Naar Australie In 2005

ik ben benieuwd of er nog meer mensen van plan zijn om +/- aug. 2005 naar australie te gaan? :slight_smile:

Hey Laura!

Ja ik had je een bericht gestuurd over in 2005 naar Australie te gaan!

Nou ik heb in ieder geval ook de gedachte om dan te gaan! :smiley:
Maar wat zijn jou plannen om te gaan doen Down Under?

Groetjes,

Stefan :stuck_out_tongue:

Heey
ik wil daar dan gaan werken en rondreizen. Ik heb er nog niet echt goed over nagedacht waar ik precies heen wil…
en wat zijn jou plannen :smiley:

groetjes Laura

Heyhey,

Ja ik ook!!! Ik ben ook van plan om na school in 2005 naar Australië te gaan. Ik wil vertrekken met een organisatie, met travel active of met activity international. Die regelen dan je vliegticket en je eerste overnachtingen daar. Daarna moet je zelf onderdak gaan zoeken. Ik ben van plan om dan daar te gaan werken. Ook vanwege de financiën. Ik moet mijn reis zelf betalen maar ik wil dit al vanaf mijn 13 de dus dat komt allemaal wel goed.

Verder had ik nog een paar vraagjes hoeveel geld het nodig is om mee te nemen als je daar gaat werken. Heb je dan aan 4000 euro genoeg?

En hoe zijn jullie van plan om naar australië te gaan?

Greets Robbin

Heey
Ik wil ook via activity international naar Australie, je kan dan ook verschillende routes doen, dus ook naar NZ. Ik heb er nog niet echt over nagedacht waar ik precies heen wil.
Ik wil daar dan ook gaan rondreizen en op verschillende plekken gaan werken.

ik weet ook niet precies hoeveel geld je nodig hebt. <_<

Weet jij al waar je heen wilt in Australie?

Groetjes Laura

Originally posted by robbinslegtenhorst@12-06-2004, 13:10:43
** Heyhey,

Ja ik ook!!! Ik ben ook van plan om na school in 2005 naar Australië te gaan. Ik wil vertrekken met een organisatie, met travel active of met activity international. Die regelen dan je vliegticket en je eerste overnachtingen daar. Daarna moet je zelf onderdak gaan zoeken. Ik ben van plan om dan daar te gaan werken. Ook vanwege de financiën. Ik moet mijn reis zelf betalen maar ik wil dit al vanaf mijn 13 de dus dat komt allemaal wel goed.

Verder had ik nog een paar vraagjes hoeveel geld het nodig is om mee te nemen als je daar gaat werken. Heb je dan aan 4000 euro genoeg?

Greets Robbin **

ik wil ook rond augustus/september 2005 vertrekken.
Niet via een organisatie, want dat is zo’n 500 euro duurder…
en is 4000 euro niet een beetje veel, als je ook nog gaat werken?
of onderschat ik het nou heel erg…

groetjes!

4000 euro is zeker niet overdreven.

Zelf ga ik 6 maanden en ben van plan om dit bedrag voor het leven zelf in australie ongeveer te hebben.
Omgerekend is dit dan maar 22,-- euro per dag. Hiervan moet je dan evt. benzine, overnachtingen, eten, excursies, etc etc van betalen.

Als je gaat werken bespaar je natuurlijk goed op je dagelijkse kosten. Nadeel hiervan kan zijn dat je dan wel een tijdje op 1 plek zit. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

dat is waar,
maar ik wil dan ook zeker gaan werken :slight_smile:
anders haal ik het niet, een jaar…

ga jij denk je een auto of busje kopen?
of wil je iets huren?

groetjes

Ik ga een auto kopen natuurlijk! :slight_smile:

Ik ben trouwens ook van plan om in september 2005 te vertrekken

Hee hallo allemaal. Heb effe jullie discussietje gevolgd, interresant.
Ben zelf van 4 januari 1999 tot april 2000 naar australie gegaan. Schitterend. Wat een ervaring. Ik kan er genoeg over vertellen, maar helaas, jullie hebben geen vraag :frowning:
Wel een paar tips.
1ste- koop een auto, als je het kunt betalen. De beste/goedkoopste manier om rond te komen. Koop hem niet bij de backpackers parkeerplaats in sydney, tenzij je veel verstand van auto’s hebt (kijk ook goed naar de kilometerstand op de breifjes die je bij je auto koopt, word ook wel eens iets verkeerds ingevuld)
Koop liever een auto van een backpacker zelf. Hij/zij moet er van af, daardoor is er met de prijs het een en ander te doen. Heb ik ook gedaan, auto gekocht voor 2200 dollar, verkocht voor 1000 dollar, 10 maand later. Goedkoop. Vooral als je gaat rekenen wat al die tours kosten, of de bussen.

