Ik ben 19 jaar en wil heel graag in november/december richting Australie vertrekken. Ik loop al langer met dit idee rond maar bij gebrek aan reislustige vrienden ben ik vorig jaar toch maar een studie begonnen in de hoop dat iemand zich toch bedacht. Het ziet er naar uit dat dit niet snel gaat gebeuren vandaar dat ik dit jaar toch graag zelf wil gaan.
Het enige wat mij niet echt trekt is om alles alleen te reizen. Vooral in het begin lijkt het me leuk om met 1 of meerdere mensen te reizen, behalve dat het fijn is met opstarten is het ook veel gezelliger!
Ik heb niet echt een route die ik per se wil afleggen. De oostkust lijkt me leuk, een uitstapje naar Nieuw-Zeeland lijkt me ook wel wat en oud&nieuw in Sydney klinkt goed maar dit ligt wat mij betreft niet vast of iets. Ik ben van plan om zo’n 6-8 maanden te blijven. Wanneer nodig wil ik gaan werken, maar dit eigenlijk pas als het geld een beetje begint op te raken.
Ik vind veel leuk en wil Australie zien en meemaken maar vooral heel veel genieten!! Ik houd van gezelligheid en zeker een feestje!
Lijkt het je wel wat om misschien met mij een stukje te reizen, dan hoor ik graag van je!
Ik ben Leonie en ben 18 jaar. Ik wil ook erg graag naar australie dit jaar, maar eerst had ik de bedoeling om au-pair te gaan worden daar. Waarschijnlijk doe ik dit nog steeds, maar het gezin waar ik waarschijnlijk terecht kan heeft mij pas vanaf januari nodig. Om toch meer van Australie te zien ben ik van plan voor die tijd te gaan backpacken. Ik ben nu ook bezig met mijn rijbewijs dus het zal waarschijnlijk van midden november tot midden januarie worden dat ik zal kunnen backpacken. In deze periode lijkt het me super gezellig en wel zo vertrouwd om een reisgenootje te hebben! Ik heb zelf ook nog niet echt plannen over hoe en waar want ik ben pas sinds gister op het idee gekomen om gewoon eerst nog 2 maandjes te gaan backpacken.
ik ben suus nu 17 en dan 18 jaar,
aangezien ik hoop volgend jaar mijn eindexamens te halen en nog niet echt weet wat ik erna wil doen wil ik een jaartje skippen uit Nederland
ik wil ook zeker naar Australie, en gaan backpacken.
eerst wil ik nog ergens gaan au pairen voor een paar maanden
en zoals het er nu naar uitziet wil ik rond oktober november naar Australie voor 4, 5 of misschien wel 6 maanden
ook ik wil liever niet in mn eentje reizen
ik weet niet of je een rijbewijs hebt? maar ik was van plan de mijne dit jaar te gaan halen, om dat dat toch een stuk makkelijker reist
ja met feestjes zit je bij mij aan het juiste adres, en eerst het geld opmaken vind ik ook best een goed plan, ook ik heb nog niet echt een vaste route, denk alleen niet dat ik naar nieuw zeeland wil sydney lijkt me ook vet om mee te maken met oud& nieuw en dat stond ook al een beetje vast in mijn planning.
Hee!
Hier nog iemand met dezelfde plannen! Ik wil ook begin november richting Australië vertrekken tot eind februari, wil sowieso ook graag een maandje naar Nieuw Zeeland (skydiven >>>!!!) en oud en nieuw in Sydney was ook mijn planning! Verder idd veel zien, wil graag leren surfen en duiken en veel mensen ontmoeten en feestjes vieren!
Ik ben trouwens 20 (dan 21) en studeer in Groningen, heb zin om er even tussenuit! Heb geen rijbewijs trouwens helaas…!
Ik ga hetzelfde doen, vanaf november naar Australie (en NZ) en daar backpacken en een beetje werken. Ik heb nog geen precieze plannen, maar ik vlieg naar Melbourne en ga dan door naar Sydney. Ik heb een rijbewijs en ben 23. Ik ga alleen maar het lijkt me leuk om al wat mensen tegen te komen die hetzelfde gaan doen
Met oud&nieuw ben ik trouwens ook in Sydney!
En ik heb ook dezelfde plannen zoals ze hier boven mij beschreven staan.
Ik vlieg 3nov naar sydney met een tussenstop in HONGKONG.
Eenmaal in sydney aangekomen vlieg ik met binnelandsevlucht naar cairns om vanuit daar naar onder te reizen weer terug naar sydney.In sydney aangekomen ga ik naar NZ voor een maand en dan weer terug naar sydney en vanuit daar weer binnelandse vlucht te pakken naar melbourne en zo weer naar boven te reizen.Ik denk dat ik zo ongeveer 4 a 5 maanden onderweg ben.
Jullie kunnen me toevoegen om zo eens te praten over de plannen die jullie hebben.En ook om informatie uit te wisselen.
