Ik ben een momenteel 28jarige reisagente en na toch al wel de bijna 5 volle jaren gewerkt te hebben, zou ik mijn spaargelden wel eens willen verdoen
Ik had een reisje in gedachten van ongeveer een 3tal maanden richting Australie en Nieuw Zeeland. En moesten de financiën het toelaten had ik ook graag de Galapagos Islands bezocht. Maar op dit ogenblik blijft het laatste wel bij dromen. Maar wie weet win ik nog de loterij!
Wie heeft er, net als ik, wil zin in een tripje, maar is toch een beetje bang om alleen te gaan reizen. Ik zou het liefst toch een reisgenote bij me hebben om me bij te staan in alle goede en kwade momenten
Lijkt me een superidee om er even tussenuit te gaan en inderdaad wat geld te verbranden Ik ben Evelien, 23 jaar en werk nu zo’n 2,5 jaar voor een groot softwarebedrijf… Dit bevalt goed, maar eigenlijk vind ik het veels te serieus voor mijn leeftijd en heb ik besloten dat ik graag een tijdje wil gaan reizen!
Australie en omgeving lijken me heel mooi, en gezellig omdat er ook veel mensen aan het backpacken zijn. Mijn contract loopt eind juni af, daarna ben ik zo vrij als een vogel!
Ik ben redelijk zelfstandig (jaar alleen in Londen gewoond, mn ouders wonen in China) dus je hoeft niet bang te zijn voor een jengelende puber aan je hand Toch vind ik het wel fijn om een maatje te hebben, voor de gezelligheid en de veiligheid natuurlijk!
ook ik ga in september down under!! heb inmiddels mijn ticket geboekt en vertrek 9 september naar auckland… alleen…
vind het allemaal ontzettend spannend en toch ook wel eng. Heb dit nog nooit eerder gedaan maar het is altijd een droom geweest om NZ te gaan ontdekken!! Leuk dat er meer mensen zijn die rond deze tijd van plan zijn te gaan!
ik ben een vrouw van 27 jaar en werk als receptioniste bij een sport en evenementen centrum. heb kunnen regelen dat ik 3 maanden vrij ben, dus soort onbetaald verlof.
dus als je nog een reismaatje zoekt voor een stuk(je) NZ laat het me weten!! ook ik reis liever met iemand dan helemaal in mijn uppie
Eigenlijk: eerst en vooral: ik wens jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar! We zouden het bijna vergeten dat er al een nieuw jaar begonnen is Ik wens jullie een jaar zonder stress en problemen, maar boordevol vriendschap, liefde, geluk, vakantie, (geld?) en een goede gezondheid!!
Goedenavond, jij ook nog de beste wensen (mag het eigenlijk nog wel :hihi:)??
en maakt niks uit dat je uit Belgie komt hoor, als we eenmaal aan de andere kant van de wereld zitten moeten we met alle nationaliteiten kunnen opschieten en omgaan :chin:
mijn plannen zijn inderdaad om alleen nz aan te doen, mocht ik nu wel heel veel tijd en geld overhouden dan misschien nog een kijkje nemen in australie… 3 maanden is op zich niet heel lang en er is natuurlijk ontzettend veel te bekijken, wil me zeker niet haasten :retard: dus zoals het nu lijkt word het alleen nz!
Ik begin in Auckland, en dan naar beneden haha ben eerlijk gezegd meer bezig met dingen regelen dan te bedenken wat ik allemaal wil gaan zien! maar paar dingen zeker: Rotorua, bay of islands, cape reinga, met de boot naar zuidereiland, abel tasman nationaal park, milford sound, doubtfull sound, misschien een lange afstands 'track" wandelen, tranzalpine express door de alpen, misschien bungeejumpen… hmm t is al een hele lijst hahaha.
en dan terugvliegen en eindigen bij bay of islands, daar een lekker warm klimaat… nou heb zo te zien toch al heel wat bedacht :slywink:
verder wil ik lowbudget reizen dus in jeugdherbergen enz, gezellig op de slaapzalen haha,want ja waar ontmoet je nu de meeste mensen??
haha klopt, als jij in sept vertrekt en eerst naar australie gaat en dan de laatste weken naar nz ben ik misschien ook klaar met mijn “rondje” en eindig ik weer op het noordereiland…
kan je dan wel tips geven waar je naartoe moet gaan, want wil je het noorder of het zuidereiland gaan bekijken of allebei??
en idd is het leuk om contact te houden en wie weet komt het wel uit! en anders drinken we een kop koffie ergens en kunnen we elkaar vertellen wat we allemaal ervaren hebben
t duurt alleen nog zo ontzettend lang :S (misschien maar goed ook moet nog zo veel dingen regelen!!)
