Ik ga op mijn terugreis vanuit Australië naar Nederland. En als ik er dan toch ben, wil ik graag een stop maken in ZO azië. Het ding is dat ik echt niet weet waar ik heen wil. 2 weken is kort, maar ik kan het niet verlengen ivm de planning van mijn afstudeergesprek. Ik vertrek half juli, heb nog geen vaste datum.
Wat zouden jullie aanraden hiervoor qua bestemming en eventueel reisschema?
Ik vind het niet erg om veel onderweg te zijn, ik blijf niet graag op een plek hangen. Het liefst zou ik echt ‘off the beaten track’ gaan en het land ervaren. Ik ben een blanke vrouw begin 20, misschien ook goed om te weten ![]()
Als je toch niet weet wat je wilt, dan zou ik op grond van praktische redenen je bestemming kiezen (dat is ook financieel aantrekkelijker). De meeste vluchten vanuit Australië stoppen in Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur of Hongkong.
Rond deze plekken kun je je prima 2 weken vermaken. Je heeft aan dat je van lange ritten houdt: dat lukt in Azië meestal wel. Niet dat je ver komt, maar het tempo ligt vanwege de kwaliteit van het wegennet vaak lager dan bij ons ![]()
Mocht het mogelijk zijn om voor élke willekeurige Aziatische bestemming te kiezen dan zou ik voor Thailand gaan. De diversiteit van het land rondom Bangkok is erg groot, en je zou evt nog een kort tripje naar het noorden (bergen) of het zuiden (eilanden) kunnen overwegen.
Ik zou ook voor Thailand gaan. Het reizen is heel gemakkelijk, het is goedkoop en je hebt niet met de Ramadan te maken.
Mocht je echt off the beaten track willen gaan, kun je ook gaan motorrijden in Vietnam!
Verder denk ik dat Thailand inderdaad handig is… En dat matcht misschien ook wat beter als je vanuit Australië komt… ![]()
Hallo,Je kan ook vliegen op Siem Reap, Cambodja. Daar de mooie highlights zien zoals het prachtige Ankor Watt!! Je kunt namelijk vanuit daar heel gemakkelijk per bus naar Bangkok om in Thailand af te sluiten…
Thailand! Heerlijk land en makkelijk te bereizen zodat je veel kan zien in twee weken. Vietnam heb ik voor een deel op de motor gedaan. Ook erg gaaf!