Mijn naam is Tessa en ik ben 24 jaar.
Ik ben van plan om in januari 2011 voor een maand of 3 a 4 door Australië te gaan reizen.
Wellicht met een tussenstop van een paar dagen in Azië.
Ik zou het erg fijn vinden om dit samen met iemand anders te doen, die net als ik houd van avontuur, mooie dingen bezoeken, af en toe een dagje strand, gezellige feestjes e.d.
Hi Tessa! Ik ben ook op zoek naar een reisgenootje en wil ook rond die periode vertrekken! Weet niet of je nog op zoek bent maar zal me even voorstellen:
Ben 18 jaar, heb net mijn vwo-diploma gehaald en neem nu een tussenjaar om te werken en uiteraard te reizen door australië! Naast dat ik werk hou ik van uitgaan, sporten, gezelligheid, avontuur en ben een actief ingesteld persoon. Hoop wat van je te horen!
Wat leuk dat je reageert!
Ik ben zeker nog op zoek naar een reisgenootje!
Misschien handig om elkaar via mail/Facebook/MSN/Hyves oid te spreken.
Volgens mij heb ik jou al gevonden op Facebook!
Ook ik loop met hetzelfde idee rond als jou!
Lijkt me helemaal super! Ben zelf 27 en wil 3 maanden naar australie, liefst ook met een tussenstop in Azie. Heb jij verder al een idee wat je allemaal wil gaan zien in australie en hoe je het wilt gaan bereizen?
Zelf ben ik ook opzoek naar eventueel een reismaatje. Lijkt me leuk wat van je te horen!
Groetjes Simone
Wat super dat je naar Australie vertrekt in 2011! Goed begin van het nieuwe jaar toch? Ook ik zit met hetzelfde idee…
Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Maaike, 24 jaar en heb het afgelopen jaar gewerkt, toch merkte ik dat dit het niet voor mij was en besloot weer vanuit Utrecht naar Zwolle te verhuizen. Momenteel ben ik aan het nadenken wat ik wil gaan doen en 2 maanden reizen door Australie heb ik in mijn hoofd zitten. Iets wat ik al ruim 2 jaar wil, maar elke keer stel ik het uit, omdat ik toch liever met iemand samen reis. Aangezien mensen in mijn omgeving niet het geld hebben of niet zo reislustig zijn als ik…heb ik het telkens uitgesteld. Ik merk dat ik nu moet doen waar ik zin in heb en wat goed voelt. Veel mensen zeggen dat je er snel nieuwe mensen leert kennen etc. Toch is het fijner om met iemand anders naar de andere kant van de wereld te vliegen en te zien wat het brengt en er een onvergetelijke tijd van te maken!
Heb jij je ticket al geboekt?
Ik kijk nu op worldticketcenter en heb een ticket gevonden met vertrek op 4 januari voor rond 1100 euro (retour)…
Zelf zit ik eraan te denken om te vliegen op Sydney, daar een aantal dagen blijven en door te vliegen (met Virgin…erg goedkoop) naar Cairns. Naar mijn idee is de beste route rond die tijd van noord naar zuid…
Wat zijn jouw plannen?
Ik vertrek 2 november ook naar Australië.
Ik ben 23 jaar, net SPH afgesutdeerd en al een paar jaar gewerkt in de jeugdzorg maar nu zin om even weg te zijn van NL ik begin mijn avontuur alleen, maar het lijkt me ook leuk om een tijdje met iemand samen te gaan!
Mijn reisschema ziet er zo uit: (ongeveer)
3 nov Sydney Vanuit Sydney naar Perth Reizen
21 januari van uit Perth naar Christchurch
3 maart vanuit Auckland naar Fiji
12 maart vanuit Fiji naar Brisbane
17 mei vanuit Darwin naar Thailand.
Mocht iemand ook plannen hebben die hier mee overeenkomen:
Lijkt me leuk om wat van je te horen!
[EMAIL=“klariena@hotmail.com”]klariena@hotmail.com
Ik ben ook van plan om in januari 2011 naar Australie te gaan! Ik wil voor een periode van 4 a 5 maanden, maar wil graag ook Nieuw-Zeeland zien, dus dat kan ik daarna doen. Maar met een tussenstop in Azie om daar wat te bekijken en reizen heb ik geen probleem natuurlijk.