Hoi Mia en Afke,
Leuk om jullie reisplannen te lezen! Ik werk als gymlerares (26) en ga ook mijn baan opzeggen om er even tussenuit te gaan. Vanaf eind september tm december wil ik naar NZ. Het lijkt me super om met een camper door het land te reizen, maar alleen is dat veel te duur. Met zijn tweeën is het denk ik ongeveer net zo duur als in hostels slapen+buspas kopen.
Ik wil graag met hele land zien, ben sportief en ga het liefst veel wandelen, mountainbiken, surfen, misschien wat klimmen… In ieder geval veel in de natuur!
Mia, ben jij nog steeds van plan 4 weken te gaan? En Afke, wat is jouw rondreisplan?
Ik dacht eraan om op het Noordereiland te beginnen, omdat het in oktober nog fris is op het Zuidereiland.
Ik ben benieuwd naar jullie plannen!
ik ben van plan om low budget te reizen, dus in herbergen. Niet alleen omdat het goedkoop is maar ook omdat je dan juist veel mensen leert kennen waar je eventueel weer verder mee kan reizen. Ik heb er ook aan gedacht om met camper rond te trekken maar dan mis je juist dit stukje… omdat je dan met 2 of misschien 3 personen alles doet… het lijkt mij juist ontzettend leuk om zo met mensen in contact te komen, verschillende nationaliteiten enz enz!
mijn plannen zijn om ook op het noordereiland te beginnen, en dan vanaf auckland naar beneden te gaan rotorua, coromandel… dan met boot naar zuidereiland, westkust beginnen en dan rondje naar beneden, christchurch met trein (tranzalpine express) naar greymouth en vandaar waarschijnlijk binnenlandse vlucht terug naar auckland en dan het noordelijkste puntje pakken pmdat het daar subtropisch is en als ik dan nog tijd over heb lekker een strand weekje te doen. bij de bay of islands
wil ook zeker veel wandelen en misschien een great walk lopen, moet een 3 daagse wandeltocht zijn langs de fjorden maar daar heb ik me nog niet in verdiept! hou ook erg van fietsen en dat kan op zuidereiland prima dus misschien wel een stuk op de fiets haha, kanoen in het abeltasman np…
en als ik het durf… bungeejumpen?? hou ook erg veel van natuur en daarom ook nz… weet niet wat jou plannen zijn alleen nz of ook australie??
ik vertrek 9 september met malaysia airlines, via kuala lumpur naar auckland, dus lijkt het je wat? laat het me weten!!
Hoi Mia en anderen die dit lezen, met veel plezier jullie berichtjes gelezen!
Ik (vrouw 29 jr) ben ook van plan om richting Australie te gaan en zo rond september in (de buurt van) Cairns te zijn en dan richting Alice Springs en Darwin te gaan. Zou ook ontzettend graag een duikcursus willen doen. Ik vertrek half april al, maar wil eerst een tijdje gaan werken in Sydney en ga daarna de Oostkust doen om tegen september ongeveer in Cairns aan te komen. Maar heb verder nog geen concrete plannen, alles staat nog open!
Nieuw Zeeland ligt ook zeker in de plannen maar dat heb ik samen met een vriendin voor het einde van mijn reis bedacht… Dat zal april 2011 zijn…
Zou misschien leuk zijn om zo wat contacten op te doen met mensen die rond die tijd dezelfde plannen hebben.
Misschien tot mails!
Groetjes Irma
Hoi Afke,
Ik kan helaas pas vanaf eind september/ begin oktober weg.
Dus dat wordt wel lastig inschatten of we elkaar tegen kunnen komen, want volgens mij doen we ongeveer dezelfde route. Maar we kunnen elkaar wel op de hoogte houden!
Jij gaat ook drie maanden toch? Dus begin december terug?
