Reisgenootje gezocht Australie - januari 2011!

Hai reiziger!

Ben jij ook op zoek naar een reisgenootje voor een reis naar Australie?
Ik ook!

Momenteel zit ik erover na te denken om begin januari naar Australie te vertrekken en daar voor 7/8 weken rond te reizen. Een goed begin van het nieuwe jaar dacht ik zo!

Ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Maaike, 24 jaar en woon nu in Zwolle. Na mijn studie Hoger Hotelonderwijs heb ik gewerkt en ben ik voor 3 maanden naar Frankrijk vertrokken om daar een talencursus te volgen en als receptioniste te werken. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren ook een paar reizen gemaakt waaronder; Thailand en Indonesie. Het afgelopen jaar heb ik gewerkt, maar dit bleek het toch niet te zijn voor mij. Momenteel ben ik aan het nadenken wat ik wil gaan doen en 2 maanden reizen door Australie heb ik in mijn hoofd zitten. Iets wat ik al ruim 2 jaar wil, maar elke keer uitstel, omdat ik toch liever met iemand samen reis. Vriendinnen van mij zijn niet zo reislustig of hebben het geld niet en daarom plaats ik hier een oproep.

Van veel mensen hoor ik dat je snel nieuwe mensen leert kennen en dingen samen onderneemt. Toch is het fijner om samen met iemand naar de andere kant van de wereld te vliegen en te zien wat het brengt en er een onvergetelijke tijd van te maken!

Mijn plan is om op 4 januari te vertrekken naar Sydney (retourticket rond 1100 euro). Daar wil ik een aantal dagen blijven en dan doorvliegen (met Virgin…erg goedkoop) naar Cairns. Naar mijn idee is de beste route rond die tijd van Cairns naar Sydney…

Ben jij net zo reislustig als ik en houd je van gezelligheid, nieuwe dingen ontdekken, genieten, mensen ontmoeten en zoek jij ook een reisgenootje?

Mail me dan!

Groetjes, Maaike

Hallo Maaike,

Na wat zoeken naar reisgenoten via google heb ik je oproep gevonden waarin je aangeeft dat je een reisgenoot voor Australië zoekt. Al een tijd lang ben ik van plan te gaan, maar nooit heb ik er echt werk van gemaakt.

Inmiddels ben ik 27 en nu heb ik tijd en geld om richting Australië te gaan. Nu kan het nog omdat ik nergens aan vast zit. Als ik te lang wacht hoeft het niet meer en dat zou ik eeuwig zonde vinden.

Wat zijn je plannen precies? Ik heb nog geen concrete plannen dus misschien kunnen we elkaar wat op weg helpen. Werken om aan geld te komen in Australië zelf is voor mij geen probleem.

Graag hoor ik van je! Ik ben bereikbaar op [EMAIL=“jacknife@live.nl”]jacknife@live.nl.

Groeten,

Jacknife82 (domme opmerking, maar dit is niet mijn echte naam)

Hoi Maaike,

zijn je plannen voor Australie inmiddels wat concreter? Zelf heb ik voor december en januari vrij kunnen regelen, maar heb verder nog geen concrete plannen… Wellicht zouden we (een deel van) de reis samen kunnen doen…

Groetjes Ilse

PS: ik ben 31 en kom uit de buurt van Maastricht.

Hi Ilse!

Wat leuk een berichtje van je te ontvangen!
Jij hebt nog geen concrete plannen? Ik heb gisteren besloten voor de reis te gaan en nog geen baan te zoeken… dit kan altijd eind februari/maart weer. Ik wil nu genieten en een nieuwe ervaring opdoen!

Afgelopen week heb ik contact gehad met een ander meisje om tot Melbourne samen te reizen. Zij vertrekt 2/1 en gaat voor 10 maanden naar Australie. Zelf zit ik eraan te denken om op 2/1 of 3/1 te vertrekken en naar Sydney te vliegen en rond 15 februari het vliegtuig terug te nemen.

