Prijzen tickets

Voor de mensen die een ticket hebben gekocht om naar Australie toe te gaan. Hoeveel waren jullie kwijt per ticket?

Wij willen volgend jaar 17 april weg gaan en 14 of 15 mei weer terug gaan. Mn oudste is dan 5 jaar, en mn jongste is dan bijna 2. Maar we willen wel een eigen stoel voor hem. Ik ben al wel bezig met voorbereidingen, qua tickets.

Groetjes, Chloe

Hoi Chloe,

Ik was al even aan het kijken op het worldticketcenter voor tickets maar kan de data voor jullie terugreis nog niet invoeren. Ik weet ook niet waar jullie naar toe willen en waar jullie nu wonen. Vaak kan het goedkoper zijn om vanaf Duitsland of Belgie te vliegen.
De laatste reis kostte ons 3600 euro, wat op zich niet duur is maar omdat we met Air China vlogen en een lange tussenstop hadden in Beijing hadden we een hotel nodig buiten het vliegveld. Dat kostte ons nog eens een keer 500 euro voor visa. Dat willen we dus niet meer.
De volgende keer gaan we rechtstreeks, zonder overnachtingen. Dan maar een paar eurootjes meer neertellen

Vanwege mijn schoonfamilie in Melbourne vliegen wij ongeveer eens in de 4-5 jaar naar Australie. De laatste keer was in juli 2011 en toen hadden beide jongens(toen 7 en 4) een eigen stoel natuurlijk maar die keer daarvoor was in 2006. Toen was alleen de oudste er nog maar. Hij was toen ook nog net geen 2. We hadden geen eigen stoel. Hoewel hij eigenlijk te groot was voor zo’n bedje aan de muur heeft hij er toch het grootste deel van de vlucht in geslapen, met de nodige dekentjes onder het hoofd en voeten. Ging prima.
Ik vond deze reis relaxter dan de laatste keer; toen zaten ze elkaar continue in de haren.
Onze volgende vakantie staat gepland voor volgend jaar juli en daarvoor gaan we in september/oktober de tickets boeken.

Jullie alvast veel voorpret bij de voorbereidingen

Hallo! Dank je wel voor je bericht!! :slight_smile:

Wij vliegen vanaf Amsterdam. :slight_smile: Ik hou voornamelijk www.skyscanner.nl in de gaten. Heb daar ook een aantal prijsalarmen staan. Ik krijg iedere dag een mail van de ticket prijzen. Voor nu staan de prijzen op 1073. De prijzen die zakken wel, maar ik zou wel graag een indicatie willen van ongeveer hoeveel. Over 2 weken kan ik bij d-reizen terecht voor hun prijzen. Wij willen liever ook een rechtstreekse vlucht.

Ik heb destijds 1400 euro betaald voor een ticket. Extra zat daar bij: flexibele terugreis datum, retourtje Nieuw Zeeland, transfer vanaf de luchthaven in Sydney en de eerste 5 nachten in Sydney. Dit was uiteraard een backpackers ticket met features die jullie niet nodig hebben, maar geeft je een beetje een indicatie wat je kunt krijgen voor welke prijs :slight_smile:

Hallo,

Wij (2 volwassenen) gaan ook volgend jaar naar Australie!!
Onze data staat vast en ben ongeduldig aan het wachten tot het september is om de tickets te kunnen boeken.
We zouden op maandag 13 juli 2015 vertrekken van Amsterdam naar Sydney,een korte tussenstop in Kuala Lumpur of Singapore nemen.
In Sydney 4 nachten blijven en op zaterdag 18 juli 2015 een binnenvlucht nemen naar Alice Springs.
Daar met een camper rondreizen met als eindbestemming Darwin en vandaar terug te vliegen naar Amsterdam op zondag 8 augustus 2015.
Ik heb , door te zoeken op internet ,begrepen best alle vluchten tesamen te boeken,dit is goedkoper.
Denk via Expedia te boeken.
Onze reis naar Zuid-Afrika
Heb ondertussen ook eens gekeken op skyscanner.nl ,want dit ken ik niet.
We zijn ook van plan een annullatieverzekering te nemen ,omdat we toch vroeg boeken.
Het is zeer leuk alles voor te bereiden,maar zolang je geen zekerheid hebt van de tickets kunnen we ook de camper en hotels niet boeken.
Is het voordelig hotel en vlucht samen te boeken??Er wordt gezegd op het internet dat het voordeliger is.
Ondertussen houden we ons bezig met reisverhalen,ervaringen en boeken over Australie te lezen!!
Zo komen we ook in de stemming!!

We verlangen enorm!!

Groetjes,
Marika

http://matrix.itasoftware.com/ werkt ook erg fijn om te zoeken :slight_smile:

Hallo Marika! Wat leuk zeg!!! Er word inderdaad gezegd dat als je je vlucht en hotel samen boekt, dat je korting krijgt. :slight_smile: Moet je maar even uitzoeken kwa prijzen! :slight_smile: Wacht nog even met direct boeken! De prijzen zakken namelijk wel! Die van ons was in het begin rond de 1100 euro. En met de weken is het wel gaan zakken namelijk. Vanochtend was het al gezakt naar 990 euro! :open_mouth: Natuurlijk was ik te laat, en was die prijs al uitverkocht :wink: Maar ik hou het wel heel goed in de gaten. Ik heb die prijs alerts bij skyscanner.nl. Maar ik kijk zowieso iedere dag :wink:

Wij doen een annulatie verzekering en een reisverzekering die we per maand kunnen betalen en niet in 1 keer. Dat scheelt een hoop vind ik zelf.

• Updated - - -

Dank je wel!! ik ga direct kijken!

