Inmiddels heb ik mij een beetje door de forums weten te worstelen, maar zit nog steeds met hetzelfde dilemma. Ik heb besloten om dit jaar optimaal gebruik te gaan maken van de vakantie die ik nu heb nu ik nog studeer (maand juli & augustus). Ik wil graag alleen erop uit voor een weekje of 4/5 in deze periode (vrouw, 21 jaar). Twee opties die direct naar boven borrelen zijn dan Azie en Zuid-Amerika… Dit is natuurlijk heel breed, maar aangezien ik echt zoveel dingen van de wereld nog wil gaan zien, maakt het me eigenlijk niet uit waar ik begin. Eigenlijk ligt de prioriteit een beetje bij de prijs. Ik heb gezocht naar tickets voor Zuid-Amerika (bijv Lima), maar kom dan niet goedkoper uit dan 1100 euro… Azie tickets zijn al wat beter te doen… Ik houd het graag bij 1 land, ik heb liever het gevoel dat ik 1 land goed heb gezien, dan in 4 weken door 3 landen ben gerend… Tot slot spreek ik voldoende Spaans voor Zuid-Amerika.
Mijn vraag is eigenlijk: **heeft een van jullie toevallig geboekt of tips om goedkoop te vliegen deze zomer naar zuid-amerika en/of azie? Liefst houd ik mijn ticket max 800 indien mogelijk… **
En nogmaals; eigenlijk maakt de bestemming me niet zo veel uit, ik weet dat overal zoveel nog te ontdekken is!
Hoe later je boekt hoe duurder het wordt. Dus 3 maanden van tevoren boeken is aardig laat. Ik heb mijn ticket van londen naar shanghai geboekt voor 500 euro via finnair. Daar zou je misschien kunnen kijken of anders air asia.
die 500 kan je voor de ZOMERvak wel vergeten, dan is het hoogseizoen en geen lage prijs.
Maar rond de 700 naar BKK/THaild (en ook vaak wel naar bvb KUL/Malaysia of SIN-maar dat is wel een heel klein landje!) is goed te doen. Je moet dan kijken naar vertrek vanaf DUSseldorf of FRAnkfurt-of eventueel zelfs LONdon, en daar per trein of anders heen gaan.
Er zijn inmiddels diverse vergelijkingssites die allerlei airline prijzen vergelijken-ik vind zelf bvb swoodoo.de of .nl goed, maar er zijn er veel meer. gewoon wat data en airports uitproberen. bvb ook ebookers, opodo.de, expedia, discountflieger. vanaf UK: netflights, travelsupermarket.co.uk Nee, dat zijn niet allemaal enge airlines, er hebben al duizenden mensen mee gevlogen.
Overigens is het ri. latino-Amrecia (ook aan vbvb MEXico gedacht?) vaak veel goedkoper om via de USA te vliegen en daar over te stappen (bvb Miami).
Sites als cheaptickets en vliegtickets doen dat ook wel-maar die rekenen nog veel meer extra aan kosten aan op de prijs die ze tonen-en dat is door de EU allang verboden!