In eerste instantie wilde ik van Sydney naar Cairns reizen (in 6 weken). Ik kreeg echter het advies van iemand van Activity International om niet helemaal naar het noorden te reizen, aangezien het in het noorden rond jan/feb regenseizoen is. Vorig jaar waren daar veel wegen afgesloten en konden excursies niet doorgaan. Ook zonde als je daar alleen regen hebt. Ik heb toen mijn reisschema omgegooid en kwam op het volgende:

Sydney (4/5 januari aankomst):** 4/5 dagen tot 9 januari**
Sydney - Melbourne: reizen 3 dagen tot 12 januari
Melboure (ook Australian open / Great Ocean Road / Twelve Aposltels / Grampians): van 12 januari tot 21 januari (9 dagen)
Melbourne - Brisbane (vliegen: http://www.virginblue.com.au/ voor: 118 dollar) ** rond 21 januari vliegen naar Brisbane) 1 dag **
Brisbane - Omhoog naar Noosa (2 dagen) / Hervey Bay (1 nacht) om vanuit daar trip naar Fraser Island (4 dagen) (totaal 7 dagen) tot 28 januari

Terug naar Brisbane (3 dagen tot 1 feb)

Brisbane -Surfers paradise / Byron Bay (5 dagen) - **van 1 feb tot 5 februari **

Byron bay - Bellingen (1 dag tot 6 februari)
Bellingen - Newcastle (1/2 dagen 8 februari)
Newcastle - Syndey (Blue mountains / Three sisters) ( 2 dagen tot 10 februari)
Sydney - nog speling, overgebleven dagen

De route van Brisbane naar Sydney zal ik doen met de Greyhound bus. Hiervoor kan je een pas kopen voor 100 euro.

Lijkt me leuk om meerdere mensen te ontmoeten en een deel samen te reizen als dat lukt (en bovenstaand schema jou ook iets lijkt). Ben benieuwd naar jouw plannen!

Groetjes, Maaike

Hey!

Ik ga in januari ook naar Australië, meer bepaald Beerwah (in de buurt van Brisbane) om er vrijwilligerswerk te doen. Ik denk van 3 weken mee te helpen en dan nog verder te reizen.
Jouw schema ziet er schitterend uit! Mooi gedaan!
Ik zit momenteel ook zonder werk en in plaats van bij de pakken te blijven zitten ben ik op zoek naar een avontuur.

Lijkt me leuk om in Australië eens aan paar dagen samen te reizen.

groetjes,
Fien

Hi Fien,

Leuk dat je reageert!
Wanneer vertrek jij naar Australie? Jij bent dus in de omgeving van Brisbane, omdat je daar vrijwilligerswerk gaat doen? Vanaf welke datum ga je zelf reizen en wanneer vlieg je terug? Wat zijn jouw plannen?

Haha…zo wat een vragen!

Groetjes, Maaike

Hey Maaike!

Als alles goed gaat zou ik 9 of 10 januari vertrekken en 15 januari starten met mijn vrijwilligerswerk tot 5 februari. Ik wil vnl vrijwilligerswerk doen omdat het ook terug mooi staat op mijn CV.
Mijn vrijwilligerswerk is in Beerwah (uurtje rijden van Brisbane)
en na 5 februari zou ik graag wat meer naar het zuiden gaan van australia, liefst langs de kustlijn blijven want ik hou van de zee.

Heb jij al je tickets?
Heb je facebook? Anders voeg ik je toe zodat we kunnen chatten, dat gaat vlotter want ik heb nog zoveel vragen!

Groetjes,
Fien Verstraete

Ha Maaike!

Ook ik ben op zoek naar een reismaatje! Ik begin per maart aan mijn eerste baan en wil nog graag een mooie reis maken voordat ik begin.

Ik ben van plan begin januari naar Sydney te vertrekken (rond 2 januari). Dan door naar Melbourne en Adelaide. Hierna weet ik het nog niet…ik ontmoet een vriendinnetje in Adelaide en we gaan dan de outback in! Hierna door naar Brisbane en Nieuw-Zeeland.

