Ik ben Romy (bijna 18) en ik ben al een tijdje op zoek naar
een reisgenoot die net zoals ik heeel graag naar Australie/Nieuw Zeeland wil gaan.
Ik heb deze droom al heel lang en heb er nu toch echt voor gekozen dit te gaan doen!
Ik zou dit het liefst niet alleen willen doen (vooral aan het begin niet) en zou het fijn vinden
deze reis te starten met anderen. Ik heb vorig jaar de Havo afgerond en zit nu in mijn
eerste jaar van de opleiding HBO-Verpleegkunde, mijn plan is dit jaar mijn propedeuse te gaan halen
en daarna een paar maanden te gaan werken zodat ik rond oktober 2013 zal kunnen vertrekken.
Ik hou van avontuur, genieten en gezelligheid en vooral wil ik de dingen gaan doen/bekijken die ik al heel
lang graag zou willen doen en zien!
Heb jij deze plannen ook en ben je op zoek naar een reisgenoot laat dan eventjes iets weten
Hee Romy!
Ik ben Dorien, 20 jaar, en ga dit jaar afstuderen (HBO Facility Management). Daarna zou ik ook graag naar Australie gaan voor 3 maanden, en als er genoeg tijd voor is ook nog naar Nieuw Zeeland want dat lijkt me ook super gaaf! Ik ben van plan half september te vertrekken. Het lijkt me net als jou ook heel fijn de reis samen met iemand te starten, zodat je niet alleen aankomt. En wie weet klikt het zo goed dat we een heel stuk samen kunnen reizen. Ik heb nog geen concrete plannen gemaakt waar ik allemaal heen wil, maar de oostkust lijkt me het leukste, daar is veel te beleven en zijn veel backpackers zodat je ook snel andere mensen ontmoet.
Je kunt ook contact met me opnemen via de mail! (dorien_wing@hotmail.com)
Groetjes!
Hee Dorien!
Ik weet nog niet zeker of ik half september al kan vertrekken,
ik zit er aan te denken rond november/december te gaan omdat ik
denk dat ik die tijd echt nodig heb om genoeg geld te sparenā¦
Maar wel leuk om te horen, mij lijkt de oostkust ook het leukste en daar zou ik ook graag naar toe willen gaan!
Groetjes!
Ja dat snap ik! Ik ben gister toevallig langs geweest bij Australian Backpackers, deze organiseert groepsreizen waarbij je de eerste 5 dagen met een groep in Sidney doorbrengt. Waarschijnlijk ga ik daarmee naar australie. (Kost wel wat extra, 1295 eur +luchthavenbelasting a 500/600 eur) Maargoed misschien is dat ook wat voor jou! Ik ga waarschijnlijk dan al 17 sept.
Groetjes!
Hoi Dorien en Romy!
Ook ik ben van plan om richting Australiƫ/Nieuw-Zeeland te vertrekken in september voor ongeveer 6-8 maanden! Ik ben Michelle, 22 jaar en ik hoop in juni mijn bachelor Bedrijfscommunicatie te behalen. Ik heb al gekeken naar die groepsreizen en ben naar een presentatie van TravelActive geweest (vergelijkbaar met Australian Backpackers maar wel iets commerciƫler). In eerste instantie was ik super enthousiast maar nadat ik ervaringen van anderen had gelezen werd mijn enthousiasme wel wat minder. Bijna alle mensen die met een dergelijke organisatie zijn gegaan zeggen dat ze het net zo goed zelf hadden kunnen regelen omdat dat veel en veel goedkoper is. Ik heb dus eigenlijk al voor mezelf besloten dat ik niet met een organisatie wil gaan, maar op eigen houtje wil vliegen. Natuurlijk vind ik dit wel een stuk enger dus een reisgenootje voor in ieder geval de heen vlucht en de eerste paar dagen zou dan super zijn! Ik wil dan eventueel ook een paar dagen in Aziƫ doorbrengen (waarschijnlijk heb je toch een stop-over in Singapore ofzo).
Nu ben ik benieuwd wat jullie van dit idee vinden! Ik wil wel echt in september vertrekken, dus is dit bericht nu meer op Dorien gericht
Haaai!
