Hallo allemaal,
ik heb deze zomer twee maanden (9 weken) vrij. Het idee is om hier 8 weken van op reis te gaan naar Zuidoost Azië en eventueel Australië aan te doen.
Na een tijdje te hebben rondgekeken en geïnformeerd kom ik eigenlijk op de volgende route uit:
Vliegen: Hier > Bangkok
Thailand (Bangkok > Ayutthaya > Ko Samui > Phuket ) ~ 1 a 2 weken
Maleisië ( Langkawi > Pulau eilanden > Taman en/of Kenong park > Kuala Lumpur) ~ 1 a 2 weken
Vliegen: Kuala Lupur > Medon
Indonesië (Medon > Gunung Leuser park > Toba meer > Medon) 1 week
Vliegen: Medon > Jakarta
Indonesië ( Jakarta > Bandung > Yogyakarta > Surabaya) 1 a 2 weken
Vliegen: Jakarta/Bandung/Surabaya > Brisbane/Kota Kinabalu
Australië (Brisbane > Cairns) 2 a 3 weken
of
Maleisië (Kota Kinbalu > Tawau) 1 a 2 weken
of
**Bali ** 1 a 2 weken
Ik snap dat dit heel veel plekken in weinig tijd zal worden, de insteek zal dan ook zijn om veel te zien/doen in minimale tijd.
Nu zijn mijn algemene vragen:
Is dit simpelweg te doen? Zo niet wat is dan verstandig om te schrappen/aan te passen?
Zijn er nog plaatsen die ik niet mag vergeten m.a.w. waar ik niet omheen kan en moet gezien hebben?
Wat is wijsheid qua vliegtickets? (Maatschappij, vertrek, aankomst binnenlandse vluchten etc.)
Daarnaast vraag ik me ook af wat verstandig is betreft Java, ik kan me hier heel weinig bij voorstellen. Begaanbaarheid reis mogelijkheden en met name ook de volgorde van de aan te doen steden/plaatsen etc.
Wellicht handig om te vermelden is dat de reis van begin Juli tot begin september plaats zal vinden in het regenseizoen dus.
Alvast bedankt voor de moeite!