Misschien passen onze reisplannen bij elkaar? Lijkt me heel fijn om met iemand iig samen te reizen naar Sydney en Melbourne!

Groet,

Margie

Hey hey!

Wat leuk te horen dat je ook van plan bent om naar Australie te gaan!
Ik heb een aantal weken geleden mijn ticket geboekt en vertrek zondag 2 januari met China Airlines naar Sydney en kom daar 4 januari aan. Ik ben dan van plan om daar een aantal dagen te blijven en met een ander meisje, dat ik ook via deze site heb leren kennen, met de auto naar Melbourne te rijden. Daar wil ik rond 12 januari zijn en dan de stad ontdekken, de Great Ocean Road rijden, naar Philip Island en de Australian Open (op 18/19 januari) op 20 januari heb ik nu zelf al vanuit NL een binnenlandse vlucht geboekt naar Brisbane. Het idee is dan te kijken of het mooi weer is in het noorden…dan zou ik door kunnen vliegen naar Proserpine om de Whitsunday Islands te bezoeken…Hoorde wel van iemand van Activity International dat het beter is het weer aan te kijken aangezien het rond die tijd regenseizoen is en het zonde van het geld zou zijn om daar dan te zitten en dat excursies niet door zouden gaan. Dus dan ben ik 20 januari in Brisbane en zie ik verder hoe ik ga. Of helemaal naar Whitsundays of naar Fraser Island en dan naar Sydney… Ik moet in ieder geval het vliegtuig op 15 februari weer hebben. Of het moet mij zo goed bevallen in Australie (en genoeg geld over hebben;)) dat ik het ticket wijzig. Ik kan immers 3 maanden (tot eind maart) in het land blijven.

Wanneer ben je van plan je ticket te boeken? Wanneer ben je weer van plan terug te vliegen? Het is natuurlijk altijd leuk om met meerdere mensen in contact te komen en te kijken of het mogelijk is samen te reizen… haha ik sta overal voor open!

Ben benieuwd!
Groetjes, Maaike

Ha Maaike!

Klinkt echt goed! Ik wil rond 15 januari in Adelaide zijn, maar het lijkt me erg leuk me tjullie mee te reizen door Sydney en Melbourne! Hebben jullie elkaar al ontmoet? Ik wil deze week mijn ticket boeken, ik houd je op de hoogte!

Groet,

Hai hai!

Wat leuk dat je je reis echt gaat boeken! Of heb je je ticket al geboekt?:slight_smile:
Ik vlieg zondag naar Sydney en kom daar dinsdag 4/1 aan. Met Carola, het andere reisgenootje, heb ik wel veel email contact maar het is er niet meer van gekomen om in NL te meeten. Zij vertrekt ook 2/1 en komt 1 dag eerder aan. We overnachten in hetzelfde hostel en hebben het plan dan naar Melbourne te reizen… haha als het klikt natuurlijk, maar ik ben erg makkelijk en vind het leuk zo veel mogelijk mensen te leren kennen!

Op 20/1 heb ik al een binnenlandse vlucht geboekt van Melbourne naar Brisbane en dan gaat Carola waarschijnlijk naar Tasmanie. Eerst lekker een aantal dagen in Sydney rondhangen en dan rond 8/9 januari willen we vertrekken vanuit Sydney en dan reizen naar Melbourne in 3 dagen, dan hebben we nog 8 dagen om Melbourne en omgeving te ontdekken (Great Ocean Road, Grampians, Philph Island, Australian Open) Ik kijk dan in Brisbane op 20/1 hoe het weer in het noorden is en of ik mijn reis evt. kan/wil verlengen. Heb geen zin om in de overstromingen te zitten…

Wat zijn jouw plannen nu? Jij wilt toch ook nog naar Brisbane? Wanneer vlieg je weer terug?

Groetjes!

Ha Maaike!

Is het misschien een idee om even te mailene/chatten/bellen? Ik zou heel graag met jullie meewillen namelijk, maar ik vertrek later naar Sydney! Rond 10 januari ben ik er pas!