Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

Hoi allen,

Ik ga eind deze maand voor 5 maanden op reis naar zuid-oost Azië (4 mdn) en Nieuw Zeeland. Ik zit met een praktische vraag omtrent de volgorde van de reis en de manier ik het beste kan reizen.

de reis begint in Bangkok, vervolgens de bekende plekken in midden en noord Thailand bezichtigen. Daarna de grens over (via mekong) naar Noord Laos.

Vanuit Noord Laos (na +/-2 weken) heb ik het idee om door te trekken naar Noord Vietnam. Vanuit Hanoi vliegen (vietnamairlines) naar Hoi An. Daar de grens over te gaan om Zuid Laos te bezichtigen en daarna Zuid Vietnam. Vervolgens naar Cambodja te reizen en vanuit daar naar Zuid Thailand (relaxen) te reizen. Omdat je op deze manier vele land in land uit en daardoor mogelijk met visa in de knoei kom, twijfel ik hierover.

Heeft iemand hier een praktische aanvulling? het belangrijkste is dat ik Noord en Zuid Vietnam, Noord en Zuid Laos allen kan bezichtigen. We starten en eindigen in Bangkok.

Bedankt

ik vlieg 10 jan op bangkok. neem de trein naar het noorden is prima te doen kost iets van 20 e :wink: dan ga ik noord Loas in (al het noordelijke gedeelte van thailand laos en vietnam is jungle. kust gebieden en zuiden is wat meer toerist.) vanaf laos of vietnam kan je ook een enorm stuk met een boot doen schijnt enorm vet te zijn. vietnam de hele kust lijn volg ik naar het zuiden daar Cambodia in daar zijn echt hele mooie dingen te zien vanuit daar weer terug naar bangkok en dan naar het zuiden van thailand want daar heb je de mooiste stranden en eilanden. van daar ga ik naar singapore boot of vliegtuig naar jakarta boot naar bali daar blijf ik wat langer dan vlieg ik naar australie kijken hoeveel geld ik nog over heb en dan misschien nog new zeeland.

• thailand visum max 3 mnd
  • laos 1 mnd
  • vietnam visum al regelen in nl of in bangkok. daar moet je aangeven waar
    je erin komt en waar je eruit gaat ook max 1mnd

dat is wat ik weet,

owww ja was vandaag op het spui bij een backpackers winkel en die vertelde mij dat ze officeel je al op schiphol tegen kunnen houden als je geen retour ticket hebt dus kan aantonen dat je binnen 3 mnd het land verlaat hoe het in praktijk gaat weet ik niet… volgens vrienden die er al geweest zijn heb je in thailand zodra je eruit gaat en weer binnen gaat weer 3 mnd…