Rondreisje Zuid-oost Azie. Wat vinden jullie ervan?

Hey ik vertrek binnen 1.5 maan naar zuid oost-Azie. heb hier een kleine planning gemaakt en wou is horen wat jullie er van vonden en of ik eventueel dingen moet aanpassen?

Maandag 03/02/2014: Aankomst Bangkok
Vrijdag 07/02/2014: Aankomst Laos, Vientiane via Udon Thani en dan door reizen naar LP
Vrijdag 14/02/2014: Aankomst Vietnam, Hanoi / Halong Bay
Dinsdag 18/02/2014: Aankomst Vietnam, Hoi-An
Vrijdag 21/02/2014: Aankomst Vietnam, HCMS Saigon de stad verkennen en dan via de mekong naar PP
Dinsdag 25/02/2014: Aankomst Cambodja, Phnom Penh 2-3 dagen rustig de stad verkennen
Vrijdag 28/02/2014: Aankomst Cambodja Siem Reap
Maandag 03/03/2014: Aankomst Thailand via poipet en dan door reizen naar bangkok. Kanchanaburi bezichtigen. En dan twee weken rustig eilandjes doen in Thailand, Ko samui en omgeving en Krabi en omgeving.
Donderdag 20/03/2014: Aankomst Indonesië, Bali. 1 weekje Bali en 1 weekje lombok met de gili islands.
Woensdag 02/04/2014: Aankomst Thailand, Bangkok vertrek 06/04/2014 >> Brussel

laat gerust maar iets weten als het niet goed is. Of als het te druk is.
Alvast bedankt om jullie expertise te delen met mij.

11 dagen voor Vietnam, dat kan als je veel vliegt. Maar het is jammer om het zo snel te doen, want je hebt dan eigenlijk geen tijd om het land te beleven…

Ja heb het een beetje kort gehouden in Vietnam. Ga dit jaar enkel de grote steden zien en als het me vevalt zal ik nog zeker eens terugkeren.
En ik vlieg van LP naar Hanoi en van Hanoi naar Danang. En dan waarschijnlijk een vlucht naar HCMC of de nachttrein.

Als orienterende reis lijkt mij dat prima te doen!

Hee JohnDoe,

Maandag 03/03/2014: Aankomst Thailand via Poipet
Donderdag 20/03/2014: Aankomst Indonesië

Dat lijkt niet goed te kunnen gaan, aangezien je bij aankomst in Thailand via land een visum voor 15 dagen krijgt, en dit verblijf is dus te lang.
Vliegen (SR-BKK) levert 30 dagen visum op, dus als je je schema intact wilt laten, zul je wel moeten. Of heb je een 3 maanden visum ?

Over het geheel: Het is vergelijkbaar met zappen voor de TV. Niet mijn manier van reizen, maar dat blijft toch iets persoonlijks.

Hans.

Mee eens. Ik zou ook kiezen voor minder haasten en meer beleven, en dus minder vliegen (zowel letterlijk als figuurlijk).

Sorry dat ik het zeg maar dit heeft voor mij niks met vakantie te maken, dit is alleen heel erg veel reizen en heel weinig zien.
Wij zijn in Vietnam en cambodja geweest 6 weken in totaal en dat vonden wij zelfs te weinig, als wij naar Thailand gaan gaan we ook voor minimaal 4 weken en kunnen dan alles nog niet eens zien wat we willen maar we genieten wel.
Ik zou zeggen pak twee landen voor die 1,5 maand en ga volgend jaar naar weer 1 of 2 landen toe.

Sluit me toch wel aan bij de anderen, het lijkt me veel leuker om minder landen te bezoeken en langer in een land te verblijven.

Ja je ziet dat dit men eerste keer is he. Heb jullie raad een beetje opgevolgd. Nu er zijn een paar vliegtickets die al geboekt zijn. Maar dacht misschien de twee weken thailand eruit te halen en dit voor in de toekomst te laten. Dus dan lijkt de planning wat meer op dit. Zijn er hier mensen di eervaringen hebben met zuid-laos dus de 4000-islands en Pakse?