Ik ben Liseth, 18 jaar en ik heb net mijn vwo diploma gehaald.
Het is de bedoeling dat ik in november richting Nieuw-Zeeland vertrek, en het lijkt me leuker en gezelliger om dat te doen met een reisgenootje. Ik heb nog niet echt vaste plannen, maar ik wil wel graag mijn duikbrevet halen. Als het goed gaat heb ik tegen die tijd ook mijn rijbewijs!
Als iemand interesse heeft om verder te praten, mijn email adres is lisethje91@msn.com
Ik loop ook rond met het idee naar Australië te gaan in november ofzo, voor een paar maandjes. Ook ik ben dan alleen, want heb óf geen reislustige vrienden, óf vrienden met te weinig geld, óf vrienden met verkeerde windrichtingen (eentje zit nu in de States en een aantal zijn in Azië geweest, niet echt waar mijn voorkeur naar uitgaat).
Ik heb geen concrete plannen, maar alles wat Helen noemt ga ik helemaal in mee! Ik hou nl ook wel van een feestje/stappen etc en ook oud&nieuw in Sydney en een ‘tripje’ naar Nieuw-Zeeland (sky diven idd Sanne, dan doe ik sowieso mee!) lijken me geweldig! 6-8 maanden is wel wat aan de lange kant, denk niet dat ik dat kan betalen :), maar ik ben nergens aan gebonden dus ik kan altijd anders besluiten als ik er eenmaal ben.
Sowieso lijkt het me wel het leukste om naar Australië af te reizen en te weten dat je daar al wat mensen ‘kent’ waar je ook mee verder kunt reizen. Dus zijn er al wat preciezere plannen gemaakt en kunnen jullie nog een reisgenoot gebruiken? :hihi:
Nog even wat over mij: ik ben net 23 (maar ga vaak met jongere mensen om ), woon in Groningen, ben dit jaar afgestudeerd en daardoor vrij om te doen wat ik wil! Binnen bepaalde (financiële en morele) grenzen dan. Ik ben trouwens een meisje, dat is niet voor iedereen altijd duidelijk te zien aan mn naam… O, en ik heb een rijbewijs.
Ik hoor graag van jullie, dus stuur maar hier wat terug of een privé-bericht o.i.d!
Ik wil heel graag het liefst eind dit jaar nog naar Australie afreizen maar ik moet eerst nog wat meer geld verdienen, daar ben ik nu hard mee bezig! Het mooiste zou zijn als ik Oud&Nieuw in Sydney kan vieren, dat lijkt me geweldig!!
Ik ben 21, net mn baan opgezegd en klaar om mn droom te verwezenlijken en dat is gaan werken en reizen in Australie en Nieuw-Zeeland. Eerst nog wat centjes bijverdienen hier in Nederland d.m.v. een rotbaantje in een fabriek ofzo, iets wat iig meer verdient dan werken in een winkel Ben bereid om er hard voor te werken. Oh trouwens, mocht 1 van jullie nog een baantje weten, wat in een korte tijd goed verdient, laat het me dan weten dat zou ik erg op prijs stellen.
Verder wil ik graag wat informatie van jullie, ik ben erg benieuwd naar wat jullie hebben betaald voor een ticket naar Australie en of jullie een combinatieticket hebben gekocht, eentje met een startpakket of iets dergelijks? En hoeveel startgeld jullie hebben voordat je aan de reis begint? Hoop niet dat jullie dit als brutaal beschouwen, ik wil gewoon ongeveer weten wat ik aan geld mee moet en wat voor soort ticket ik het beste kan nemen =)
Ik hou ook van gezelligheid en feestjes, ik wil heel graag een skydive maken en veel leuke mensen ontmoeten!!
Hee!
Ik ga morgen langs Kilroy Travels om te overleggen wat het beste ticket voor me is. Vind het lastig om het zelf uit te zoeken via internet… Eerst heb ik nog overwogen om een ticket met een startpakket te nemen (vb via australian backpackers of activity international) maar ga nu waarschijnlijk toch losse tickets kopen omdat dat nou eenmaal goedkoper is. Wil graag 13 oktober al vertrekken dus denk niet dat ik met een van jullie reis…! Misschien dat we elkaar daar nog zien??!
Ik heb een startbedrag van ongeveer 2000 euro, ik reken erop dat ik per maand ong 1000 euro kwijt ben. (dit is ook ongeveer het bedrag dat je verder op de internetforums vindt)
Op dit moment ben ik ook nog een paar weekjes veel geld aan het verdienen, kan je callcenter of andere verkoopmethodes aanraden! Werk zelf als werver voor goede doelen langs de deuren en als je daar een beetje goed in wordt verdient dat erg lekker! Het werk is misschien niet altijd leuk (vooral callcenter) maar je weet waar je het voor doet, dat motiveert wel weer
Nou, veel succes allemaal nog met geld verdienen, plannen maken en boeken! Ik ga ben rond januari terug in Sydney en reis dan omhoog langs de oostkust, misschien dat ik jullie daar ergens zie!
