Hoi, goedenavond!
Ben vanaf vandaag 1,5 maand vrij en krijg spontaan de reiskriebels dus kan iemand mij misschien tips geven welke route/landen ik komende maand zou kunnen doen?
India leek mij eerst super, en de tickets zijn niet duur, maar lees niet echt goede verhalen over het alleen reizen als vrouw zijnde. Is dit echt zo erg?
Aangezien ik Thailand al gezien heb maar wel graag de landen eromheen nog wil zien heb ik nu de volgende opties bedacht:
Of
Bangkok-cambodja-vietnam en dan terugvliegen vanaf Ho Chi Ming city
Of
bangkok-Laos-vietnam en dan terugvlucht vanaf Hanoi.
Voor beide opties komen de tickets rond de 600 euro uit en heb ongeveer een budget van maximaal 1800 euro (inclusief de vliegticket) voor 1 maand reizen.
Welke optie is leuker/interessanter? Of heeft iemand nog totaal andere suggesties voor komende maand met mijn budget? Ik sta overal voor open! Zuid-Amerika lijkt mij ook heel tof alleen denk dat dat veel duurder is…
Vaak ben je goedkoper uit als je een retourtje boekt in plaats van een open-jaw ticket. Dus een retourtje Bangkok, en dan met bv Air Asia vanuit Vietnam terug naar BKK vliegen.
Als je kan er ook voor kiezen om een rondje BKK - Laos - Cambodja - BKK te maken in 6 weken.
In alle landen is een hoop te doen, en je kan het ook redden met een budget van 1800 euro als je goedkoop vliegt. Lees je eens in op de landenfora van de landen, zodat je meer een idee krijgt wat er overal te doen is. Je kan evt ook op mijn website kijken voor mijn reisverslagen, zie de links onder aan deze post. Het reizen gaat namelijk in al deze landen erg makkelijk.
Volgens mij is India prima te doen, ook als vrouw alleen. Ik ken genoeg vrouwen die er met zijn tweeën gereisd hebben en dat is (qua veiligheid) niet heel anders dan in je eentje.
Als je toch naar Vietnam / Cambodja wilt, is het een kwestie van even goed zoeken of je een goedkoop open jaw ticket kunt vinden en anders een retour Bangkok en dan een slim rondje over land maken.
Veel plezier!