We hebben de knoop doorgehakt, en we hebben gisteravond de tickets geboekt. Ik was zo enorm bang dat die prijzen zouden gaan stijgen en dat de huidige tickets uitverkocht zouden zijn. Wat dus ook gebeurde. Dan waren er in de ochtend goede prijzen, en dan zag je het en dan direct boeken, maar sta je op die prijs blijkt het al uitverkocht te zijn. We waren voor 4 personen waarvan 2 volwassenen, 1 kind van 4 en 1 kind van 1: 2963 euro kwijt. De jongste die zal dan 22 maanden zijn als we vertrekken die gaat bij ons op schoot. Scheelt een hele boel geld.

We gaan wel naar veel landen, vinden we alleen maar leuk. We gaan van Amsterdam naar Frankfurt, van Frankfurt naar Singapore, en van Singapore naar Perth. Op de terugweg van Perth naar Bangkok, en van bangkok naar Vienna en dan door naar Amsterdam.

Hallo,

Ondertussen hebben we onze tickets gekocht om volgend jaar juli-augustus naar Australie te gaan!!
We betalen 1707 euro per persoon.
Wat is inbegrepen: vlucht vanuit Brussel naar Sydney met 1 tussenstop in Dubai.
Binnenlandse vlucht naar Alice Springs .
Terugvlucht naar Brussel vanaf Darwin met 2 tussenstops in Perth en Dubai.
We hebben onze tickets gekocht via een reisbureau Aussietours .
Zij regelen ook onze camper en hotel in Sydney.
Annulatieverzekering is 4% van de reissom.
Misschien niet de goedkoopste optie maar als er problemen zijn onderweg kunnen we beroep doen op hen.

groeten,

Marika

Hallo Marika,

Dat is nog eens een flinke prijs voor een ticket. Ik ben ook al aan het zoeken naar tickets voor volgend jaar maar de prijzen liegen er niet om. Ik kom niet lager uit dan 1200 euro. 4 vliegtickets zou betekenen dat we ons creditcard limiet overschrijden.
We hadden het in principe wel gekund als mijn man deze zomervakantie niet 2 weken naar Australia zou zijn gegaan om zijn vader voor een laatste keer te zien. We hebben toen een last minute moeten boeken voor 1800 euro( 21 juli dus midden in het hoogseizoen) en die zijn we nu nog aan het afbetalen.

Ik vind de tickets nu erg duur vergeleken met 3 jaar geleden toen we onze laatste tickets boekten voor ons vieren.
Nu zijn de prijzen voor enkele reis al net zo duur dan in 2011 voor een retourticket.
Ik heb me al aangemeld voor een prijsalarm van skyscanner dus ik krijg al de laagste prijzen in mijn mailbox.

Zou het misschien toch te maken hebben met dat gedonder in Rusland en het neergeschoten vliegtuig?

Groetjes…

1 like

Hallo Heidi,

Ja,inderdaad niet de goedkoopste prijs,daar zijn we ons bewust van.
Zou kunnen hebben te maken met de problemen van dit jaar.
We hebben nog een hele tijd voor we vertrekken naar Australie,kunnen nog veel sparen tegen dan.
De helft zal binnenkort betaalt worden(voorschot enzo).
Misschien dat het wel goedkoper kon als ik de tickets online kocht.
Maar,geduld is niet onze sterkste kant en we konden nu eenmaal niet meer wachten…
We zijn wel blij dat daardoor onze plannen concreet worden!!
We hadden skyscanner ook ingesteld,maar dit lukt niet om tickets te boeken met meerdere bestemmingen en terug keren vanaf een andere bestemming , als men de tickets apart boekt komt dit waarschijnlijk ook duurder uit?
Ik heb eens de proef op de som genomen en ik kom voor onze reis via skyscanner op een 1745 euro per persoon uit.
De binnenlandse vlucht heb ik wel apart genomen hé.
Nu pas kunnen we beginnen met onze route uit te stippelen en te verlangen naar ons vertrek,dat is het belangrijkste!!
Trouwens onze camper is de max!!
Kijk maar eens naar you tube bij Drive Beyond 2 Berth , ook niet goedkoop maar het is een huis op wielen.
Nog veel succes met het zoeken naar tickets en de groetjes,

marika

hallo allemaal,

Wij vliegen a.s. november naar Australië.
ook wij waren natuurlijk zeer enthousiast mbt tot snel tickets kopen, echter…

In januari is er altijd vakantie beurs en hier worden hele goede ticketprijzen aangeboden,
wij betaalde per persoon 1100,- dit betreft de volgende route,

Amsterdam-Dubai- Singapore (stopover)
Singapore- Brisbane- Cairns.
Cairns-Darwin
Darwin- Alice springs
Alice springs- Sydney
Sydney-Bangkok-Dubai-Amsterdam

Totaal 2200,- met 2 personen… (met relatief weinig overstaptijd uitgezonderd de stopover in Singapore natuurlijk)
incl alle binnenlandse vluchten

Dus, als je nog even tijd hebt loont het de aankomende vakantiebeurs af te wachten
Uiteraard begrijp ik dat er best ook super aanbiedingen zijn…maar dan geld vaak op goed geluk en op tijd happen…

Succes allemaal en Veeel plezier

Wow dat klinkt als een hele mooie deal!

Weet je toevallig of dit standaard is, zijn er elk jaar wel van die aanbiedingen? En zijn deze er ook incl combi tickets naar NZ?

Ben trouwens erg benieuwd of de vakantiebeurs moeite waard is voor bestemmingen Aus / NZ. Weet iemand of er ook campers staan die je kan bekijken?

Dank jullie wel!

Via Wereldwijzer app