Vanaf oktober 2011 ga ik samen met een vriend van mij ongeveer 5 maanden reizen door Azie.
we hebben gekeken naar tickets en willen ze zo snel mogelijk gaan boeken.
Wat we nu hebben is van Dusseldorf naar delhi, india voor €363,-
dan willen we vanaf delhi ongeveer 1,5 maand door India en misschien ook nog Nepal trekken.
vanuit Mumbai, India willen we naar Bangkokvliegen in november €160,-
vanuit Bangkok willen we zuidwaarts Thailand afreizen om naar Maleisie te gaan.
vanuit Maleisie willen we vliegen naar Ho Chi Minh, Vietnam en dat kost ongeveer €50,-
vanuit Vietnam willen we door Cambodja naar Laos reizen. Vanuit Laos willen we naar China om onze laatste 2 weken in Hong Kong te besteden waar vrienden van ons wonen. Vanuit Hongkong willen we weer naar Dusselfdorf vliegen en dat gaat ongeveer €320,- kosten.
Is dit een beetje een te doen route voor 5 maanden?
ons budget is €6000 euro en alle tickets komen ruim genomen op €900,- uit. We hebben dan dus nog €5000 euro over voor het verblijf daar en willen dan ook zo veel mogelijk met trein en ov gaan reizen.
Is het logisch/mogelijk om de reis op deze route te doen of hebben jullie misschien andere adviezen?
hallo Cellee, als ik het goed begrijp heb je voor 5 maanden reizen na het aanschaffen van diverse tickets nog ongeveer € 5000 over dus € 1000 per maand, als dit zo is dan is dit zeker haalbaar in de landen die je wilt bezoeken, je gaat eerst 1,5 maand door india en evt. nepal reizen en wil aan het einde 2 weken in hong kong verblijven dan hou je dus 3 maanden over voor thailand, maleisie, vietnam, cambodja en laos dit komt neer op ongeveer 2,5 week per land, het zal best mogenlijk zijn om in deze tijd door deze landen te reizen, maar dan ben je wel alleen maar aan het reizen, net als of je haast hebt of op de vlucht bent lol2
ik denk dat je beter een paar landen niet kan bezoeken om zo meer tijd per land te hebben ik zou me in al de opgenoemde landen makkelijk 3 maanden per land kunnen vermaken je zou bijvoorbeeld vanuit india naar bangkok kunnen vliegen om in thailand op een mooi eiland bij te komen van je reis door india (reizen is vermoeiend) en vanaf hier kan je dan een mooi tocht door thailand en bijv cambodja en laos kunnen maken
Bedankt voor je snelle reactie.
Je zou dus eigenlijk adviseren om niet naar Maleisie te gaan maar vanuit thailand door te reizen naar Laos, Cambodja en Vietnam?
We zaten namelijk aan ongeveer 3 weken Thailand, 2 weken Laos sowieso te denken.
Denk je dat het het slimste is om vanuit het zuiden van Thailand dan te vliegen naar een van deze landen of adviseer je het aan om vanuit Thailand landswaarts naar deze landen te gaan. Ik weet niet of dit mogelijk is ook gezien met visums en grensovergangen?
Denk je wel dat het mogelijk is om vanuit Laos zonder te vliegen naar Hong Kong te trekken? Of zou je in dit geval ook adviseren om vanuit Vietnam een vliegticket te boeken? Het is namelijk niet mogelijk om vanuit laos naar hong kong te vliegen als ik het goed heb.
Hoi hoi, ik zou je ook aanraden om rustiger te reizen, op zich is er niks mis met doorreizen op n hoog tempo maar dat hoi je geen 5 maanden vol. Ik zou ook maleisie skippen en als je het mij vraagt .