2de-- Werk. Ga er niet platzak heen. Er is best wel werk, maar dat kan soms behoorlijk seizoens gebonden zijn. En als je dan in het zuiden staat, en er is alleen werk in het noorden, tja, dan is 3000km best wel ver. :unsure:
Ik zelf had ook te weinig geld bij, toen ik de auto gekocht had en uit was gefeest in sydney, had ik nog zo’n 600 dollar over. Daardoor moest ik meteen aan het werk. Ben daarop naar shepperton gereden, ligt zo’n 200 km boven melbourne. Eerst perziken geplukt, voor 13 dollar per dag (1 dag gewerkt, toen wegwezen), daarna tomaten geplukt, 35 dollar per dag, (drie dagen geweest) en daarna ben ik 7 weken op een peren boerderij geweest. Daar kreeg je ook per bin (houten krat van 100x100x50) betaald. (20 a 25 dollar per bin). Ik plukte zo’n 5 tot 7 bins per dag, 6 dagen in de week, en dagen van 10 uur. (en warm, soms 45 graden). Maar, wel goed geld.
Perfect gezellig op die farm (ben er zelfs het jhaar erop weer naar terug gegaan, weer 6 weken geplukt)
Wat ik dus wil zeggen, er is werk genoeg, maar er zijn nog meer mensen die je uit zuigen. Als je dan met de auto bent(of met iemand mee lift die een auto heeft) dan kun je als ze te weinig betalen gauw weggaan. Gewoon zorgen dat je altijd wat geld achter de hand houd voor benzine. Want je wilt echt niet op een boerderij MOETEN blijven, omdat je geen geld hebt om weg te gaan. En ik heb ze gezien. Daar word je echt niet vrolijk van. :frowning:

Maargoed, ik blijf maar typen, ik kan jullie nog wel meer tips geven (zelfs over wat je moet doen als je visum verlopen is en je illegaal daar bent, ohoh :wink: )
Mail me maar, of pbtje ofzo
ROeliepoelie

Hoi Roelie,

Bedankt voor je reactie! :wink:

Waar zat die perenboederij? Want dat is een heel verschil met de rest.

Grtz Johan

( ik ga over 11 maanden! )

Hoi Johan. Die perenboer zat ook in shepparton, net als die twee andere bedrijven. De peren en appel oogst begint zo’n beetje in februari, hard werk maar wel goed geld. De perenboer waar ik zat had eigen hutjes en keuken/koelkast. Heel gezellig, heb daar een super tijd gehad. Zeg maar als je het adres wilt hebben.

Succes, roel

Graag Roel.

Wat heb je zoal nog meer gedaan/beleefd in OZ?

Oei, wat heb ik nog meer gedaan… Ben aangekomen in sydney, toen via shepparton naar melbourne, toen adelaide, perth, darwin, alice-springs, cairns, sydney, melbourne, adelaide en toen weer perth. Alles met de auto gereden, de eerste grote ronde met eigen auto, daarna met twee schotse meiden meegelift. Veel gewerkt, oa veel peren,appels, perziken, paprika’s geplukt, verder rozen verkocht in nachtclubs, in de outback 3 maanden windmolens en waterpompen repareert (mijn beste baantje), veel op construction sites gewerkt en voor de rest nog een beetje gereist :stuck_out_tongue:
Super allemaal, ik kan het adres van die perenboer nog niet vinden, weet wel dat ie Lenne heet van achter, nu zal zijn zoon het wel hebben overgenomen, matthew. Heet volgens mij talinka orchard. Maar, zal het effe opzoeken, laat t dan wel effe weten.

Hoi
Ik zag op wereldwijzer staan dat jullie een reis gaan maken (of jullie zijn inmiddels al geweest).
Ik ben momenteel bezig met een onderzoek onder studenten. Ik heb een korte vragenlijst en hiervoor zoek ik zoveel mogelijk studenten die mee zouden willen doen aan mijn onderzoek.

Als vergoeding krijgen de 50 eerste inzendingen 10 euro en onder alle inzendingen word 2x 100 euro verloot.

De vragenlijst is kort (kost nog geen 5 minuten) en word via de mail toegestuurd.

