2 maanden Azie, realistische route?

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op dit forum en ik ga in augustus of september (moet nog even kijken wanneer de tickets het voordeligst zijn ^^) 2 maanden door Zuid-Oost Azie reizen en ik heb al een beetje een globale route gemaakt. Maar vroeg me af of dat enigszins haalbaar was. :

Reis:

Singapore:

Dag 1: Amsterdam-Singapore

Dag 2: Aankomst Singapore

Dag 3: Singapore

Dag 4: Singapore

Maleisie

Dag 5: Singapore-Malakka (bus)- Savonds evt bus naar Kuala Lumpur

Dag 6: Kuala Lumpur

Dag 7: Kuala Lumpur

Dag 8: Kuala Lumpur

Dag 9: Kuala Lumpur

Dag 10: Penang

Dag 11: Penang

Dag 12: Penang

Dag 13: Penang

Dag 14: Langkawi

Dag 15: Langkawi

Dag 17: Langkawi

Dag 18: Langkawi

Dag 19: Langkawi

Dag 20: Langkawi

Dag 21: Langkawi

Thailand

Dag 22: Langkawi-Krabi

Dag 23: Krabi

Dag 24: Krabi

Dag 25: Krabi

Dag 26: Bangkok

Dag 27 Bangkok

Dag 28: Bangkok

Dag 29: Bangkok

Dag 30: Bangkok-NL (mits 1 maand reizen)

Dag 30: Bangkok-Kanchaburi (mits 2 maanden reizen)

Dag 30-34 Kanchaburi

Dag 35: Kanchaburi-Chiang Mai

Dag 36: Chiang Mai

Dag 37: Chiang Mai

Dag 38: Chiang Mai

Dag 39: Pai
Dag 40: Pai

De reden dat ik het heb opgesplitst is omdat ik ook nog niet zeker ben of ik wel 2 maanden wil reizen, ik heb er natuurlijk hartstikke veel zin in maar het is ook mijn eerste keer.

Na dag 40 leek het me erg leuk om te eindigen met 2 weken Vietnam maar dat natuurlijk alleen als het ook haalbaar is.

Verder zou ik graag nog andere leuke tips willen of aanraders waar ik heen zou moeten gaan :slight_smile: Alvast bedankt!

Een leuk vooruitzicht 2 maanden op pad!

Allereerst zou ik me niet te veel vastpinnen aan je schema. Ongetwijfelt zul je onderweg nog veel tips krijgen en dus je route aanpassen.

In maleisie neem je de tijd. Ik zou wat minder tijd doorbrengen op de eilanden en dan cameron higlands gaan bekijken, of wat meer tijd in Thailand.

Weet je dat die periode regenseizoen is voor die zijde van maleisie? Nu hoeft dat geen groot probleem te zijn, maar je kunt dus flinke buien verwachten.
Ook in de regio Krabi is het rond die periode regenseizoen. Er gaan dan minder boten naar de eilanden.
Vanuit langkawi gaan er verschillende boten naar ko lipe, wat ik een leuk eiland vond. Van daar vertrekken er boten naar Krabi (lange reistijd)

Schema thailand ziet er goed uit. Als je 2 maanden gaat zou ik de dagen van bangkok verdelen, dus ook wat dagen vlak voor vertrek.

Bedankt voor je reactie :slight_smile:

Ik heb al besloten die 2 weken Vietnam niet te doen, inderdaad omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren tijdens je reis en het visum is ook nogal prijzig. Ik had het idee daarom wat meer eilanden te gaan bezoeken.

Zijn er andere gebieden in Thailand waar het regenseizoen daar niet is? Het liefst andere eilanden dan, misschien aan de oostkust?

In Maleisie aan de oostkust heb je Perhantian eilanden en Tiomon island. Bij de laatste ben ik niet geweest, maar de eerste zijn de moeite waard!

In thailand heb je Ko samui, Ko tao en Ko pga nang welke dicht bij elkaar liggen. De laatste 2 vond ik wel mooi. Ko Pga nang is druk rond full moon party, maar buiten dat is het er gezellig druk.
Verder heb je nog eilanden rond Ko Chang, Ko samet. Maar hier ben ik niet geweest dus daar kan ik niks over vertellen.