Reisgenoot Australie (N-Z) gezocht juni/juli/augustus 2010

Hey allemaal,

Ik ben van plan om in juni, juli of augustus volgend jaar (2010) nadat ik mijn opleiding (pedagogiek) heb afgemaakt om een jaar naar Australië te gaan (en dan daarin ongeveer een maandje Nieuw-Zeeland). Ik heb hier veel zin in. Ik ga het hoe dan ook doen, maar ik vind het wel erg gezellig als er iemand mee gaat. Ik wil beginnen met een starterspakket zodat ik de eerste paar dagen word geholpen. Ik wil gaan werken en rondreizen door Australie (voornamelijk in het zuiden en oosten (en natuurlijk midden), met een auto of camper. Zo kom je natuurlijk nog ergens en het scheelt een boel in de kosten. Lijkt het je wat om volgend jaar mee te gaan (hoeft natuurlijk niet voor het hele jaar) laat het me dan even weten.:zon02:

Ik ben op het moment 21 en woon in Haarlem.

Groetjes,
Tanja:wereld:

Hey Tanja!

Ik ben ook van plan om volgend jaar naar Australie te gaan, maar dan in oktober pas voor ongeveer 6 maanden. In principe ga ik alleen, maar ik wilde wel halverwege een auto/camper huren en dan Australie voor een deel rijdend door gaan. Liefst de Great Ocean Road of van Adelaide naar Perth, daar ben ik nog niet over uit en dat ligt dus maar net aan of je iemand tegen komt die dat ook wel ziet zitten. Misschien is het dan een leuk idee om te kijken of onze plannen een beetje overeen komen?
Laat maar van je horen!

En oja, ook wel grappig/handig: ik kom zelf ook uit Haarlem :wink:

Groetjes Claudia

Hoi Claudia,

Grappig dat je ook uit Haarlem komt, dat zou zoiets gemakkelijk maken!
Waar woon je ongeveer?

In principe wil ik natuurlijk zo snel mogelijk naar Australië, maar dat kan pas na mijn studie en wanneer ik genoeg geld heb. (Ik heb wel al wat gespaard natuurlijk, maar wil niet gelijk vast te komen zitten wanneer ik daar aan kom). Ik denk dat rond die tijd dat ik in mijn bericht had gezet het makkelijkst is, maar om het twee maandjes eventueel uit te stellen zou ook niet zo erg zijn (meer geld verdienen om te gaan natuurlijk!).

Lijkt me in ieder geval leuk om wat ideeën uit te wisselen.

Groetjes,

Tanja

Hoi Kastanja,

Ik studeer ook pedagogiek (HBO) en ben volgend jaar klaar. Ik wil in september 2010 met de Jumbo van Australian Backpackers mee gaan. Zelf had ik in gedachte om een half jaar te gaan. En als ik het nog veel te erg naar mijn zin heb dan wil ik natuurlijk langer blijven :smile:

Hoi Sofie,
Zo’n Jumbo vlucht leek mij ook erg leuk! Zo leer je in het begin al mensen kennen en kom je ze ook tegen. Grappig dat je ook Pedagogiek doet. Welke school? Ik heb ook over die Jumbo vlucht lopen nadenken, op zich zou September natuurlijk ook kunnen. Heb ik de zomervakantie nog om geld bij te verdienen. Wat wil jij allemaal gaan doen?

Groetjes,

Tanja

Hoi Kastanja,
Ik studeer Pedagogiek in Nijmegen (woon zelf in Arnhem). Ja qua afstuderen is september voor mij sowieso handiger, je weet nooit of je nog iets moet herkansen in de zomer ofzoiets, en het geeft me dan wat meer rust als ik dan pas in september vertrek. En inderdaad even twee maandjes veel geld verdienen met veel werken scheelt ook enorm. Want ik moet nog heel veel sparen! Hoeveel ga jij ongeveer sparen? Ik begreep dat je ongeveer 1000 euro per maand moet rekenen? Dus iets van 6000 op zn minst. Liever meer natuurlijk. Ik wil heel graag superveel zien maar niet in een top tempo, wel een beetje de tijd nemen en als ik het ergens naar mn zin heb daar gewoon wat langer blijven. Sowieso de Oostkust, Nieuw Zeeland wil ik ook supergraag heen en het liefste ook naar Fiji, heb daar zoveel mooie verhalen van gehoord en qua prijzen is dat prima te doen :slight_smile: ook zou ik het niet erg vinden om een aantal dagen fruit te plukken om zo’n tripje bij elkaar te krijgen hoor :wink:
En het liefste eindig ik in Bali, een weekje zon zee strand en dan helemaal uitgerust terugkomen in NL. Maar dat zijn maar ideeen hoor :wink:
En jij?
Ja die Jumbo ga ik sowieso doen, dan zit je gewoon lekker de 1e 5 dagen met een groep van 100 man (ongeveer) in Sidney en kan je dan beslissen met wie je verder reist, je vindt dan altijd wel iemand met wie het klikt.