Ik ben 22 en net afgestudeerd en je beschrijving van wat je in Australie wilt doen, matcht compleet met wat ik wil doen! Hoop dus dat je nog steeds een reisgenoot zoekt…
ik ben Lieke, bijna 22 jaar. Ik wil ook gaan reizen volgend jaar. Zelf wil ik eind februari naar Sydney gaan. In Sydney wil ik de oostkust langs en ik wil ongeveer 3 à 4 maanden in Sydney blijven. Vervolgens wil ik nog 1 à 2 maanden door Azië reizen en dan Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam!
Ik hoop iets te horen van iemand met ongeveer dezelfde plannen want het lijkt me leuker om samen met iemand te reizen
Leuk om jullie berichtjes te lezen! Ik ben zelf van plan om eind februari voor een aantal maanden naar australie te gaan. Ik ben 24 en bijna afgestudeerd aan de universiteit van Tilburg. Ik wil graag in sydney beginnen en richting de oostkust omhoog. Het lijkt me echt super leuk om met mensen in contact te komen die dezelfde plannen hebben. Samen reizen lijkt me nl. nog een stuk leuker dan alleen…
Leuk om te lezen dat er zo veel mensen met dezelfde plannen zijn als ik!
Ik heb nog eerlijk gezegd geen strakke planning, maar ik ben in juni 2009 al in aussie geweest (daar toen ‘winter’) en heb toen de oostkust van Sydney tot Cairns gezien, alleen dit was maar 6 weken dus rede genoeg om weer terug te gaan, alleen dan wat langer wegblijven natuurlijk, (5 a 6 maanden vanaf januari.)
Alleen het lijkt me veel leuker om met iemand anders te gaan of met een groepje! Het hoeft niet per se voor de hele reis, maar het is gewoon fijn om niet alleen aan te komen, en de eerste weken/ maanden met elkaar op te trekken.
Oh sorry nog even voorstellen natuurlijk waar zijn mijn manieren!!?
Ik ben Jaap, 20 jaar oud heb twee jaar geleden mijn vwo diploma gehaald en ben sindsdien aan het werk, maar deze winter wil ik heerlijk in het zonnige aussie zitten. En het lijkt me een beetje overbodig om te zeggen dat ik van zon, strand, feestjes en lol maken hou (;
Het lijkt me leuk om wat terug te horen (ook gewoon voor tips etc etc) !
Leuk je berichtje!
Jij bent dus al bekend in Down Under?
Hierboven heb ik al een berichtje over mezelf geplaatst en wat ik in gedachten heb… Toch is het even moeilijk om de knoop door te hakken en het ticket gewoon te boeken en alleen te gaan. Wat zijn jouw ervaringen hiermee? Ben je toen alleen gegaan?
Zelf zit ik eraan te denken om per 4/8 januari 2011 naar Syndey te vliegen en dan voor 7 weken rond te reizen langs de oostkust (sydney-cairns). Vanmiddag kreeg ik info van een jongen die bij Activity International werkt en hij zei dat er rond die tijd een regenseizoen is in het noorden van aussi en ik beter mijn route kan wijzigen… Shit, shit. Het is echt zo moeilijk om in te schatten wat je in 7 weken kan doen en welke afstanden je kan afleggen. Hoe heb jij dat de vorige keer gedaan?
En kan jij mij vertellen wat jij toen kwijt was? Ik heb al veel gespaard, maar ben benieuwd of je (als je normaal leeft en het niet te gek maakt…bedoel ik niet elke dag in de kroeg hangt/uiteten gaat en gewoon in hsotels slaapt) rond kan komen met max 1250 euro per maand. Op sommige sites lees ik: 1000 euro per maand… I don’t know. Hopelijk kan jij hierin advies geven!
Ik vind het lastig om je mail te antwoorden aangezien in 2 weken bij me zus in Sydney ben gebleven, die woonde daar, en toen met mijn ouders naar Cairns ben gereden in een gehuurde auto. En aangezien het toen winter daar was, was het in Zuiden gewoon niet zo heel lekker weer, alsnog rond de 20 graden maar niet het weer dat je hele dag in je zwembroek rondhangt. Dus we waren redelijk snel naar het Noorden gegaan, naar de 30 graden toe!
