Tips over reis Zuidoost-Azie en Australie

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt mijn ticket te boeken, maar enorm in twijfel. Mijn plan is om begin februari naar Bangkok te vliegen (waarschijnlijk vanaf dusseldorf). Dan ongeveer twee weken in Thailand door te brengen, door te reizen naar cambodja, vietnam en laos (ongeveer 3-4 weken per land, weet niet of dit voldoende is) dan via laos naar Myanamar (als dit mogelijk is) en vervolgens half mei van bangkok naar Sydney te vliegen. Uiteindelijk wil ik begin augustus weer terug vliegen naar Nederland. Nu ben ik bezig met offertes aan te vragen voor alle 3 de vluchten, maar vraag me af of ik misschien beter gewoon een vlucht kan boeken van bangkok naar Sydney als ik daar zelf ben. Ik verwacht dat er wel redelijk veel vluchten zullen zijn en als ik het nu boek kost het rond de 400euro. Wie heeft hier ervaring mee en zou mij kunnen helpen? Ontzettend bedankt alvast!! Tips over de rondreis in zuidoost-Azie zijn ook welkom:) En als je ook rond die tijd daar heen wilt gaan, laat maar horen:)

groeten Birgit

nee
boek HIER=NL een retour Australie met stops-kan BKK zijn, kan KUL/SIN zijn-en gebruik dat als springplank voor Azie.
voor OZ MOET je ticket out hebben om zelfs maar toegelaten te worden op vlucht naar OZ-tenzij je WHV hebt.
kijk op de betreffende landenforumdelen voor veel meer suggesties-zoals cheap flights etc. veel van je vragen zijn daar al ettelijke keren beantwoord.
je kan van Lao naar MYanm=Burma door via BKK/overstap te vliegen-anders is niet mogelijk.
en die offertes kan je wel vergeten-doe het zelf door wat van de overbekende websites uit te proberen voor vliegtickets-de betere laten ook multi-stop toe.
en 400 EUR? voor wat? dacht je echt daar retour OZ mee te halen?

Wow, is maar een vraagje hoor. Krijg bijna het gevoel dat je er kwaad over wordt. Ik was ook van plan om een ticket hier te boeken van: Nederland naar Bangkok (BKK) en een retour ticket vanuit Sydney naar Nederland. Het ging mij erover dat ik een ticket vanuit Azie naar Australie wilde boeken. Ik had wat gevonden vanuit Bangkok (die waren dus 400euro), maar vond nu ook vanuit Kuala Lumpur redelijke goedkope tickets naar Australie. Het ging mij er om of het een slimme optie was deze tickets nu al te boeken of pas te boeken als ik me in Azie bevind en weet wanneer ik ongeveer naar Australie door wil reizen.

Koop je ticket BKK-Sydney als je klaar bent met Azië. Niet omdat het goedkoper of duurder is maar omdat het gevoel van vrijheid onbetaalbaar is. Als je het leuk vind, of juist niet kan je doen wat je wil. Misschien hoor je onderweg goede verhalen over Indonesië of neem je een stukje Maleisië mee en vlieg je dan van KL naar Melbourne ipv Sydney. Als je half mei in Sydney moet zijn zou ik nu alvast een ticket kopen.

Wij zijn vanuit BKK naar Hanoi gevlogen en over land naar Cambodja, via Thailand naar Laos, weer Thailand en toen heen en terug Myanmar. 3-4 weken lijkt me goed, ook omdat de meeste visums een maand zijn.

Myanmar i.d.d. vanuit BKK met Air Asia.

Veel reisplezier.

die prijsboksers-zoals AirAsia, werken allemaal hetzlefde: hele lage basisprijs-alleen als je lang tevoren boekt-en wordt steeds duurder naarmate de datum dichterbij komt. je betaalt extra voor alle dingen, zoals eten en bagage. Via www het goedkoopste-ter plekke (hier in BKk bvb) niet. net zoals Ryan en EZY in NL/EUR-ik dacht dat dat ruimschoots bekend was. dus hoe lamnger je wacht-hoe hoger de rpijs. check gewoon zelf wat dagen op hun www en kijk
de hele lijst met die prijsboksers: www.whichbudget.com
maar mijn waarschuwing was dat veel mensen niet verder kijken als die prijsboksers en vergeten dat het totaal op een all-in ticket vaak niet hoger is-en dan heb je wel service, gratis eten e.d.-en kan je vaak een vlucht nog wel verzetten als plannen wijzigen.
In LOW season (dat is febr-mei) kan je vanaf NL retours naar OZ vinden voor rond de 1000/met die stops. Dit vooral omdat je aangaf toch maar beperkte tijd in OZ/hele reis te hebben

Ik weet niet veel over tickets van Azie naar Australie. Ik ben met AirAsia vanuit Bali naar Australie gevlogen voor ik geloof iets van 120 euro. Verder is 3-4 weken wel ongeveer genoeg voor elk land dat je in Azie wilt bezoeken. Ikzelf vond 2 weken in Cambodja meer dan genoeg en Laos is makkelijk in 3 weken te doen. Voor Vietnam en Thailand heb ik iets langer de tijd genomen.

Als je nog meer wilt weten over mooie plaatsen ofzo dan hoor ik het wel.

Succes en veel plezier met plannen!

Hai Birgit,

ik heb ongeveer hetzelfde idee, wanneer vertrek je?

groetjes Lotte

Hallo Lotte,

Ik vertrek over een kleine 1,5 week. (4 februari) en jij? Ben benieuwd wat jouw plannen precies zijn?!

groetjes Birgit

Heb precies hetzelfde plan Bangkok, Cambodja, Vietnam en Laos… En dan wil ik graag door naar Australie. Waar heb je tickets geboekt?

groetjes Lotte

Via cheaptickets.nl en toen twee weken gepakt (in welke ik wilde vertrekken en weer thuis wilde komen). Daarmee toen alle dagen gecombineerd om zo goedkoop mogelijk te eindigen. Uiteindelijk vlieg ik met China-airlines, van amsterdam naar Bangkok en terug vanuit Sydney (via Tapei) naar Amsterdam. Wanneer wil je vertrekken?

Volgende maand als ik het nog rond krijg met voorbereiding anders maart… Maar de andere tickets koop je dus daar? En wat voor budget heb je ongeveer in gedachte? groetjes Lotte