Hey,

Ik vind het zooo moeilijk om nou te kijken wat ik ga doen. Zo’n Jumbo vlucht lijkt me erg leuk ook omdat je in die 5 dagen veel doet en veel mensen leert kennen. Ik heb zo veel dingen gelezen dat ik niet meer precies weet bij welke organisatie het zat, maar er was ook een ticket (geloof dat het van Activity International was) met Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji (200 euro duurer dan ticket naar Nieuw-Zeeland, wat 50 euro duurder is dan alleen ticket naar Australië). Maar dat is weer een andere organisatie. Ik wil t liefst zoveel mogelijk sparen, maar daar werken lijkt me ook geweldig (ook fruitplukken haha). Voornamelijk de Oost-Kust. Wil zeker weten gaan duiken en ook op zoek gaan naar stenen en mineralen (gelukkig woont mijn beste vriend haar vriend in Cairns en weet alle goede plekken!). Er is zo veel te doen dat ik niet meer weet wat ik allemaal wil. Heb jij al spullen gekocht zoals een backpack?

Groetjes,

Tanja

Ps, ben jij nu ook stage aan het lopen? of heb je het al gedaan zo ja waar?

ik wil ook graag een jaar (oostkust en zuid australie en nieuw zeeland) gaan… maar ik begin nu pas met sparen, dus weet niet of ik t red om in 2010 te gaan… (zou wel graag willen hoor, haha)

Hey,
Een jaar tijd is op zich goed genoeg denk ik om te sparen. Wat ik gewoon doe is elke keer als ik geld verdien het gelijk op mijn spaarrekening zetten (en ongeveer 250 tot 300 op de normale rekening laten staan voor dingen die je eventueel moet betalen). En als je een jaar daar heen wilt lijkt het me dat je daar ook wil gaan werken (al is het wel lekkerder als je wat geld hebt!)
Werk je fulltime of zit je nog op school?

Groetjes,

Tanja

ik werk fulltime en heb een eigen huis

Dan is het denk ik wat lastig (qua kosten van je huis). Maar met fulltime werken heb je wel genoeg denk ik. Waar in Australië wil je allemaal naar toe?

Hoi Kastanja, ja ik vind het ook moeilijk om alvast te bedenken wat ik wil gaan doen, ik wil het een beetje op me af laten komen en zit niet vast aan dingen die ik persee wel of niet wil gaan doen. Als je daar zit dan hoor je vast van anderen weer dingen die ook leuk zijn om te doen enzo. Duiken lijkt me ook supergaaf! Kan jij al duiken? Ik niet namelijk. :wink: En ik wil heel graag surfen. Ik vind de zekerheid van de 1e vijf dagen met een hele groep in Sydney wel erg fijn want anders ben je echt echt alleen (tenminste daar ben ik bang voor haha)
Wel gaaf dat jij een bekende hebt die in Cairns woont zeg!!
Ik heb nog helemaal geen spullen gekocht. Ik heb wel met verschillende menen gepraat en een paar mensen gaven me de tip om helemaal geen backpack te komen maar gewoon een koffer op wieltjes omdat je niet echt door de jungle zal wandelen en vooral op verharde wegen, en je backpack/koffer doe je toch vaak in een locker. Ik denk dat ik dan gewoon een middelgrote eastpak ofzo koop, zo’n schoolrugzak ofzo. En de rest gewoon in de koffer. Maar ik ga sowieso binnekort naar de open dag van Australian Backpackers en daar zal ik nog wel veel tips en verhalen horen.

En heb jij al wel spullen aangeschaft?

Stage heb ik afgelopen jaar gelopen, gewoon hier in Arnhem. Komend jaar mn minor, psychosociale hulpverlening en daarna een half jaar afstuderen. Heb jij komend jaar wel je stage?

Hoi Zonnetje, met je m/v? en hoe oud? En waar kom je vandaan? Even benieuwd! :wink:

whaha ik ben een v-tje en droom al heeeeeel veel jaren om naar australie te gaan. heb net begin van het jaar relatie beeindigd, dus dacht, dit is de kans… alleen ja, werk moet ik dan opgeven, of misschien willen ze me wel weer terug na het jaar, whaha of misschien wil ik wel emigreren… ach… ik zie wel wat er komt.
Uhm, oja, ik kom uit Zwolle.