Maar het is idd lastig om in te schatten hoelang je overal moet blijven, om wel alles gezien te hebben, ik heb toen ook veel moeten missen helaas… Absolute tip vind ik toch wel fraser island en whitsunday islands, maar daar heb je vast al wel het een en ander over gelezen
Ik kan dus niet echt een antwoord geven hoeveel ik kwijt was, zelf ga ik rekenen op 1000 per maand, het lijkt me namelijk alleen maar leuk om af en toe fruit oid te plukken ;)… Wel zijn de hostels rond de 30 aus $ per nacht, maar het kan altijd goedkoper natuurlijk, ligt er ook aan waar je bent. Goedkoopste alternatief is couchsurfing, bij locals op de bank slapen of logeerbed, ook leuke verhalen over gehoord.
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Suzanne, 24 jaar oud (wordt eind november 25) en woon in Breda. In juli ben ik afgestudeerd aan de opleiding Pedagogiek. Daarvoor heb ik de PABO gedaan. Al mijn studiejaren heb ik geroepen dat ik na mijn afstuderen wilde gaan reizen, maar dit is er helaas nog niet van gekomen. Net als de meesten van jullie ben ik al een tijdje van plan om een reis richting Australie, NZ, Thailand (en wat mij betreft nog meer landen) te maken. En ook ik stel deze plannen wegens omstandigheden en niet helemaal in mijn eentje willen reizen steeds uit…
Wat grappig om te lezen dat er dan ook zoveel mensen zijn die met hetzelde idee rond lopen, maar ook de stap nog (steeds) niet gezet hebben.
Het lijkt me leuk om te horen wat jullie verdere plannen zijn. Mocht je willen reageren, dan is mijn mailadres: [EMAIL=“suzanne_leijten@hotmail.com”]suzanne_leijten@hotmail.com
Groetjes Suzanne
Ps. Ik ben flexibel in een reisdatum…
Zoals de meeste hier ben ik ook van plan om in januari naar Australie te vertrekken. Ik heb nog geen contrete plannen maar ik wil ongeveer 4 maandjes gaan reizen. Ik zal me even voorstellen; mijn naam is Dimitra, ik ben 21 jaar en ik ben net afgestudeerd… Ik zoek een reisgenootje die samen met mij leuke dingen wilt doen en zien in australie… Ik hoor het wel:)… je kunt ook altijd mailen: dimitra_79@hotmail.com
Ik ben Martijn, 24 jaar, en heb ongeveer hetzelfde idee als de meesten hier. Ben vorige maand afgestudeerd en wil nog een paar maanden reizen voordat het echte leven gaat beginnen Ik wil eind januari/begin februari vertrekken richting Australie/NZ voor een paar maanden, maar heb ook nog niet echt concrete plannen en het lijkt mij ook wel leuk om in ieder geval in het begin een reisgenoot te hebben. Weet niet of jullie ondertussen al iets hebben, anders hoor ik het graag
Leuk om te lezen dat je met hetzelfde idee rondloopt! Ik heb sinds kort al wel een beetje contact met wat andere mensen die met hetzelfde idee rondlopen, maar daar zijn verder ook nog geen concrete reisplannen uit voortgekomen. Mocht je het leuk vinden om verder in contact te komen (en eventueel met meerdere mensen) kun je me altijd mailen of aanmelden op msn. Dit praat vaak wat gemakkelijker Mijn emailadres is in ieder geval [EMAIL=“suzanne_leijten@hotmail.com”]suzanne_leijten@hotmail.com
Te gek dat jullie allemaal het plan hebben naar Australië te gaan (of er misschien al zijn…) Omdat mijn eerste plan te gaan werken in WA me toch minder bevalt dan gedacht, heb ik besloten half feb naar Perth te gaan, om vanuit daar door te reizen naar Azië (of eerst ev een tijdje in Australië te reizen). Ben benieuwd of iemand van jullie ook rond die tijd in Perth is, wie weet kunnen we wat afspreken/samen een stuk rondtrekken.
Over mij: ben 23, net afgestudeerd en op zoek naar avontuur! Hou van cultuur, leuke feestjes, contact met locals, duiken en yoga. Sowieso wil ik graag naar Bali, maar ben verder redelijk flexibel in mijn plannen. Email: dijkvanroos@hotmail.com