Paar maanden ZO Azie?

Zo rond september 2013 wil ik graag voor een paar maanden (ik denk 3 tot 6 maanden) richting Azië.
Ik denk voornamelijk zuid-oost Azië als uitgangspunt.
Nu vroeg ik mij af wat een goede route is met oog op het klimaat.
Ik zat zelf te denken om retour Bangkok te doen en dan wel te kijken maar het is daar dan nog regentijd dus misschien niet de beste plek om te starten.
Dus ik dacht nu dat ik ook een Ticket heen Bali en terug Bangkok zou kunnen doen en dan starten op Bali om misschien stukje Indonesië mee te pakken en dan te kijken of ik alles overland doe of ergens een goedkoop ticket koop. Om dan vervolgens Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam te ontdekken.
Is dat een idee of zijn er betere opties?
Zo’n dubbel ticket is wel meteen stuk duurder namelijk.
Of andere tips?

Gewoon retourtje Bangkok boeken, maakt echt geen moer uit dat het nog regenseizoen is. Ben daar vorig jaar van eind augustus tot eind oktober geweest. Alleen in Krabi had ik voor 2 hele dagen regen, maar verder viel het allemaal reuze mee.

Ok!
Maar ik wil hoe dan ook graag naar Bali dus dan is het misschien toch wel beter om aar te starten.

Retouttickets naar Bangkok zijn vanuit europa vaak het goedkoopst. Als je ook naar Bali wil koop je een ticket bij budget maatschappij airasia ,waarmee je dan vanaf bangkok naar bali vliegt.

Maar als je een goekope retour naar Bali tegenkomt kun je ook daar starten, en vervolgens met airasia naar bangkok vliegen.

Ook ik ben augustus/september daar geweest en vond het prima te doen. Ik was er ook eind maart/april en toen vond ik het wel héél heet.