Vliegtickets naar Zuid Amerika boeken, waar??

dag mensen,

Ik hoor altijd om me heen dat iedereen van die spotgoedkope tickets naar de meest exotische oorden heeft geboekt! nou ikke dus niet!

Als ik na zuid amerika wil, maakt niet gek veel uit waar, want ik ga toch rondreizen waar kan ik dan een mooi vliegticket boeken? Ik vertrek rond oktober 2009. Is er een goede site die ik in de gaten moet houden? iemand een goude tip voor deze onnozele jonge;)

gr keoma

Klopt wel, want extreem goedkope tickets naar ZA zijn er niet. Kijk eens bij Iberia. Meestal de goedkoopste.

Kort geleden had Lufthansa wat aanbiedingen naar Zuid Amerika, maar ik weet eerlijk gezegd niet welke bestemmingen en prijzen. Het nadeel is dat er niet heel erg veel maatschappijen op Zuid Amerika vliegen vanuit West Europa en dat er dus nooit heel veel met de prijzen wordt gestunt.

Wil je echt een keer een spotgoedkoop ticket naar een exotisch oord boeken, dan moet je niet vooraf bepalen waar en wanneer je op reis gaat. Dan moet je namelijk echt blijven wachten op dat ene buitenkansje en zodoende het lot laten bepalen wanneer en waarnaartoe je gaat reizen…

dat ‘lot laten bepalen’ is leuk en avontuurlijk maar werkt maar zelden hoor. Ver van te voren boeken zoals NU in de recessie die nogal hard aankomt werkt beter denk ik. Ik ben samen met een vriend druk bezig reis naar Z- Amerika te plannen en heb al tickets gezien van 500euro! (return) naar Soa Paulo (Braz)

uiteindelijk voor 701 (inc alles 740e pp) retour van Brussel naar Lima en dan weer terug uit Quarayaquil (schrijf het nu ff op uit mijn hoofd dus wellicht verkeerd gespelt; Equador iig) naar brussel.

1.5 week geleden geboekt voor 23 nov dus net iets meer dan een maand van te voren wat niet bijzonder ver vooruit is. We vliegen via New York en hebben daar een tussen stop van 10 uur (heen en trug).

Gewoon goed zoeken optijd, spelen met datum en steden om te vliegen.
Cheaptickets en vliegtickets.nl zijn daarvoor prima (advanced search kun je gebruiken om van andere steden terug te vliegen)

Mvg

Hoi, Vluchtje geboekt bij IBERIA:BXL/MADRID/BUENOS-AIRES H/T: Begin November, retour Begin Februari, tussenstop in Madrid: 2H20, aankomst Buenos-Aires zelfde dag 21.30H. 1113.70 Euro. Goedkoper kon ook natuurlijk…bv. met de TGV…Charles de Gaulle…6H tussenstop…Hallo!!..Aankomst s’anderdaags s’morgens… Nog goedkopere versie…Schiphol…Miami…Santiago…Buenos-Aires…Hallo!!
Heb toch niets te maken in die Tussenstops…Hoef toch niet de halve wereld rond te vliegen, voor uw uiteindelijke bestemming, voor een paar 100 Euro goedkoper…!!!:wereld:

Hoi, Nog zo iets…Voor een Vlucht naar Australie/Perth,
neemt men een vlucht over Bangkok of Singapore, waarom niet over Dubai(Emirates Airlines) 3H korter…
Zelfde voor New-Zealand…

Hey allen, ik begrijp ook niet waarom sommige vluchten maar niet goedkoper worden. In ieder geval ligt het niet aan de afstand. Zo was ik vorig jaar van Amsterdam naar Brazilië gevlogen voor Euro 499 en tegen het einde van het jaar voor 60 euries meer, dus Euro 560 naar Las Vegas. Dit zijn behoorlijke afstanden, maar zodra ik een ticket richting Suriname wil boeken betaal ik weer de hoofdprijs van rond de 1000 pleuro! Zo ook voor een ticket naar een bestemming in zuid oost Azië.

De prijzen verschillen ook altijd heftig per aanbieder en soms lijkt het erop alsof al die vliegticket sites of vliegmaatschappijen prijs afspraken maken met elkaar. Hoe dan ook, het zoeken naar een goedkoop ticket blijft lastig.

Hier wat sites die het iets makkelijker maken:

Sites die zich onderscheiden door dat ze je een onafhankelijk en objectief beeld geven van zo’n beetje alle vliegticket vergelijk sites.

Groeten,
The Talis

Voor open tickets moet je eens kijken op www.kilroytravels.nl

Ik heb een ticket Amsterdam - Buenos Aires in januari voor 700, had zelfs gekund voor 630 als ik wat eerder was geweest. Maar dat was lang en goed zoeken, met Alitalia uiteindelijk.