Een ticket naar Australië kost al gauw tegen de € 1500. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven en kwam uit op een enkele reis voor een schrikbarende € 358!
Hoe dit kan? Door tickets van verschillende lowbudgetmaatschappijen aan elkaar te knopen. Hieronder in het kort de route:
[ul]
[li]Amsterdam - Londen Stansted – € 49[/li][li]Londen Stansted - Kuala Lumpur – € 226[/li][li]Kuala Lumpur - Singapore – € 20[/li][li]Singapore - Darwin – € 63[/li][/ul]
Het is een lange zit en je moet er best wat moeite voor doen. Maar als ik je erbij vertel dat de reis terug naar huis minder dan € 400 kost? Dan zit je op een totaalprijs van ongeveer € 750 voor een retourtje Australië! Zo ben je de grote maatschappijen mooi te slim af. En ook je collega-backpackers, natuurlijk…
Op mijn blog het hele verhaal met de links naar de maatschappijen, alternatieve routes en informatie over toegestane bagage. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Uiteraard inclusief alle belastingen en toeslagen. Ik schrok zelf ook van die lage prijs, maar die is vooral haalbaar voor mensen die flexibel zijn. Ben je het aan het overwegen?
Ik ben van plan om rond oktober 2009 naar Australie te gaan dus waarom een duur ticket betalen als het goedkoop kan. Ik houdt wel van een beetje avontuur. Bovendien kun je op de heen- of terugreis meerdere dagen in de steden verblijven waar je land. Het enige nadeel is volgens mij dat je wat extra moet bijbetalen als je tas zwaarder is dan 15kg, maar hier zal ik nog wel even naar kijken.
Heeft iemand dit weleens op deze manier gedaan? Ik ben hardstikke flexibel qau tijden dus overweeg dit zeker. Ik ben alleen zo bang dat er iets mis gaat, dikke vertraging ofzo zodat je een vlucht mist…
En op de terugweg? Boek je dan dezelfde route maar dan andersom??
Ik wil in oktober gaan en zou dan eind maart terug komen. Misschine vanuit nieuw zeeland? Is dat ook mogelijk? En vanaf wanneer zou ik die tickets dan kunnen boeken? Want dat kan nu nog niet.
wow,wat een prijs!
Wij vliegen in april voor 432 euro naar Jakarta,maar in okt willen we door naar Hobart,dat kost normaal rond de 700 euro,maar als het goedkoper kan graag!
Overstappen boeit ons niet.:drugged:
Voor zover ik weet mag je Australie best binnen op een enkele ticket mits je maar genoeg hebt op je bankrekening zodat je terug kan. Tenminste dit las ik ergens op een forum.
maar als ik dit nu allemaal ga boeken. want het is inderdaad veel goedkoper. En ik boek bijv. allevluchten met een paar uur ertussen. Bij de langste vluchten tot 11 uur ertussen. Zou het dan goed komen? Kunnen vliegmaatschappijen hun tickets/ tijden nog wijzigen? We gaan pas ik oktober, maar ja, je moet wel weer vroegboeken wil het zo goedkoop zijn…
Ik ben ook van plan om in oktober te gaan en op deze manier. Het boeken hoeft nu nog niet perse. Ik heb even gekeken en een maand van te voren kun je ook nog wel boeken. Met een beetje zoeken heb je dan dezelfde prijs. Moet je maar eens even kijken voor bijvoorbeeld half maart.
Shit, ik was net een heel bericht aan het typen maar ben die nu kwijt. Laat ik het daarom kort houden: ik zie nu dat Air Asia kortingen geeft in april. Je kunt dan al voor omgerekend € 180 van Londen naar Kuala Lumpur reizen. Zo gaat je enkeltje Australië nog maar € 312 kosten!
Ken ik iemand die deze reis gemaakt heeft? Om eerlijk te zijn niet. Maar Air Asia is ook nog maar net actief en het nieuws gaat als een lopend vuurtje.
Mijn mening is goedkoop is duurkoop. Er is een reden waarom er een prijskaartje hangt aan vliegen naar Australie. Ook heb je echt geen zin om zoveel keer over te stappen. de vlucht is al erg lang en met al die tussenstoppen doe je er volgens mij 2 dagen over. Plus de tickets zijn niet flexibel. Het zijn namelijk lowbudget reizen en als je ergens om wat voor reden dan ook strand…succes ermee!
Ook wordt er erg moeilijk gedaan als je met een enkeltje Australie binnen wilt komen. Hoeveel geld je op je bankrekening hebt staan maakt niets uit, ze willen zien dat je binnen de datum van het visum weg gaat. Een retour ticket is dan meestal ook noodzakelijk. Je loopt een groot risico dat je niet wordt toegelaten. Dit kan zelfs al gebeuren op het vliegveld in bijvoorbeeld Singapore.Ze laten je gewoon niet door.