Groetjes Sanne!!!
leuk om over jou plannen te horen! Je vertrekt al wel snel idd! Leuk hoor
Kun je me misschien nog vertellen hoe dat werken voor goede doelen in zn werk gaat en hoe ik daar terecht kom? Dat zou namelijk ook wel iets voor mij zijn denk ik! Werken op een callcenter sowieso echt NIET :S
En hoelang blijf jij in Australie en wil je daar nog gaan werken ook?
Hey Lindsay!
Jaa natuurlijk kan ik je meer vertellen Waar woon je? Misschien kan ik je wel even het nummer geven van baas van een vestiging bij jou in de buurt. (verdien ik er zelf tegelijk ook nog wat aan ) Plus dat het kantoor waar ik voor werk echt een van de leukste wervingsbureaus is!
Ik ben van plan tot eind februari te blijven, misschien iets korter, misschien plak ik er een maandje aan vast (ligt ook aan mn studie). Het is niet de bedoeling om te gaan werken, heb het zo berekend dat ik precies rond kom iedere maand en mocht ik wat te kort komen kan ik altijd eerst mn ouders nog even lief bellen Maar als ik echt blut wordt dan zal het wel moeten, vind het alleen zo’n zonde van de korte tijd die je er maar bent… Daarnaast is werken op in de fruitteelt echt zwaar en leukere dingen (achter bar, op een ranche) vaak voor langere tijd. Een vriendin van me heeft ook gewerkt bij een fruitteler en het verdient goed maar is erg zwaar, ook kwam ze soms aan en was er net die dag geen werk… Dan ben je dus voor niks een leuke reisdag kwijt.
Dus als het even lukt geen gewerk!
Ben vandaag trouwens bij Kilroy geweest en heb een optie voor 13 oktober staan, erg spannend! Hele aardige mensen trouwens, super behulpzaam!!
ik woon in Nieuwe Niedorp, dat is in de buurt van Hoorn, Schagen, Alkmaar. Noord-holland dus. Lijkt me leuk om meer te weten te komen over dat wervingsbureau van jou Hoe werkt dat dan, krijg jij een bonus omdat je een nieuw personeelslid werft? haha leuk.
Ik ben van plan om wel een jaartje naar Australie te gaan en ik wil er dus wel gaan werken. Omdat me dat een leuke ervaring lijkt maar natuurlijk bovenal om geld te verdienen om erna nog meer te kunnne reizen!! Ik heb er nu al zo veel zin in, maar ik moet eerst nog wel een paar maandjes sparen… Maar ik ga ervoor knokken om zo snel mogelijk te kunnen!!
Ik zou ook weleens naar Kilroy willen alleen moet ik daarvoor helemaal een daggie uittrekken want tis in Amsterdam he. Maar in Alkmaar zit Australian Backpackers, ik denk dat ik daar eens heen ga, miss vandaag al wel.
Hoi! de oostkust, nieuw zeeland en oud en nieuw in sydney staan ook om mijn verlanglijstje naar australie… Maar ook ik reis liever niet alleen!
staat jouw vertrek al vast? of heb je onderhand al nieuwe plannen?
Groetjes!
Hoi sanne,
na het lezen van jouw bericht vraag ik me af of jij nog steeds
Opzoek bent naar een reisgenoot! Jouw planning is namelijk precies
Wat ik zoek! :zon02:
Ik ben trouwens 19.
dus alsje geinteresseerd bent in een reisgenoot,
hoor ik graag van je!
Groetjes, Linda.
Hee Lindsay!
Hoe is het gegaan bij Australian Backpackers? Hebben ze je kunnen helpen?
Als je mij je telefoonnummer geeft (via privebericht of mail: [EMAIL=“basinami@hotmail.com”]basinami@hotmail.com) dan zorg ik dat je gebeld wordt door de vestigingsmanager van Alkmaar! Als het werk je bevalt (en je ‘verkoopt’ goed) dan krijg ik daar idd een leuke bonus voor
Ik ben benieuwd hoe je plannen verder verlopen, wie weet tot in Aussie Succes met plannen in ieder geval!
Linda, leuk dat je ook naar Aussie en NZ gaat!! Hoever ben je met plannen? Mijn plannen zijn ondertussen alweer wat veranderd… Ik vertrek waarschijnlijk 13 oktober richting Melbourne, reis dan in ong 4-5 weken naar Brisbane en dan naar Alice Springs. Vanuit AS naar Darwin en dan langs de oostkust naar Perth. (Dat in ongeveer 2 maand) Daarna waarschijnlijk met een binnenlandse vlucht naar Cairns, nog even het bovenste stukje westkust naar Brisbane (week of 4) en dan nog een week of 6 door NZ. Zoiets
Van Brisbane tot Perth reis ik samen met iemand, verder nog geen reisgenootje dus als je zin hebt om een stukje samen te reizen… Leuk!