Soort vliegticket..

Hallo Allemaal,

Augustus 2012 wil ik voor 8 maanden naar Azie", mijn concept planning ziet er als volgt uit:
13 Aug + sept: Indonesië ( iig Bali en de Mentawai eilanden)
Oktober: Tibet
November: Nepal
December India
Jan + feb: Cambodja, Laos en Vietnam
Maart: Land(en) naar keuze :wink:
April: Fryslân :wink:

Nu vraag ik mij af wanneer ik het beste een ticket kan boeken en wat voor ticket. Graag zo goedkoop mogelijk natuurlijk en het liefst met open datum.

Is het handiger om bijvoorbeeld naar bangkok te vliegen vanaf amsterdam en dan aan het einde van mijn reis terug te gaan naar Bangkok en vanaf daar weer terug te vliegen? Of zijn er betere opties?
Kun je met een wereldticket ook de binnenlandse vluchten nemen? en moet daar dan vantevoren een datum aan gekoppeld worden?

Wie heeft er tips en adviezen?
Verder zijn overige tips ook altijd welkom, Ik ben nog op zoek naar een leuk hostel in Bali om te beginnen, met in ieder geval goede (beginners) surfmogelijkheden.

Alvast bedankt!!

Ook hier heb ik vragen over. Ik heb een beetje hetzelfde idee en weet nog niet goed wat voor soort ticket ik moet kopen-aanschaffen. Iemand ervaring die ons hiermee kan helpen?:chin:

Weten jullie inmiddels al meer?

Een open ticket op BKK i.c.m. losse tickets voor regionale vluchten lijkt me de meest flexibele en goedkope optie in Azië. Gebruik anders de zoekfunctie, herinner me vaag dat hier meerdere topics over bestaan.

Cheers!