Australie 2005

Wie wil er ook naar Aus/NZ volgend jaar?

Ik ben van plan om na de zomer van 2005 richting australie te vertrekken.

Wil hier vanuit sydney met een auto langs de oostkust naar Darwin en via de outback naar Melbourn. Vervolgens naar Tasmanie en als de financiën het toestaan ook naar Nieuw Zeeland.

Ben jij een gezellig persoon die ook australië wil ontdekken samen met een jongen van 21, reageer dan!

Ik kom zelf uit Almere ( flevoland ), m´n intresses gaan uit naar Muziek ( DJ-ing ) , films en natuurlijk Australië en de rest van de wereld.

Mocht je gewoon info willen over m´n plannen betreft australië, dan kun je natuurlijk ook reageren.

Ciau!

Johan

Tasmanië is erg de moeite waard! Wil je wat foto’s van Tasmanië zien, moet je hier even een kijkje nemen:

http://www.strikerweb.com

Erg mooe foto´s lost!

Dank je wel.

Beste Johan,

Wat zou zo’n reis grofweg kosten?

Met vr. gr,

Daniel

Daniel,

Ten 1e moet je weten hoeveel maanden je gaat.

Er vanuit gaande dat je reis 6 maanden doet;

*Ticket: ±1200
*rugzak,slaapzak ± 200
*visum: 100
*rest papieren/verzekering ( verzekering gebasseerd op 6 mnd )± 500
*rest spullen ( kleding, schoenen etc etc ) ±300

Totaal ± 2300 euro

Maar dan het belangrijkste punt waar de meningen nogal over verdeeld zijn… De kosten per maand.

Stel dat je 25 euro per dag.Dat komt over een termijn van 6 maanden uit op 4500

Dan kom je uit op een totaal van 6800 euro voor een reis van 6 maanden.

Dit is ex. evt. exursies en/of savonds stappen etc etc.

Ik ben van plan een stationwagen of busje te kopen. Hier kan dan in geslapen worden. Hier bespaar je de overnachtings kosten mee. En je geniet gelijk van veel meer vrijheid. De benzine is ook niet duur.
Een auto kost ongeveer 1500 euro.

Ik heb voor mezelf als doel gesteld om voor sept 05 6500 euro bijelkaar te sparen en dan richting australië te vertrekken.

Wat ik trouwens ook niet heb meegerekend is het evt. werk tegen kost en inwoning.

Hoop dat je iets aan deze grove berekening heb gehad.

Gr. Johan

Beste Johan,

Ik had al gedacht op zo’n bedrag uit te komen voor een half jaar. Het geld is het probleem ook niet want ik heb genoeg gespaard de afgelopen jaren. Maar het liefste zou ik daar ook wat willen verdienen om eventuele setbacks op te vangen. Ik ga eens op het net kijken wat voor mogelijkheden er zijn voor backpackers. Ik had al gelezen dat er volop vraag is naar fruitplukkers. Niet iets dat ik graag zou doen bij 30 oC, maar ze staan nou ook weer niet te springen om backpackers in reguliere bedrijven aan te nemen he?

Jouw idee om een van te kopen lijkt me wel wat. Oke, ff wennen aan het linksrijden, maar dat heb je zo onder de knie.

In ieder geval thx voor de info.

Groetjes,

Daniel

Hallo Johan…ik heb gelezen dat je van plan bent australie te verkennen in 2005…ikzelf heb ook een enorme passie voor australie en ben ook al een tijdje aan het uitkijken om australie op m’n eentje te verkennen, maar weet nog niet goed welke de mogelijkheden zijn.
Ook was ik op zoek naar info om een jaar of zo in australie te werken en eventueel slaping vinden bij een gastgezin of zo…heeft iemand hier meer info of eventueel links voor? Alvast bedankt, Tom, Brugge, België

Hai Tom,

Kijk even op www.markdevries.nl

Ga dan naar tips. Hier heb je een 70 tellen word document wat je door kunt lezen. Met ik denk al de antwoorden op je vragen.

Succes!

Alvast bedankt daniel, ik heb me aangemeld, ik hoop dat het er van komt…heb jij hier ervaring mee, of ken je iemand die hier ervaring mee heeft? Vriendelijke groet van een zuiderbuur

Tom,

Ik heb er totaal geen ervaring mee maar ik ben me alvast aan het orienteren. Ik ben wat gaan surfen op het net en kwam toen een en ander tegen.
Ik las dat jij Belg bent. Nu heb ik ergens gelezen dat er geen overeenkomst bestaat tussen Belgie en Australie wat het lastig maakt om als Belg daar te gaan werken.
Ikzelf verhuis over twee maanden naar Houthalen (B) en hoop hierdoor niet hetzelfde probleem te krijgen. Je kunt het beste even op de site van de Australische ambassade kijken voor meer info want ik weet ook niet precies hoe het zit.
Als je toch aan het surfen bent, kijk dan 's even op deze sites:

Australian Backpackers
Around The Globe

Groetjes van je toekomstige landgenoot,

Daniel

Hoe bedoel je precies, " er bestaat geen overeenkomst"? Wat heeft nederland wel gemeen met australie dat belgie niet heeft dan? Hoe dan ook, ik heb me aangemeld bij Niw, heb er voorlopig nog geen reactie op gekregen…hopelijk krijg ik reactie…groeten uit belgenland…

Ik heb het even voor je nagekeken en je zal waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben. Dit is wat ik vond:

Working holiday makers must hold a passport of a country which has a reciprocal arrangement with Australia. Currently, these countries are:

The United Kingdom, Canada, the Netherlands, Japan, the Republic of Ireland, the Republic of Korea, Malta, Germany, Denmark, Sweden, Norway, the Hong Kong Special Administrative Region of the People’s Republic of China, Finland, the Republic of Cyprus, Italy and France.

A working holiday agreement has also been signed with Belgium. This agreement is not yet in effect.

Voor meer info kun je kijken op:

Australische Immigratiedienst

Hopende je hiermee voldoende geinformeerd te hebben,

Daniel

alvast bedankt…

HOOIII!!

Ik ben ook van plan om naar Aus te gaan. Maar dan nog wel dit jaar.

Ik wil alleen gaan. Hopelijk een leuk iemand tegenkomen die met mij een auto wil kopen en gezellig wil rondtrekken!
Kan niet wachten.
Contract van mn werkgever loopt eind augustus af… daarna benik
zeer waarschijnlijk weg!! JOEPI!

Was ook van plan om via het niw te gaan. 3 mei heb ik en gesprek.
Heb er wel heel veel zin in maar hoor negatieve dingen over de organisatie. (mbt spanje ed., nog niks over Aus gehoord)
Heb jij ondertussen al iets gehoord? Ben wel heel benieuwd.
Groetjes

ik ben ook van plan om rond die tijd naar australie te gaan :smiley:

wie o wie gaan sept volgend jaar?

Hey Johan!

Ik heb je al een berichtje gestuurd, want ik ben ook op zoek naar een reisgenootje voor die periode! :smiley:

Mensen !

Wie gaan er ook in september 2005 naar australie en heeft zin om t e mailen over de plannen, voorbereidingen kortom het te hebben over OZ???

johan