Backpacken in Thailand - Maleisie - Indonesie

Jaaaaaaaaaa!! Ik ga naar Thailand!!!:cheer: Ik heb net mijn ticket geboekt, en geloof me, daar doe ik moeilijk over, twijfel- en angsthaas dat ik ben:P Ik ga in totaal 7 weken, lang genoeg toch?

Ik ben eerder 2 weken naar India geweest om ervaring op te doen met reizen en cultuurshocks dus ik weet wat me te wachten staan, volgens mij ook wel mindere dagen waarbij je denkt waarom heb ik mezelf hier in godsnaam ingesleept.

Mijn vraag is nu eigenlijk is of 7 weken genoeg is om vanuit Thailand via Maleisie naar Indonesie te trekken. Ik wil niet te lang in Thailand blijven en alleen het zuiden van Thailand doen aangezien er altijd nog tijd is om een keer de Thailand - Laos - Cambodja route te doen.

En voor de rest: hebben mensen nog tips met betrekking tot deze route?

:chin:wat voor vliegticket heb je een retour bkk of een enkel reis bkk en dan terug van af een andere luchthaven?
voor ons als Thailand lief hebbers is 7 weken ook niet genoeg
maar jij hebt dus andere plannen wat wil nu precies?:thailand::cambodia:

Ik heb een retourticket, eventuele binnenlandse vluchten schaf ik daar wel aan. Pff, ik vind 7 weken zelf meer dan zat voor een eerste reis. Eerst maar even aan het land en het backpacken wennen.

Welk deel van Indonesie zou je willen bezoeken?

Je kan in 2 weken tijd van BKK naar de grens met Maleisie reizen, dan in 3 weken door Maleisie naar Singapore trekken, en daarvandaan naar Bali vliegen. Je hebt dan een week de tijd om Bali te verkennen, en dan moet je terug naar Thailand (ik ga ervanuit dat je geen open jaw ticket hebt). Is dat wat je bedoelt? Op zich is 7 weken niet heel ruim voor de desbetreffende route, maar het is te doen.

Let even op dat je een visum voor Thailand nodig hebt waarom omdat je geen bewijs hebt dat je binnen 30 dagen het land gaat verlaten. Dus je zult of een vliegticket moeten boeken waaruit blijkt dat je binnen 30 dagen het land uitreist of een visum van 60 dagen aanvragen bij de Thaise consulaat in Amsterdam of Thais Ambassade in Den Haag. Deze is tot eind maart 2011 gratis te krijgen.

Verder is 7 weken voor 3 landen eigenlijk erg weinig mocht je echt een land goed willen leren kennen. Je zou eigenlijk al 7 weken alleen in Thailand kunnen vertoeven. Afstanden zijn groot dus je bent zo 1 dag onderweg. Trouwens als je in India bent geweest is Thailand een makkie.

Hoi Lotte,

Goed vooruitzicht dat je naar Azie gaat ! Alleen wel erg zonde dat je alleen het zuiden van Thailand wilt zien ! Waarom deze keer Thailand niet combineren met Laos ?
Vergeleken met Maleisie vind ik Thailand persoonlijk vele malen leuker.

7 weken lijkt inderdaad een hele lange tijd maar net wat andere ook al aangeven de afstanden zijn vaak groot en je houd dan weinig tijd over om echt van het land waar je bent te genieten. Natuurlijk is het te doen hoor zeker wel. Zelf zou ik het echter terug brengen naar bv twee landen (Thailand,Laos)

Wat je zou kunnen doen is bv van BKK naar koh Samui vliegen en dan door naar beneden per trein,boot,bus etc en zo naar Maleisie. Vanuit Maleisie per vliegtuig naar jogjakarta en dan via de borobudur en prambanan oversteken naar Bali. Op Bali kan je dan misschien een paar dagen starnd etc pakken voor je weer terug vliegt naar BKK. Het is een hoop reizen hoor hou hier wel rekening mee.
Groet,
Rik

:chin:Als ik je was zal ik het bij Thailand houden en eventueel een van buurlanden echt er is zoveel tedoen en te zien in Thailand je hoeft je die zeven weken echt niet tever velen.:thailand::cambodia:

Hee Lotte,

Ik ga in begin Maart 4 weken naar Thailand.
Ik ga nu voor het eerst alleen op reis en vind het toch best wel spannend.
Lijkt jou het misschien leuk om elkaar daar even te ontmoeten en misschien een paar dagen te reizen. Ik weet niet precies wat me daar te wachten staat, en mij lijken dan ook vooral de eerste dagen erg spannend na dat ik ben geland.
Ik heb mijn ticket al geboekt(8maart tot 5april) maar heb verder nog niets gepland.

Groetjes,
Jorinde