Eerste hulp bij vliegticket boeken?

Hallo allemaal!

Ik ben Linde,20 jaar en ben van plan om vanaf mei ruim 2 maanden door Australie te gaan trekken en wel de bekende route; de oostkust, van Sydney(maybe Melbourne) naar Cairns.
Nu denk ik dat het tijd wordt om mijn ticket te gaan boeken, maar ik zie gewoon even door de bomen het bos niet meer. Ik heb nog nooit een ticket geboekt voor buiten Europa en er zijn zoveel maatschappijen, manieren en prijzen dat ik niet goed weet waar ik het beste kan boeken. Heeft iemand hier tips voor?
Ik wil zo goedkoop mogelijk,maar ook veilig en 1x overstappen lijkt me het handigst. Het lijkt me gaaf om bijv een tussenstop te maken in Azie en misschien zelfs op de terugweg nog een weekje of wat ergens in Azie te verblijven, maar omdat ik alleen vertrek weet ik nog niet of dat kan omdat ik niet in mijn eentje de reis in Azie wil eindigen.

Kortom, ik zou graag een ticket wilen boeken waarbij je de terugreis nog kan aanpassen, bijv ook via een Aziatisch land en daar dan wat langer blijven en ook dat de datum van vertrek nog aangepast kan worden, want dit laat ik graag afhangen van de mensen die ik onderweg tegenkom en die dit eventueel ook hun reis via Azie zouden willen laten eindigen!

Heeft iemand een idee via welke site ik dan het beste kan boeken en via welke maatschappij(en)?

Alvast hartelijk dank voor een reactie!

Groetjes, Linde

ps, zijn er meer mensen van plan om vanaf mei naar Australie te gaan? Wellicht leuk om samen de reis te beginnen!

air asia heeft altijd erg goedkope tickets. Het is altijd erg voordelig (naar mijn ervaring) om vanaf londen naar azie/australie te vliegen. Wat betreft omboeken, weet ik niet precies hoe het zit, maar dat is bij elke vliegtuigmaatschappij anders. Het is goedkoper om gelijk je retour vlucht te boeken maar je kan er ook voor kiezen om je terugreis pas te boeken als je in australie bent.
Het is vooral veel vergelijken. Zoals ik zei air asia en ik ben vorig jaar naar china gevlogen met finn air. Het is gewoon een kwestie van veel vergelijken. Ik hoor van veel mensen dat eva air ook erg goed en goedkoop is. Berlin air is ook een optie maar zoals ik zeg, veel vergelijken.

Hi Linde,

Wat tof zeg je plannen naar Australië!

Ik weet niet of je toevallig al gekeken hebt op de site van Activity International? Zij bieden namelijk relatief goedkope flexibele jaartickets naar Australië aan met een betrouwbare maatschappij. De tickets zijn 12 maanden geldig en je kunt na vertrek de reisdata kosteloos wijzigen. De reisroute kun je na vertrek ook nog wijzigen maar wel tegen betaling.

Ze hebben 4 verschillende tickets, hieronder staan ze in het kort even weergegeven.

Ticket 1: Goedkoop en snel Down Under
Ticket 2: Flexibel jaarticket met stopovermogelijkheden in Azië
Ticket 3: Flexibel jaarticket, stopovermogelijkheden in Azië, inclusief retour Nieuw-Zeeland
Ticket 4: Flexibel jaarticket, stopovermogelijkheden in Azië, inclusief retour Nieuw-Zeeland en Fiji

Ook kun je nu kosteloos een geheel vrijblijvende optie op een vlucht Down Under aanvragen. Dat is misschien wel handig! Dan kun je jouw wensen en beschikbaarheid invullen en dan krijg je binnen 2 werkdagen te zien wat een mogelijkheid is! Je zit nergens aan vast, want na 10 dagen vervalt de optie weer. Kun je in de tussentijd mooi vergelijken. Het formulier om gratis een optie op te vragen; http://www.activityinternational.nl/Australie/Tickets/Optie_aanvragen.aspx

Als je meer informatie wil over ticketmogelijkheden, kun je de site bekijken
http://www.activityinternational.nl/Australie/Tickets.aspx

Ook kun je altijd onze programma coördinator van Australië even bellen om te kletsen en meer informatie te krijgen. Zijn naam is Bart en je kunt hem bereiken op het nummer 053-4831043.

Heel veel succes met je plannen en ik hoop dat je eruit komt!

Groetjes,
Yasmin

Ik wil je er wel even op attenderen dat deze tickets wel duurder zijn, dan als je het zelf bij een vliegtuigmaatschappij boekt.

Beste Linde,

Op mijn blog vind je meer informatie over de (extra) kosten van online tickets boeken: Violet's Vakantietips: Goedkope vliegtickets? Een overzicht van de extra kosten bij low cost luchtvaartmaatschappijen

Als je een tussenstop wilt maken, dan kun je het beste aan de slag met “uitgebreid zoeken”. Maar het vervelende is dat online boekingsmachines precies willen weten wat je wilt doen. En aangezien jij dat nog niet weet… :wink:.

Mijn advies: ga in zee met een organisatie waar je online kunt boeken, maar die ook een “fysiek reisbureau” hebben. Dan krijg je als je wilt een persoonlijk advies en kun je eventueel telefonisch je ticket wijzigen. Dat kost wat extra, maar geeft je wel de nodige rust. Op mijn blog staat bijvoorbeeld een link naar WTC. Daar vind je ondermeer een ticket met de volgende voorwaarden:

Ticket is 1 jaar geldig en niet verlengbaar
Toegestane stopovers:
Azië: Hong Kong, Shanghai, Tokyo of Osaka
USA/Canada: Los Angeles, San Francisco, Vancouver, New York, Boston, Washington, Chicago, Miami of Orlando
Australië: Sydney,Brisbane,Cairns,Adelaide,Melbourne,Coolangatta ( Gold Coast )*
Nieuw Zeeland: Auckland, Wellington of Christchurch.Dat ticket kost € 850 (exclusief luchthavenbelasting) bij vertrek in maart.

Overigens mag je met een gewoon ticket ook een stopover maken.

Veel plezier!

Violet

Activity International werkt inderdaad ook samen met World Ticket Center.

Ik wens je veel succes en hopelijk kun je er wat mee, met alle tips die binnen stromen!

Groetjes,
Yasmin

op www.skyscanner.net kun je ook goed tickets vergelijken ! Ik maak er zelf meestal gebruik van als ik op zoek ben naar dit soort tickets !

Succes met zoeken en nog veel meer plezier Down Under.

Stulango, Moving Cultures - Marvin van Dongen

Helemaal eens met de skyscanner tip! Wij hebben hiermee geboekt en vlogen voor 1100 euro all in van AMS-Hong KOng-Melbourne met cathay pacific(=eigen beeldscherm). Je mag met deze vlucht zelf kiezen om een stop over te maken in Hong Kong (shoppen!) zonder extra kosten, als je gewoon wil doorvliegen is de stop maar 3 uur, ook erg gunstig.

Succes!