Hallo Allemaal,
In oktober wil ik voor 3 maanden gaan reizen door Zuid-Amerika. Waarschijnlijk Peru, Chili & Argentinië.
Bij welke organisatie is het het meest voordelig om te boeken? En/of het beste om te boeken?
>>>
Hallo Allemaal,
In oktober wil ik voor 3 maanden gaan reizen door Zuid-Amerika. Waarschijnlijk Peru, Chili & Argentinië.
Bij welke organisatie is het het meest voordelig om te boeken? En/of het beste om te boeken?
>>>
De laatste keer had ik de beste deal en het meeste meedenk-werk bij Kilroy. Ik was eerst langs gegaan want ik heb de indruk dat bedrijfjes meer tijd voor je nemen als je echt voor hun neus zit, en zelf ook goed doorvraagt naar alle mogelijkheden. Bijvoorbeeld of het goedkoper is om vanuit Düsseldorf, Brussel of waar dan ook te vliegen, of net op een andere dag, en de reis wel of niet korter dan 90 dagen te maken.
Ik kreeg een offerte mee en mocht daar nog een paar dagen over nadenken (en ook het laatste akkoord op mijn werk regelen).
Sowieso zou ik een open jaw ticket kiezen, dus bijvoorbeeld heen Amsterdam - Lima en terug Buenos Aires - Amsterdam. En het stuk in Zuid-Amerika dan over land zelf doen.
Als het effe kan zou ik vliegen via de VS vermijden want dat is echt een drama qua formulierenwinkel en tijd die je in rijen moet en security checks. Die lui zijn hartstikke paranoïde. Ik zou er zelfs 100 euro extra voor over hebben als een vlucht **niet **via de VS gaat.
Bij de Vliegwinkel kun je ook ingewikkeldere tickets laten uitzoeken en een offerte opvragen. Je zou dus ook twee offertes kunnen vergelijken qua prijs, handige aankomsttijden, hoe lang de vlucht duurt etc.
KLM heeft soms goeie deals met vertrek uit Antwerpen treinstation! Je moet dan wel ook die treinrit van Antwerpen naar Schiphol maken, anders annuleren ze jouw plaats in het vliegtuig. Kijk eens op www.klm.be en vul Antwerpen in.
Verder: ik neem aan dat je beseft dat je twee erg dure landen kiest? Bijvoorbeeld Peru + Bolivia zou veel goedkoper zijn (en eventueel Ecuador).
Hoe controleren ze dat dan? 't Is al lang geleden dat ik de thalys nog heb genomen, maar dat was vroeger toch gewoon met tickets die geknipt worden. Of je aanwezig bent wordt toch niet op naam elektronisch ergens opgenomen? Of is dat tegenwoordig dus wel?
Je zal wel in Antwerpen bij een of ander KLM balie moeten inchecken neem ik aan. Vraag het anders even in het Peru forum, daar zitten wat mensen die er ervaring mee hebben.
tunafish.nl Een online reisbureau speciaal voor backpackers. Zeer snelle reactie en goedkope tickets. Ook alle combinaties mogelijk. Ik heb al mijn tickets daar geboekt toen ik naar Midden-Amerika en daarna Curacao ging.