Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ook een nieuweling qua reizen, dus vandaar dat ik wel wat tips zou kunnen gebruiken ![]()
Als ik afgestudeerd ben ga ik 3 maanden naar Azië (ik ben 24 en ga backpacken in mijn eentje). Eerste 3 weken breng ik in Japan door en daarna vlieg ik naar Kuala Lumpur (op 19 oktober). Mijn terugticket vanaf Bangkok ligt ook al vast (24 december). Behalve mijn tickets heb ik verder nog niks vastgelegd, maar mijn idee was nu om eerst door Maleisie te reizen, dan te vliegen naar Noord-Laos en dan over land (en wellicht via slow-boat vanaf Luang Prabang naar de Thaise grens? Ik hoor alleen maar mensen die de andere kant op gaan maar neem aan dat dit ook mogelijk is?) naar Noord-Thailand te gaan en af te zakken naar Bangkok. Grove verdeling: 3 weken Maleisie, 3 weken (noord) Laos, 3 weken (noord) Thailand. Wat is jullie mening over deze verdeling? Denken jullie dat ik voor elk van deze landen even veel tijd nodig heb?
Mijn ticket naar Kuala Lumpur had ik geboekt omdat dit het goedkoopst was om heen te vliegen vanuit Japan. Nu kom ik er alleen achter dat ik precies in het regenseizoen aankom daar, maar weet niet hoe groot probleem dat is? Ik hoorde dat ik dan niet naar de oostkust van het maleisische vasteland kan gaan + de eilanden daar. Ik had eerst gedacht dat ik in drie weken Maleisie het best alleen het vaste land kon bezoeken omdat je anders zo veel aan het reizen bent tussendoor, maar omdat ik niet naar de Oostkust kan overweeg ik nu om dan 3 weken Borneo te doen. Of denken jullie dat het makkelijk beiden kan in 3 weken? Het lijkt me heel gaaf om ook te gaan snorkelen en/of duiken maar had gehoord dat dat in Borneo ook erg goed kan? Anders moet ik misschien toch ook het zuiden van Thailand aandoen.
Het lijkt me leuk om tijdens mijn reis cultuur, natuur en ontspanning (strand) te combineren. Ik zou heel blij zijn met jullie tips! Tot nu toe heb ik alleen nog heel vage plannen, moet het zeker nog verder uitwerken (heb ook de LP zuid-oost azie gekocht) maar zit nu vooral met de volgorde van landen/ delen van landen met betrekking tot het klimaat van half oktober tot december. Als bijvoorbeeld Maleisië rond deze tijd niet prettig blijkt om te reizen, dan kan ik ook direct van KL doorvliegen naar een ander land.
Dankjewel voor jullie reacties alvast! ![]()