Oooh julllie brengen me aant twijfelen! haha, misschien wil ik nu idd ook zonder reisorganisatie gaan, gewoon op mezelf. Scheelt wel lekker wat geld, waar je dan misschien een auto voor kunt huren of een extra tripje kunt maken! Misschien is het handig om via de mail contact op te nemen met ze 3en? Dan kunnen we onze ideeen een beetje uitwisselen.
Voor Femke; mijn plan is ook om naar Sydney te vliegen, dan naar adelaide te gaan en vanaf daar een trip naar alice springs te doen (dit schijn je niet op jezelf te kunnen doen, omdat dit echt de āoutbackā van australie is, en dus gevaarlijk is om in je eentje te doen omdat je geen bereik ed. hebt daar) Daarna wil ik vanaf Cairn naar Syndey terug en dan misschien nog naar NZ. Dit allemaal in ongeveer 3 maanden Maar wil me plannen uiteraard nog wel aanpassen!
Ik ben Bianca (22 jaar), dierverzorgster in een honden en kattenpension. In juni ben ik klaar met mijn opleiding als dierenartsassistente.
Ik wil graag aan het einde van het jaar voor ongeveer 3 maanden naar Australiƫ gaan. Misschien nog wel wat langer, maar dat vind ik nu moeilijk te zeggen omdat dit voor mij de eerste keer is.
In mijn omgeving heb ik vrienden/vriendinnen genoeg, maar niemand die mee wil. Omdat ik niet graag alleen wil ben ik op zoek naar een reismaatje(s).
Ik wil graag in september of oktober vertrekken. Een beetje afhankelijk van wat er mogelijk is op mijn werk en wat een reismaatje evt. zou kunnen.
Ik heb nog geen concrete plannen voor een route, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nog maar net echt actief aan het zoeken ben, dus moet nog flink wat lezen
Wat mij wel super gaaf lijkt is de jackeroo/jilleroo cowboycursus. Ik weet niet of iemand van jullie hier al van gehoord heeft en dit ziet zitten? Ik kan zelf geen paardrijden maar het lijkt me super om het leven als cowgirl eens te ervaren
Ik ben gek op dieren en van de natuur, maar houd ook erg van een feestje en gezelligheid.
Mijn naam is Laura (23 jaar) en ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de opleiding communicatie. Ik ben nu een jaar aan het werken om eind van het jaar voor nog onbepaalde tijd naar Australie/Nieuw Zeeland te gaan. Ik wil graag een gedeelte van de reis alleen doen, maar het lijkt me wel leuk om het eerste stuk samen met iemand te reizen.
Ik zou heel graag langs de oostkust willen reizen, maar ook het binnenland in willen om daar de cowboycursus te doen en een tijdje op een farm te werken. Ik ben nog heel hard aan het sparen, maar ik ontkom er niet aan dat ik ook in Australie aan het werk moet. Ik ben niet van plan om met een organisatie te reizen. Dit ook vanwege de verhalen dat dit veel te veel kost.
Hee Laura en Bianca!
Ik heb idd hetzelfde als jullie, dat het me leuk lijkt om de reis samen met iemand te starten!
Weten jullie al wanneer je wilt gaan? Ik ga nml half september, als jullie nou ook die tijd gaan is het misschien een idee de reis samen te starten / met een paar van dit blog.
Hoi allemaal,
Ik had eerst in gedachten om begin oktober te gaan, dit komt wss ivm mijn werk het beste uit. En dan mooi oud en nieuw jaar vieren, lijkt me super!
Maar toen zag ik dat het in het weekend van 15 september Defqon is in Sydney. Nou ga ik hier in NL echt niet al die feestjes af, alleen Decibel, maar om zoiets daar eens mee te maken lijkt me ook echt gaaf. Ik bedoel, als ik dan toch die kant op ga
Weet niet of jullie dat ook leuk vinden?
Dus het liefst ga ik of begin september, of begin oktober (dan kan ik hier bij ons in de buurt de leukste kermissen mee pakken haha)
Ik ben van plan deze zomer flink te sparen, maar denk dat ik daar ook wel wat moet werken om het financieel een beetje rond te krijgen⦠Maar op een ranch of iets dergelijks zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Ik kwam net op internet een gratis infomiddag tegen, wellicht iets om naar toe te gaan? Is wel in Amsterdam (voor mij niet bepaald om de hoek), maar misschien ook leuk om elkaar eens te ontmoeten en natuurlijk andere mensen die naar Australië willen⦠www.australianbackpackers.nl/opendagen
Haai!
