Hey,
Ik zit nu in Australie maar zit eraan te denken weer terug te gaan vanuit Darwin naar Azie… vliegen op Singapore. Ik zou dan midden/eind September vliegen op Singapore… wat is een goede route door zuidoost azie voor 4 maanden, beginnend eind September? Ervan uitgaande dat ik noord thailand al gezien heb, en zowieso Cambodja en Vietnam wil pakken, en misschien Indonesie, Maleisie en Singapore ook? wat raden jullie aan voor routes, en voor dit seizoen?
Ik zou gaan voor de route met de minste vluchten. (Maar ik hou niet van vliegen.)
Aankomst in Singapore, blijf lekker een paar dagen hangen. Bezoek de Merlion, ga naar Boat Quay, en vergeet het central business district niet.
Steek dde grens over met Maleisie, visum voor 3 mnd is aan de grens te krijgen. Bezoek plaatsen als Malakka, Kuala Lumpur, jungle in Taman Negara, en strand in Penang en Langkawi. Daar kun je de boot naat Thailand nemen. Weer een stempel in je paspoort, goed voor 15 dagen.
Je kan ook de eilanden in het oosten van het land bezoeken.
Maak een paar stops in het zuiden van Thailand, en ga via Bangkok naar Cambodja. Het visum is wederom aan de grens te krijgen. Bezoek de tmepels van Angkor Wat (ik heb er een week over gedaan ;)), en ga terug in de (nare) gescheidenis rondom Pnomh Phen (PP) en bezoek de Killing Fields. Als je zal zoetwaterdolfijnen houdt, kun je naar Kratie gaan, of je gaat naar Sihanoukville voor strand. Je visum van Vietnam kun je in PP regelen.
Reis in Vietnam van zuid naar noord, en bezoek plekken als HCMC (Saigon), evt Dalat en Nha Trang, Hoi An (aanrader om kleding te laten maken!), Hue (supermooi) en Hanoi. In het noorden kun je bij Sapa de bergen in, of in Halong Bay varen tussen het karstgebergt.
Als je tijd over hebt, kun je via Laos weer naar Thailand reizen. Waarvandaan vlieg je naar huis?
Als je geen tijd over hebt, kun je bv met Air Asia van Hanoi naar Thailand vliegen, en daarvandaan naar huis of naar Singapore.
Voor meer info over landen en mogelijke routes, zie m’n reisverslagen op www.ikreis.net ![]()
Hey Jenny, bedankt voor je reactie.
Ik heb je site even bekeken en ziet er erg mooi uit! Heb helaas voor 3 dollar per uur niet echt de tijd om het allemaal door te lezen op dit moment.
Het probleem is ik ben dit jaar al 2x in Thailand gekomen, en je krijgt dat gratis visa toch maar 3x? Weet jij hoe je de 4e keer een visa krijgt en hoeveel het kost?
Ik ga waarschijnlijk daarna niet weer naar huis, echter weer terug naar Australie, 3 maanden werken voor een 2e visa, 1 maand nog wat dingen bekijken en dan naar Nieuw Zeeland voor een working holiday. Dus ik zal uiteindelijk weer uit moeten komen, of dichtbij Darwin, of dichtbij Perth, in ieder geval dichtbij Australie.
Is Burma nog een bezoek waard?