Enne, ik dacht idd ook aan een koffer op wieltjes (heb ik al) en idd een rugzak mee voor de dag.
Heb wel een kat en een konijn die ik een jaar achter moet laten… maar als ik heel lief wat vrienden aankijk, dan zou dat denk ik wel mogelijk zijn, hoewel ik mijn katje toch heel erg zal missen. Maar Australie is een droom, en wil niet nog 15 jaar wachten tot t katje misschien overleden is, en ja, dan heb ik waarschijnlijk al een heel ander leven.
Zucht… ik wil zo graag

Hey,
Ik ben naar Australian Backpackers geweest en International Activity (in Amersfoort) het is wel erg handig om daar naar toe te gaan. Ik heb ook veel verhalen gelezen over koffers. Ik denk persoonlijk dat het niet zo handig is omdat je er toch mee loopt te slepen. Ik wil een backpack kopen waar een daypack aan vast zit.

http://www.rugzakwinkel.nl/components/com_phpshop/shop_image/product/45c83dc3d650af9a48a836a42d57b461.jpg

Je kan dan in het grote gedeelte alles doen wat je het hele jaar nodig hebt, maar de daypack gebruiken voor de dag…haha…deze die je nu ziet kost bijvoorbeeld 84.95 en is 60 + 15L…dus redelijk veel en speciaal voor vrouwen. Ik heb nog nooit gedoken, ik heb wel vroeger op snorkelles gezeten haha. Maar ik wil dat echt heel graag doen!

Ik loop op het moment stage (van afgelopen februari tot december), bij een kindertehuis in Zandvoort. Erg leuk en leerzaam!..als het goed is ben ik dan klaar in december, heb ik eventjes ‘vrij’ tot februari en dan moet ik ook afstuderen.

Eerst leek me surfen niet erg leuk, maar toen ik bij dat Australian Backpackers was geweest heb ik er ook veel zin in gekregen. Ik zit (door jou) nu steeds meer na te denken over die Jumbovlucht!

Wil jij ook naar het westen toe?

Daar ben ik weer even.
Voor mij staat wel al vast dat het in oktober wordt. Ben dan van plan om met Australian Backpackers te gaan en dan ook met zo’n starterspakket. Lijkt me erg handig om alvast mensen te leren kennen waar je verder mee op doorreis kan.
Na die 5 dagen wil ik een surftour doen (ook via AB) die tot Byron Bay gaat. Daar vandaan met de bus uit- en opstappen waar ik maar wil tot Cairns. Daar een vlucht naar Darwin en met de bus richting Alice Springs. Daar een tour van 10 dagen, ook met AB, tot Adelaide. Dan vanaf Adelaide naar Perth. Daar een tijde rond kijken en weer terug via Adelaide naar Melbourne en door naar Sydney. Ondertussen nog 2 weken Nieuw-Zeeland, als dat mogelijk is vanaf Melbourne.

Zo dat was mijn planning, en dit wil ik doen in een half jaar, maar wel met flexibel ticket. Stel het is erg leuk, wil ik er natuurlijk wel wat langer blijven hangen :wink: Onderweg nog wat leuke tours doen die ik tegen kom, maar de 2 die ik net verteld heb wil ik al in Nederland gaan boeken.

Ik studeer trouwens nog, begin nu aan mijn tweede jaar. Maar ik heb geen zin om nog jaren te wachten tot ik mijn studie af heb om dan pas op reis te gaan. Sparen doe ik ook al een tijdje en hoop op de dag van vertrek toch 10.000 euro te hebben gespaard.

Wie weet dat we elkaar uiteindelijk allemaal nog in Australie tegen komen haha

zou wel gaaf zijn… ik zal is kijken om een keer naar 1 van die dagen te gaan… lijkt me dan leuk als jullie ook gaan…

misschien is een backpack ook wel handig, maar zoals eerder werd gezegd, denk dat ik ook eerst de ervaringen wil aanhoren van degene die al geweest zijn.

1x in de maand is er zo’n dag. ik denk dat ik in oktober of november zal gaan :slight_smile:
Hoe oud ben je zonnetje?

ik ben 26…
en jullie? volgens mij kan ik dat wel zien aan jullie namen… :wink:
nu… nu moet ik er vandoor, geld verdienen haha

ja ik ben 24 :wink: werkse!