Planning 4 maanden Azië: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen

Hallo Allemaal,

In November 2014 ga ik 4 maanden reizen door Azië. Nu heb ik al wel een idee welke landen ik wil bezoeken maar heb totaal nog geen planning.
Ik wil mij dan ook totaal niet vasthouden aan een planning, maar misschien is het wel handig als ik globaal een route in mijn hoofd heb. Ik heb mijn ticket al geboekt naar Bangkok dus dat zal mijn begin en eindpunt zijn. De landen waar ik graag naar toe wil zijn: Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en de Filipijnen.

Het lijkt mij super leuk oud en nieuw te vieren bij de Fullmoon Party in Thailand, maar dat maakt de planning niet geheel gemakkelijk.
Natuurlijk is het lastig aan te geven wat ik wil zien maar omdat ik alleen ben wil ik wel naar Plekker waar ik voldoen mensen kan ontmoeten.
Zelf ben ik niet iemand die naar de toeristisch plekken wil zoals Phuket maar juist de avontuur opzoek naar het onwetende.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met leuke tips.

Ps. Mocht je nog een reismaatje zoeken? Ik ben ook maar alleen dus misschien dat wij elkaar gezelschap kunnen houden

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo Veerle,

ja, je hebt je het er niet echt makkelijk gemaakt met je ticket op Bangkok en dan ook de wens om in Thailand oud en nieuw te vieren.
Betekend dus dat je je halverwege terug wilt naar Thailand.

ik heb een uurtje wat opties bekeken met de Filipijnen erbij, maar ik denk dat je keuzes moet gaan maken.

Waarom.
Je hebt een ticket Europa - Bang VV en daar zit het probleem.
Wil je en de Filipijnen en in Thailand oud en nieuw, dan gaat je dit veel geld kosten aan internationale vluchten; minimaal 3.

In het ongunstigste geval kan je beter je ticket weggooien en opnieuw boeken omdat dit goedkoper is; afhankelijk van onder welke voorwaarden je geboekt hebt.
Je reist in het hoogseizoen en dus is alles al wat duurder.

Andere mogelijkheid is om de Filipijnen te schrappen, want daar zitten de vele meerkosten.
Ik denk dat je niet ontkomt aan toch nog 1 internationale vlucht wanneer je de Filipijnen zou schrappen, maar die kosten zijn te overzien.
Wel een beetje afhankelijkvan de route die je dan wilt.
Oud en nieuw is dan nog steeds in Thailand.

Ik doe even gek en een idee.

Landen Bangkok - via zuid Cambodja ( en ook Siem Reap naar PP ) naar Viet Nam, Mekong regio - Saigon - Langs de kust naar Hoi An, ( misschien ook Dalat ? ) , dan weer richting Cambodja en via noord Cambodja naar Bangkok voor Oud en nieuw ( of een andere plaats waar je dit wilt meemaken ).

Dan in 2015 via het noorden van Thailand naar naar Laos ( Vientiane, luang Prabang ) , , Hanoi ( misschien Halong ), en dan weer naar Laos naar het zuiden , ongeveer ten hoogte van Hoi An afbuigen ( je bent dan nog steeds in Laos ) dan dus via Thailand wee naar naar Bangkok.

Makkelijker is om de wens op te geven om Nieuw jaar in Thailand op te geven; want dan kan je een veel realistische roure maken en wat goedkoper.
Zeker zonder de Filipijnen.

Ik hoop dat je mijn voorzet kan volgen, anders even de kaart erbij pakken.

Wat ik ook, van harte , hoop is dat er mensen reageren met veel betere ideeën, om zo samen , tot een een geweldig schema voor Veerle kunnen komen?

om een reispartner te vinden is er een aparte afdeling Veerle, misschien is er iemand die je daar kan vinden?
Kan je hier vinden.

http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=16

ik hoop dat je wat kan met mijn post. en er mensen op reageren om deze te verbeteren?

gr/.
Ton.