar huis ga.

Ik ben een keer eerder in thailand en maleisie geweest in januari, maar dit is mijn eerste keer alleen.
Misschien dat je iets aan mijn route hebt, en als je vragen hebt hoor ik het wel :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hey Daphne,

Leuk je reactie te lezen, ik ben zelf ook al eerder voor vakantie in Malesie en Thailand geweest. Het is zo prachtig dat ik nu tijd wordt maar eens wat lang te gaan. Hoeveel tijd heb je uitgetrokken om zoveel te zien:) Zijn er nog specifieke dingen die je wil zien of gaat doen buiten een geweldige Yoga Retreat? Hoeveel dagen is het en waar in Thailand? OOOO SUPER LEUK, waar ga je vrijwilligerswerk doen? Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een leuk en kort project! En dan ook nog aan aapjes! Helemaal mijn ding! Kun je mijn vertellen via welke organisatie je het hebt geregeld, is het een betaald project?

Het lijkt mij leuk contact te houden.:smile:

Groetjes Veerle