Groetjes,
Ingeborg
ja dan word het inderdaad lastig, ben ik al met mijn “rondje” begonnen. heb terugreisdatum op 9 december staan, maar mocht ik eerder terug willen, geld opraken, alles gezien hebben of wat dan ook kan ik dit veranderen…
heb inmiddels een site aangemaakt dus als je het leuk vind kun je je aanmelden en krijg je automatisch bericht als ik wat geschreven heb… www.afkesavontuur.waarbenjij.nu
Ik wil zelf graag de 3de of 4de week van september vertrekken voor 4 weken naar Australie. Ik kan helaas niet langer omdat het werk het niet toelaat. Nou wil ik graag van Cairns naar Sydney of andersom reizen. Maar zou het gezellig vinden in ieder geval samen met iemand te beginnen aan de reis en de eerste dagen in Australie.
Mijn plan is ook om in september naar australie / nieuw zeeland te gaan…
En vind samen reizen zelf ook iets fijner:) Bellen ben ik zelf wat beter in dan typen dus mochten de plannen voor jullie nog steeds hetzelfde zijn zou je dan je nummer kunnen mailen [EMAIL=“annekuzee@gmail.com”]annekuzee@gmail.com (ik kan dan contact met je opnemen)
Ik zou ook ontzettend graag die kant op reizen. En ook liever niet alleen. Ik heb verder nog niet echt iets op de planning staan over wat ik daar wil gaan zien. Ik sta overal voor open, ik vond het eerst wel slim om iemand te vinden die mee wil. En dan samen te overleggen over hoe of wat de planning gaat worden.
Ikzelf ben 24 jaar en ik woon in Aarle-Rixtel, mocht je nog iemand zoeken en interesse hebben dan hoor ik dat uiteraard graag
wat een leuke plannen!
zelf ben ik twee dagen geleden aangekomen in Melbourne en wil heel wat in australie zien ( heb een working holiday visa voor een jaar, maar weet nog niet hoe lang ik ga blijven, alvast een aantal maanden).
momenteel sta ik nog voor alles open, zoek vooral leuke mensen om stukken van een reis mee samen te maken want alleen is dat maar niets. momenteel logeer ik bij een vriend hier, dus ben ook nog niet in contact gekomen met andere reizigers.
moest iemand concrete plannen hebben of willen maken en nog een reisgenoot zoeken, laat het maar weten.
groetjes sara
(ah ja, ben een 30jarige uit belgie)
Ik ga 30 augustus richting Australie! Ik ga 2 dagen HongKong in en kom op 2 september aan in Cairns… ik ga in 2 maanden reizen naar het zuiden, Melbourne en vlieg dan begin november over naar Nieuw-Zeeland waar ik dan ook nog ongeveer 1,5 maand verblijf. Ik heb mijn reis al wel geboekt, wat betreft vluchten en de eerste overnachten… verder heb ik buspassen… Ik weet niet of je zelf al iets geboekt hebt, maar ook ik zou het leuk vinden, vooral de eerste weken, iemand te hebben om je eerste ervaringen mee te delen…
Ik ben een 28 jarige studente uit Amsterdam. Ik woon sinds vorig jaar november in Sydney waar ik bezig ben met mijn afstuderen. Voordat mijn visum verloopt en ik weer terug ga naar Nederland zou ik graag meer van het land zien.
Ik ben van plan in september en oktober rond te reizen - een deel van de westkust (waarschijnlijk Broome tot Darwin) met de auto en een deel van de oostkust (Darwin tot Brisbane). Ik zou het leuk vinden om samen te reizen en vond hier al meerdere mensen met soortgelijke plannen! Wie zou het leuk vinden om samen te gaan of kan ik me eventueel nog bij iemand aansluiten?
lfs anna
Ook ik ben van plan om een tripje te maken naar Australie voor 3 maanden begin oktober 2010. Nadat ik een opleiding heb afgerond en gelijk weer ben door gaan studeren, heb ik het gevoel dat ik te snel een beslissing heb genomen over mijn studie die ik op dit moment doe.
Vandaar dat ik er even tussenuit wil om een paar maanden te reizen en iets te willen zien van o.a Australie.
Wie kan mij helpen met tips and tricks over de do’s and don’ts van reizen richting Down Under en zoekt ook net als mij een reisgenootje?