9 weken zuid oost azie

Aankomend november ga ik voor het eerst backpacken in het continent azie. Maar ik heb daar slechts 9 weken voor. Eerst wilde ik alleen thailand en laos aan doen, maar ik ben nogal een twijfelaar. Aangezien ik het cambodja ook wel wil zien, en het idee heb dat daar nog niet zo aangetast is door de massa toerisme. Voor laos wil ik een maand voor uittrekken. Voor cambodja 3-4 weken. Waardoor ik een week tot twee weken over hou voor de bangkok regio met eventueel een uitstapje naar een van de omliggende plaatsen. Is het de moeite om naar kratie te gaan voor het spotten van de dolfijnen of kan ik dat net zo goed doen in laos. Merk je qua westerse feestdagen iets van met het boeken van een hostel? In cambodja wil ik overigens absoluut naar koh rong sublem.

Hey Liies,

Heb je ook nagedacht over Myanmar aangezien je massatoerisme vermijd?

Verder Bangkok zou ik max 4 dagen uittreken. Dan heb je alles een beetje gezien. Bekijk onze reisblog isvoor meer inspiratie.

Groetjes Roos

Thisworldstillrocks.nl

Cambodja zou ik zeker doen, heerlijk land met geweldig leuke mensen. Misschien is het zelfs een idee om dit als startpunt (Phomn Pehn) van je reis te nemen, en dan omhoog te reizen (via Siem Reap) naar Thailand of Laos.

Naar Thailand heb ik zelf een paar jaar geleden gedaan, aanrader.

Qua schema is je indeling wel goed.

Je weet dat BKK net zo groot is als de provincie Utrecht? In 4 dagen kun je een aantal highlights bekijken, maar je hebt zeker geen indruk van de stad!