Ja ik hou idd ook van die feestjes zoals Defqon! Dus zat ook te twijfelen om daar heen te gaan, is sowieso gratis als je in t oranje gaat voor Nederlanders! Maar ik kan pas na 10 sept weg.
Ik ben niet naar een opendag geweest, omdat ik hoorde dat je daar toch niet zo heel veel aan had. Maar ben langs geweest op kantoor in Alkmaar. Ze zijn heel behulpzaam! Zij hebben beetje die reis uitgestippeld dan wat ik in gedachte had.
Groetjes!
Vanwege mijn werk kan ik helaas niet voor eind oktober weg.
Mijn plan is dan ook om de eerste week van november te gaan en dan voor onbepaalde tijd.
Heb je eerst een afspraak gemaakt bij het kantoor in Alkmaar Dorien of ben je gewoon langs gegaan?
Het lijkt mij namelijk ook wel nuttig om wat informatie bij een organisatie in te winnen, al heb ik zelf ook al veel van internet gehaald.
Ik ben Roland, 22 jaar oud en momenteel werkzaam als boomverzorger. Mijn plan is om ook in september naar Australiƫ te gaan voor 3 a 4 maand. En misschien nog een paar weken NZ. Ik zat er ook aan te denken om met een organisatie te gaan reizen maar als ik die berichten hier en op andere forums dan kun je dat zelf ook vrij eenvoudig regelen.
Het lijkt me dan ook verstandig/leuk om dit niet alleen te beginnen omdat dit voor mij ook allemaal nieuw is.
Verder heb ik nog helemaal geen planning gemaakt. Ben nu een beetje aan rondkijken en lezen wat ik allemaal wil gaan zien en doen om zo enigszins een planning te kunnen maken.
Ik hoop op wat reacties hier!
Je mag ook contact op nemen via de mail. rolandkrajenbrink@hotmail.com
Ik zoek ook een reisgenootje. Ik wil graag 2 september vliegen naar Cairns (ivm het weer) en dan in twee maanden langs de oostkust naar Sydney/Melbourne afreizen.
Wie ben ik?
27 jaar
afgestudeerd master sportbeleid en sportmanagement
woonachtig: Amsterdam
sociaal en sportief
groentje in de backpackerswereld
Het lijkt me leuk om samen van start te gaan op schiphol!
Ik heb me reis inmiddels geboekt, ik ga 10 sept. met Australianbackpackers naar Australie! Dus ook naar DefQon
Tot nu toe staat mijn vlucht naar NZ 2 dec. op de planning! Nog meer die er rond die tijd zijn?
Ik stap 2 september op het vliegtuig naar Sydney. Ik ben van plan om 4 maanden in Aus te verblijven, precieze route enzo weet ik nog niet precies, ga ik als ik vakantie heb (na morgen;)) eens beter naar kijken. Ik ga alleen en ben 23 jaar, als iemand het leuk vindt contact te hebben, mn mail is jets@live.nl
Groetjes!
Hey allemaal , leuk om te horen dat er nog zoveel mensen naar Australiƫ gaan in september , ikzelf vertrek 16 september naar Sydney en dan naar Cairns om zo terug te komen langs the easth coast , 2november tot 20dec naar nieuw Zeeland om dan terug in Sydney de feestdagen door te brengen , wie weet komen we klaar nog tegen allemaal zou wel leuk zijn , alvast nog een leuke voorbereiding en mss tot in Australiƫ volks :-)grtz
Hallo allemaal! Super tof dat zoveel mensen gaan idd!!
Ik vertrek zelf 11 september nr dubai. Blijf ik 1 nachtje⦠kom 13e aan in syndey⦠ik geloof.de 16e ga k ook richting cairns en heb ik nog zo een 32 dagen om weer af te zakken naar sydney. Vanaf daar naar auckland. . Maandje reizen en dan via christchurch door naar bangkok;-))