Grote maatschappijen te slim af zijn is leuk in theorie maar in de praktijk zal het een hoop ellende en onnodig gestress met zich meebrengen.
Een maand van te voren een vlucht willen boeken naar Australie in de periode van oktober tm februari is echt een beetje gokken. Er gaan heel veel mensen in deze periode naar Australie, de kans dat de vluchten vol zitten is erg groot.
Anyway succes ermee, mijn keuze zal het nooit zijn
Tig x keer overstappen intereseert mij geen r**t,voor Jakarta sparen we 800e uit door 2x over te stappen,nou boeie…
Ik laat nog wel weten hoe de reis is verlopen.:king:
Maar met een enkeltje Aus binnen komen…nee,dat zou ik niet riskeren.De immigratiedienst daar staat bekend als zeer streng.Koop dan een ticket door naar NZ ofzo,dat ze in elk geval denken dat je het land weer uitgaat.
Sorry maar ik probeer alleen maar aan te geven ( voor een reis naar Australie en niet Jakarta) wat de voor en nadelen zijn.
De meeste reizigers naar Australie zijn backbackers en die willen flexibel zijn. Je kunt met lowbud tickets ook niet verschuiven met aankomst en vertrekdata. Dat is toch iets waar backpackers blij mee zijn omdat ze nooit exact de terugdata weten of willen verschuiven van vertrekplaats omdat ze toevallig ergens anders dan gepland eindigen.
Koop even een vliegticket naar NZ…goed…dan moet dat wel een retourtje zijn en je moet er ook maar heen willen.
Het ligt er ook maar net aan wat voor je reis je wilt maken en wat je intenties zijn. wat je wel en wat je niet wilt. De een vind het niet erg om vaker over te stappen, ik persoonlijk zou er voor een reis naar Australie waarbij de vlucht al ongeveer 22 uur duurt met 1 overstap niet voor kiezen om zo te gaan reizen. Zeker niet omdat je zoveel sprongen moet maken. Plus dat wij ook op andere plaats zijn geeindigd in Australie dan de bedoeling was, 1 telefoontje en de vlucht was omgezet. Ik heb ook echt nog nooit reizigers die naar Australie gingen gesproken die er op deze manier naar toe zijn gekomen.
Succes ermee, het voor iedereen een persoonlijke afweging!
Ik heb het nog nagezocht op de site van de immigratiedienst van Australie…even voor de zekerheid.
Als je een toeristenvisum hebt dan moet je een retourticket hebben. Met een Working Holiday Visum mag je een enkel ticket hebben maar dan moet je 3200 euro op je rekening hebben ( het bedrag dat je zo ie zo moet hebben voor WHV) en nog eens 1500 euro extra.
Nu wil ik er ook nog even bijzeggen dat als je intentie is om alleen naar Australie te gaan plus misschien nog een ander land ( nz of thailand) dat je over het algemeen goedkoper uit bent met een retourticket dan met lossen vluchten.
In het voorbeeld hierboven ben je dus 358 euro kwijt om er te komen, maar je moet ook nog terug…ga ja vanuit australie dan proberen dezelfde route terug te vliegen en hopen dat de prijzen dan ook nog zo voordelig zijn? Loop je het risico dat je je scheel betaalt aan een ticket naar huis.
Het voorbeeld is erg mooi hoor, maar meer bedoelt en handig voor mensen die meerdere landen op het programma hebben staan en ook in het land een aar dagen ( of langer) willen blijven.
Ik ben van plan om voor 6 a 7 maanden in Australie te verblijven. Vervolgens 2 maanden Nieuw Zeeland en daarna 3 maanden Azie ( Bali, Thailand en Indonesie) Vervolgens kun je via Kuala Lumpur weer terug naar London met Air Asia en dan met Rayinair naar Bremen of Schiphol. Dit is in mijn ogen wel veel voordeliger dan een retourticket Australie De vluchten in Azie kosten nauwelijks wat.
Wanneer ben je van plan je terugvluchten te gaan boeken dan? Zijn daar de prijzen al van bekend dan?
Al met al ben je met al die enkele vluchten bijna net zo duur uit als een retour ticket Australie met een gratis stopovers. Je kunt via organisaties tickets kopen waarbij je 1 of 2 gratis stopovers hebt. Ook het ticket van BramK is een zeer voordelig ticket.
Ik ben van plan om eind september naar Australie te gaan voor 6 a 7 maanden. Dan een retourticket kopen voor Nieuw Zeeland en dan vanaf Australie naar Azie dit ongeveer 3 maanden (Bali, Thailand, Indonesie en Maliese). Vanaf Kuala Lumpur terug naar London en dan London Bremen of Amsterdan. De heenreis staat gepland voor eind september 2009 en de terugreis voor eind september 2010.