Thailand, Cambodja, Maleisie, Singapore

Hey,

Ik ga samen met een vriendin in de zomer backpacken in Azie. We hadden het plan om naar Bangkok te vliegen en dan via de gouden driehoek (noord thailand) weer naar beneden te gaan naar Cambodja. Daar over de Mekong varen en Ankhor Watt te bezoeken. Daarna gaan we naar Zuid Thailand naar al die stranden. En dan via daar naar Malesie en Singapore.

Denken jullie dat dit te doen is binnen 8 weken? We wilden eigenlijk wel erg graag naar Borneo maar kan dit er nog wel bij binnen 8 weken en is de Permit niet ontzettend duur en daar ter plaatse wel te regelen.

Dit is trouwens de eerste keer dat we gaan backpacken. Dus algemene of specifieke tips zijn welkom!!

Gr. Anouk

wat krapjes…
als je snel reist zal het te doen zijn.
ik zal maleisie of singapore skippen…

groeten,

Sjaak
www.wereldrondreis.eu
http://sjakie.aroundtheglobe.nl

Voor Thailand, zonder het zuiden met de stranden, zou je minimaal 3 weken tellen en voor Cambodja minimaal 2 weken.
Ik zou het bij die twee landen laten zodat je de tijd hebt om de dingen te bezoeken en op het laatst te relaxen op het strand in Zuid-Thailand.

3 weken thailand.
2 weken voor laos en 2 weken voor cambodja.
heb je nog een weekje over om te chillen.

Hey hoi,
Wij vliegen ook naar BKK deze zomer. Ik denk dat jullie er verstandig aan doen niet teveel in één keer te willen. Helemaal als het je eerste keer is, gun jezelf ook de tijd om om je heen te kijken en alles rustig op je in te laten werken.
Als je van natuur en avontuur houdt, moet je zeker naar Borneo gaan. Wij gaan zelf ook die kant op en zijn al helemaal in de wolken. We zijn al met een groepje van drie en misschien komt er een vierde bij. Als jullie het leuk vinden kunnen we elkaar daar ontmoeten om een avontuurlijke jungle trail te lopen of om gewoon lekker te feesten op een eiland.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=33025
Groetjes,
Evert

Mocht je er toch voor kiezen om naar Maleisie te gaan (bijvoorbeeld combinatiereis Thailand & Maleisie), zou ik zeker de Perhentian Islands bezoeken (2 eilandjes, Kecil en Besar, niet ver van Kota Bahru vandaan).
Dit zijn echte aanraders als je van tropische bounty-eilandjes houdt…

Eigenlijk zou je dat lekker voor jezelf moeten houden … :slywink:

Met 8 weken zou ik me ook beperken tot Thailand, Laos en Cambodja.

8 weken voor zo veel landen is wel kort ik zal als ik jullie was het lijstje een beetje inkorten.
IK zelf ben helemaal weg van Thailand en Cambodja. laos staat ook hoog op mijn verlanglijstje om te bezoeken.
laat eens weten hoe jullie het verder gaan doen en of dat dan bevallen is

Hoi!

Ik ben afgelopen zomer ook 2 maanden gaan reizen in ZO-azie, wij hebben onze tijd zo ingedeelt:

Thailand (bangkok/noorden) = 1,5 wk
Laos (ook alleen noorden) = 1,5 wk
Vietnam = 2 wkn
Cambodja = 1 wk
Thailand (rond bangkok/ chillen op eilanden) = 2,5 wk

Het was voor ons de eerste keer in azie (niet eerste keer backpacken), en best goed te doen qua tijd vond ik. Wel snel natuurlijk, en lang niet alles gezien.
Als je goede keuzes maakt met wat je wilt zien kom je een heel eind, maar mijn tip: zorg dat je niet te erg aan het haasten bent, en alleen maar met een strakke tijdsplanning in je achterhoofd zit de hele tijd. Je moet natuurlijk wel kunnen genieten!