Maandag 03/02/2014: Aankomst Bangkok
Vrijdag 07/02/2014: Aankomst Laos, Vientiane via Udon Thani en dan door reizen naar LP (vliegen)
Vrijdag 14/02/2014: Aankomst Vietnam, Hanoi / Halong Bay (vliegen)
Dinsdag 18/02/2014: Aankomst Vietnam, Hoi-An (vliegen)
Zondag 23/02/2014: Aankomst Vietnam, HCMS Saigon de stad verkennen en dan via de mekong naar PP (over land)
Vrijdag 28/02/2014: Aankomst Cambodja, Phnom Penh 4-5 dagen rustig de stad verkennen (over land)
Woensdag 5/03/2014: Aankomst Cambodja Siem Reap (over land)
Zondag 09/03/2014:Aankomst kratie (over land)
Donderdag 12/03/2014: Zuid Laos wat bezichtigen 4000 islands en Pakse en de omgeving. (over land)
Dinsdag 18/03/2014: Terug naar Bangkok via Chong mek, dit schijnt een heel mooie route te zijn. (over land)
Donderdag 20/03/2014: Aankomst Indonesië, Bali. 1 weekje Bali en 1 weekje lombok met de gili islands. (deze vlucht is al geboekt vanuit Bangkok) Wou de laatste twee weken van de reis doorbrengen op deze twee eilenden.
Woensdag 02/04/2014: Aankomst Thailand, Bangkok vertrek 06/04/2014 >> Brussel

geef gerust jullie mening en eventueel wat bijsturen he Thx

Ben je fan van steden? Als ik nu naar je route kijk, zie ik veel verschillende steden staan. Terwijl ik zelf vaak dorpen en het platteland veel mooier vind!

Een aantal dingen vind ik minder logisch aan je route. Je vliegt heel veel, maar je kiest er wel voor om bij Udon Thani de grens over te gaan en dan naar Luang Prabang te vliegen. Of lees ik verkeerd? Ik zou direct naar Luang Prabang vliegen, scheelt je een hoop tijd.

Persoonlijk vond ik Sapa, Hue (omgeving), Halong Bay en Hoi An het mooiste van Vietnam. Mooier dan HCMC en Hanoi.

De Irrawaddy dolfijn is best grappig, maar verder is in Kratie niet veel te doen. Omgeving Pakse is Champassak erg mooi, al twijfel ik of de meeste mensen dat nog waarderen na Angkor Wat. Ik zelf houd wel van tempels :slight_smile:

Zie ook m’n website.

Ik vlieg tot Udon Thani en steek dan de grens over naar Vientiane. Ah ok dan ga ik wat minder in HCMC verblijven en wat meer in het noorden van vietnam.
De beste manier om naar Pakse te gaan is via Kratie, dus dacht daar een tussenstopje te maken. dan is de reis niet zo vermoeiend.

Je wilt in 7 dagen tijd van Udon Thani via Vientienne en Luang Prabang naar Vietnam?

Ik heb zelf een kleine week gedaan over de afstand Luang Prabang, Vang Vieng, Vientienne. Dan houd je weinig tijd over om richting grens te komen, wat dacht ik een rit is van 24 uur als je hem rechtstreeks doet?

Heb je een reisgids als de Lonely Planet? Weet je bij alle trachten hoeveel uur reizen het is? Afstanden in Google map zeggen niks, omdat je op sommige trajecten moet rekenen op een gemiddelde snelheid van 30-40 km/h terwijl het op andere trajecten redelijk vlot gaat.

de bus vertrekt om 18.00 en komt aan om 05.00 in LP. dus dat is ongeveer een busrit van 11uur. Heb de lonelyplanet inderdaad al aangekocht en daar staat hetzelfde in. maar je hebt gelijk hoor heb weinig tijd voorzien voor LP. heb al een vlucht geboekt van LP naar vietnam. Maar ik ga is kijken of ik die niet eventueel kan wijzigen dan heb ik wat meer tijd voor Laos.

Voila ga men ticket wijzegen. Ik vertrek op 05/02 naar laos ipv op 07/02 dan heb ik al twee dagen langer. En de wijzeging kost me maar 25 euro.

Het gaat al steeds meer op een vakantie lijken in plaats van een grote steden reis…