Thailand heeft prachtige eilanden, zeker n aanrader voor na je tijd in india. Verder waar je heen wilt reizen zijn de stranden minder mooi( vietnam, cambodja)
je zou van zuid thailand naar t noorden kunnen gaan, daar laos in via Hauy Xai, zo naar beneden naar cambodja en dan vietnam in en weer omhoog helemaal en doorsteken naar hong kong… Is alleen heel veel grote afstanden over land en ik weet niet of je al die landem helemaal wilt zien. ( voor vietnam had ik aleen al echt 5 weken nodig) :))
de route die azieazie aangeeft is inderdaad haalbaar maar zelfs dan is het zoals zij ook al zegt nog steeds veel reizen, je zegt 3 weken thailand en 2 weken laos dan zou je bijvoorbeeld 2 weken cambodja en 3 weken vietnam kunnen doen, het kan maar is mischien wel wat veel van het goede, je zou vanuit hanoi met de trein naar hongkong kunnen maar mischien is vliegen wel een betere optie om wat tijdwinst te boeken
Eens met de voorgangers, ook ik zou Maleisië maar overslaan. Vergeleken met de andere landen is dat ook vrij Westers en voegt het niet heel veel toe (hoewel de stad Penang wel erg leuk is eerlijk gezegd…).
Heb je nog een bepaalde route voor India, dat je vanaf Mumbai naar Bangkok wilt vliegen? Vanaf Kolkata is logischer (en vaak goedkoper). En als je nog naar Nepal gaat (doen, ik ben net weer terug en het blijft een heerlijk land!) is reizen van Darjeeling naar Kolkata meer voor de hand liggend dan helemaal naar Mumbai.
we hebben gisteren een ticket geboekt van dusseldorf naar delhi op 2 oktober voor €360,-
we willen dan vanuit Delhi met de trein naar kathmandu, Nepal. We willen daar de bungeejump gaan maken. Iemand toevallig ervaringen mee?
vanuit Nepal willen we met de trein richting Goa en Mumbai reizen. Vanuit mumbai kunnen we voor €160 naar bankok vliegen.
Zou het volgens jullie logischer zijn om vanuit delhi eerst naar Goa en Mumbai te reizen en vanuit daar naar katmandu om vervolgens via Kolkata naar Bangkok te vliegen?
We hebben besloten om Maleisie te skippen en willen vanaf Bangkok naar Pukhet afreizen. Vanuit daar kunnen we een vlucht naar Udon Thani boeken voor €50,- om vervolgens via de friendship bridge naar Laos te gaan. Vanuit daar willen we overland door cambodja naar vietnam.
Vanuit Hanoi willen we met de trein naar Hong Kong. Misschien is het voor ons gezien de tijd slim om een binnenlandse vlucht in vietnam te boeken?
Je kunt vanuit Delhi met de trein tot Gorakhpur, daarna ben je op de bus aangewezen tot Kathmandu. Vorige maand was de weg nog goed, hoe hij er na de moesson bijligt is altijd even afwachten.
Dat bungeejumpen wordt geleid door Australiërs meen ik. Ik ben er zelf niet geweest maar het schijnt een leuke plek te zijn om een paar dagen rond te hangen http://www.thelastresort.com.np/
Kolkata Bangkok vlieg je voor 60 euro of zo, wat dat betreft is de route iets anders indelen wel voordelig (al moet je dan van Mumbai/Goa terug naar het noorden, dat kost ook weer geld).
Voordeel is wel dat je in Kolkata terecht komt, fascinerende stad!!
Wat de rest van je route betreft: kijk maar hoe het je bevalt zou ik zeggen. je kunt nu bedenken dat vliegen minder tijd kost en straks tot de conclusie komen dat je wel erg graag die rit met de trein wilt maken. Mocht je ineens in tijdnood zijn dan kun je altijd nog een vluchtje boeken.
ik zou die binnenlandse vlucht in vietnam ook niet boeken nu mischien heb je straks toch tijd genoeg om over land te reizen of moet je wel naar hong kong vliegen om daar op tijd te zijn een last minute ticket bij air asia kost ongeveer het dubbele van vroeg geboekt dus geen +/- €50 maar +/-€100 voor die € 50 zou ik de vrijheid niet willen missen ergens langer te kunnen blijven of er eerder te kunnen vertrekken
dit topic staat nu in het reisgenoten forum ik denk dat als je deze vragen steld in het azieforum of in de desbetrefende landen fora je meer respons zal krijgen en dus ook meer tips
bijvoorbeeld het thailandforum, het canbodjaforum, het laosforum, het vietnamforum je vind deze allemaal op deze site en daar zijn veel meer mensen met kennis over dat land en vaak ook over de buurlanden