Wil jij mij helpen? Stuur dan een mailtje naar f.vandenheuvel@stayokay.com

Groetjes Fleur

Originally posted by robbinslegtenhorst@12-06-2004, 12:10:43
** Heyhey,

Greets Robbin **

hallo,
4000 euro is echt ontzettend veel!
ik neem ongeveer 1500 mee…

en roeliepoelie :stuck_out_tongue:
waar heb jij je ticket gekocht + hoe heb je je visum geregeld?

groetjes van sanne

[COLOR=purple]Hallo iedereen, als eerste voor iedereen die naar Australie wilt gaan mail me maar als je vragen hebt. Ik heb er bijna 3 jaar rond gereisd en ken bijna elk plekje daar. Ten tweede, waarom kosten gaan uitgeven om je aan te melden bij reisorganisitaties. Voor de gratis kamer de eerste nacht? hun vragen veel geld die je net zo goed kan uitgeven in Australie, want daar heb je geld hard nodig. Zonder je het weet geef je meestal toch te veel uit aan wat dan ook. Wanneer je aan komt staan altijd promotion workers op het vliegtuig van verschillende backpackers. Derde, je visa kan je zelf voor naar Den haag gaan lukt dit niet is dit je te ver weg kan je ook je paspoort daar heen sturen met de application forms die je op het internet vind. Australie is een harstikke gaaf land, je ontmoet veel mensen, ze zijn vriendelijk en blijf niet alleen rond de backpackers. Want dat zie je de ware australische cultuur niet. De australiers zijn heel gastvrij ik heb vaak bij mensen op de farm geslapen en somige boden ook banen aan. Baantjes zoeken gaat heel snel want in bijna alle backpackers zijn notice boards die helemaal vol zijn geplakt voor banen en autos.
Als vrouw is het heeeeeel veilig om alleen te reizen, ik begrijp dat je mischien bang bent, nieuw land, alleen etc. maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Het is veilig en de ‘experience of a life time’.
Veel plezier, en maak je niet druk om geld of wat dan ook. De ozzie zijn heel laidback en zeggen allemaal, it will happen if not today tomorrow.
xxx claire

Hallo!

Ik ben het er wel mee eens dat organisaties als Travel Active wel echt geldzuigers zijn. Wat dat betreft hebje er niet al te veel aan en kost het je meer. Destijds deed ik het wel omdat het voor mij toch wat makkelijker leek allemaal. Als je wel gewoon met een groep die kant op wilt gaan raad ik je het niet af. Ik heb zelf mijn reismaatje daar gevonden! Als je het doet omdat ze dingen voor je regelen, raad ik je het aan het zelf te doen. Zoals al eerder werd genoemd is dat makkelijk te doen. Als je wilt weten waar je aan moet gaan denken, geef maar een gil.

4000 Euro voor een jaar zou zeker goed van pas komen en is absoluut niet teveel. Ze komen altijd met gemiddelden per dag, met wat je uitgeeft maar goed, meestal komt het niet overeen omdat de houding per persoon verschilt. Elke avond op stap en zuipen, dan ben je erdoor heen voordat je er erg in heb. Werk vinden is wel makkelijk, als je niet al te kieskeurig bent. Zelf kan ik je wel een leuke tip meegeven. IPV de backpackerplaatsen af te gaan, ga in lokale plaatsje zelf op zoek. Zo vind je wat kleinere bedrijven, leer je de australiers echt kennen en geloof me die wil je kennen! Ze zijn schatten! Plus word je niet zo als een ‘backpacker’ behandelt. Zelf kan ik me nu professioneel aardbei- en druiveninpakster, en daarnaast kan ik ook druiven plukken! Werk niet het meest charmants maar het verdient lekker, en maak het voor jezelf beregezellig en je wilt niet weer weg. Zelf heb ik besloten weer terug te gaan naar mijn druiven!

Hey,
Door al die verhalen krijg ik zelf helemaal de kriebels om er op uit te gaan… was niet echt mijn planning, maar voel er wel heel erg veel voor. ik had een algemene vraag voor mensen die al op pad zijn geweest. Hoe oud waren jullie?
Ben zelf 17, en heb het idee dat een 18 jarige backpacker nogal jong is… am i right?

Gegroet! Henrike

Originally posted by Henriekje@07-12-2004, 21:47:29
** Hey,
Door al die verhalen krijg ik zelf helemaal de kriebels om er op uit te gaan… was niet echt mijn planning, maar voel er wel heel erg veel voor. ik had een algemene vraag voor mensen die al op pad zijn geweest. Hoe oud waren jullie?
Ben zelf 17, en heb het idee dat een 18 jarige backpacker nogal jong is… am i right?

Gegroet! Henrike **

hoi hoi!
ik ben ook van plan om volgend jaar naar Australie en NieuwZeeland te gaan…ik ben dan bijna 19…ik denk dat 18 niet te jong is hoor!!Als je het graag wil, gewoon doen zou ik zeggen! :stuck_out_tongue:

Ff vraagje in het algemeen: gaat er misschien nog iemand naar Austr. in september 2005? Ik ben wel van plan met travel active te gaan: wel duurder, maar ik vind het toch een fijn idee dat je iets ‘vasts’ hebt…
Ik zou het leuk vinden om wat mensen te leren kennen die hetzelfde (of bijna hetzelfde) van plan zijn…!

:slight_smile: groetjes Deb :slight_smile: