Advies gevraagd: goede route?

Dag mensen,

Ik ben van plan om eind dit jaar een 6-8 weken te gaan reizen naar Azie. Ik wil de volgende route gaan volgen:

[ul]
[li]Düsseldorf[/li][li]Bangkok[/li][li]Hong Kong[/li][li]Taiwan[/li][li]Filipijnen[/li][li]Maleisië[/li][li]Bangkok[/li][li]Düsseldorf[/li][/ul]
Ik wil alles gaan vliegen en denk dat ik het beste de tickets (en dan natuurlijk niet die van en naar BKK) het best ter plekke kan kopen.
Of hebben jullie hier een andere mening over?

Ook vraag ik me af of het echt wel een juiste route is. Is er iemand die die ook gedaan heeft? Raad je me dit af? Of misschien moet er wat bij?

Ik hoop op wat reacties! Alvast bedankt!

Wat wil je in elk land gaan zien? 6 weken is niet zo lang… Als je meer wilt zien dan hoofdsteden, dan zou ik landen gaan schrappen.

Houd er ook rekening mee dat voor bepaalde landen een visum vereisd is.

Hoi Rinze,

Titel is aangepast :slight_smile:

Zoals Jenny al zegt, is het wel erg veel in 6-8 weken. Naar mijn mening erg zonde om zo gehaast door Azie te reizen.
Waarom niet verdelen over Thailand en Maleisie ?

1 like

Hoi,

Ok… ik dacht al dat je dat zou zeggen. Waarom zoveel… Maar…
Bangkok ben ik maar een paar dagen… Ik ken Bangkok al van binnen en van buiten… :slight_smile:
Er is me aangeraden ook maar een paar dagen in Hong Kong te zijn… dus dat is me eerste week.

Ik dacht dan een week Taiwan, een week Filipijnen en een week Maleisië.

Natuurlijk met uitloop… :slight_smile:

Enne… ik blijf 6-8 weken… :slight_smile:

Ik zou kiezen tussen de Fillipijnen of Maleisië, en het niet beide willen. Wanneer je je beperkt tot het Maleise schiereiland (bv Kuala Lumpur, Melaka, Penang, Taman Negara) dan kun je je daar al 2-3 weken vermaken. Ook zou ik eerder naar Singapore gaan dan naar Hongkong, dit ligt meer op de route en je kan zo tijd en geld besparen. Als je nog een week overhebt, zou je ook Borneo kunnen overwegen.

Succes!

1 like

Lijkt me een mooie trip, houd zelf namelijk van veel bestemmingen bezoeken binnen één reis. Heb zelf net in een maand China (Beijing, Shanghai, Xi’an) Hong Kong, Macau en Taiwan (Taipei) bezocht. Zou ook eens uitzoeken wat het klimaat doet aan het eind van het jaar in al deze bestemmingen. Check ook of er bepaalde feestdagen zijn. Los hiervan zou ik hem gevoelsmatig zo doen: Düsseldorf, BKK, Filipijnen, Taiwan, Hong Kong, Maleisië, BKK, Düsseldorf. Als je flexibel wilt reizen kun je het beste tickets ter plaatse kopen. Dan kun je tijdens de reis zelf nog beslissen of je meer of minder dan het oorspronkelijke plan wilt bezoeken.

Cheers!

1 like

Hey AxelFoley,

Kan je me vertellen waarom je die route zo zou doen?

Gr Rinze

Oh joh, dat is slechts een gevoelsmatige keuze: niet gebaseerd op wat het goedkoopst/slimst is qua tickets/reistijd. Je kunt ook jouw route aanhouden en een paar dagen Singapore plakken tussen Filipijnen en Maleisië. Heb je goed vergelijkingsmateriaal met die andere Engelse oud-kolonie Hong Kong.

Persoonlijk vind ik Singapore leuker en interessanter dan Hong Kong. Je kunt vanaf Singapore ook heel makkelijk met de trein Maleisië induiken richting KL bijv. Is leuk, snel en relatief goedkoop. En je hebt weer een landje bezocht :smile: Nog zoiets: vanaf Hong Kong kun je een dagje Macau doen met de heli of catamaranferry.

Anyway, veel plezier met de voorbereiding.

Cheers!

1 like