Vorig jaar ben ik met mijn vriend 4 weken in Thailand geweest om te backpacken. Dit is heel goed bevallen en nu willen we de hele zomer naar Azie om meer te zien en te ontdekken.
Ik wil graag naar Laos en Cambodja, en Zuid-Thailand (vorig jaar hebben we alleen Koh Chang gezien) bijvoorbeel Krabi en Koh Phi Phi of Koh Tao.
Mijn vriend wil graag naar Maleisie en Singapore en Zuid-Thailand.
We hebben 7 weken de tijd dus nu vroeg ik me af wat jullie met deze wensen een logische route vinden. Ik snap dat Laos-Cambodja-Thailand-Maleisie een beetje veel is voor 7 weken? Of is twee weken per land en Maleisie 1 week ook te doen?
Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer!
Thnx!
Hoi
Leuk vooruitzicht!!!
Maleisie is echt Fantastisch! zonde om er maar 1 week voor uit te trekken.
Zijn jullie bereid om tussentijds te vliegen? Met bijv airasia kan je redelijk goedkoop vliegen.
Je zou bijvoorbeeld op Singapore kunnen vliegen, daar 3-4 daagjes blijven en vanuit daar naar maleisie en in 3 weken van het zuiden naar het noorden te trekken. Dan weer naar Kuala Lumpur en vanuit daar naar Phnom Phen (cambodja) te vliegen en daar 7-10 dagen te vertoeven.
Dan heb je nog 2 weken over. Laos in 2 weken is wat mij betreft wel te doen maar je moet niet veel minder de tijd nemen want dat is echt zonde!
Je kan ook 2 weken ieland hoppen in zuid Thailand. of nog wat daagjes in Bangkok verblijven en vanuit daar naar huis te vliegen.
Dan heb je 4 landen in 7 weken gehad. Sneller zou het echt niet kunnen denk ik…
veel plezier alvast
groetjes lotte
ps Krabi, Koh Lanta, koh Samui en Phuket zijn wat mij betreft zeker de moeite waard in Zuid Thailand (als je een beetje buiten de drukte blijft natuurlijk)
Persoonlijk zou ik een paar landen laten schieten. 4 landen in 7 weken is ECHT heel veel!!! Natuurlijk kun je vliegen, maar mijn ervaring is toch dat je meer van een land ziet wanneer je gewoon met de bus en de boot reist. Je hoeft dan minder vantevoren vast te leggen, en je minder te haasten. Als het leuk is, dan heb je de vrijheid om ergens te blijven hangen.
Airasia is nl alleen goedkoop, als je langere tijd vantevoren boekt…
Als ik 7 weken in dat gebied zou reizen, dan zou ik OF voor Laos, Cambodja en Z-Thailand gaan, OF voor Singapore, Maleisie en Z-Thailand (evt gecombineerd met Angkor Wat, als je het echt niet kan laten). Deze routes zijn nl logisch en logistiek goed te doen, en je hebt geen vluchten nodig en kunt optimaal genieten.
Persoonlijk vond ik het rondje Laos-Cambodja bijzonderder dan Maleisie, ondanks dat Maleisie ook een mooi land is. Maleisie is echter wat westerser en minder ongerept. Wat dat betreft vond ik met name Laos geweldig, zo’n mooie natuur en zulke lieve mensen! De Cambodjanen vond ik daarentegen niet aardig, maarja, het land heeft uiteraard wel een bijzondere geschiedenis wat het een bezoek waard maakt. Angkor Wat is geweldig!
Laos is mijn favoriet van dit lijstje, daar zou ik een week of drie voor uittrekken, van noord naar zuid, en dan door over de Mekong voor een dikke week naar Cambodja. Ik vond de Cambodjanen wel vriendelijk maar dat komt misschien omdat we toen net uit Vietnam kwamen. Wij hadden geen fijne ervaring met de Vietnamezen.
Daarna wat eiland hoppen en wat natuur in Zuid-Thailand/Maleisië, moet te doen zijn in 7 weken. Mits je van Cambodja vliegt naar je volgende bestemming.
Qua luchtvochtigheid en temperaturen zit je denk ik beter in Singapore, Maleisië en Zuid-Thailand. Mijn favoriete eiland is Perhentian Kecil, oost-Maleisië. We hebben daar ons duikbrevet gehaald, erg mooi onder water! Boven trouwens ook, klein en relaxed, tenminste aan de coral bay, de andere kant van het eiland is lawaaiger.
Air Asia vliegt trouwens ook London-Kuala Lumpur. Idd op tijd boeken.