Reismaatje(s) gezocht voor eind februari 2010 Australië/Azië

Hai iedereen!

Ik ben Femke, net 21 jaar oud en ik zoek een reisgenootje of meerdere voor een reis vanaf begin februari 2010. Ik heb nog totaal geen idee waarnaartoe precies, maar het zal beginnen in Australië en eindigen in Azië. Laten we zeggen, tot het geld op is :teeth:

Ik heb al eens gebackpackt in Zuid Afrika en daar heb ik de smaak te pakken gekregen van de gezellige relaxte sfeer en de heerlijke zorgeloze vrijheid om te doen wat je maar wilt en het ontdekken van plekjes die je niet uit kan leggen, zo mooi!

Ik zou graag samen met iemand reizen, aangezien vriendinnen etc geen geld of tijd hebben. Dit kan één iemand zijn maar het lijkt me ook best gezellig om met een groepje te gaan! Ik zoek iemand die lekker kan feesten maar ook iets van de landen wilt zien. Liefst van mijn leeftijd, spontaan en altijd in voor iets nieuws!

Heb je interesse, stuur een berichtje!

Gr, Femke!

Hoi Femke!
Ik ben Mirjam, 21 jaar en ik studeer in Groningen. Ik verwacht ergens half januari 2010 af te studeren en daarna wil ik graag op reis gaan.

Ook ik ben daarom nog op zoek naar een leuk reisgenootje. Ik heb zelf verder geen ervaring met reizen, dus het word een grote sprong in het diepe.

Een vraagje aan jou: Staat al vast dat je in Australië gaat beginnen?
Zelf wil ik sowieso heel graag omstreeks eind maart/begin april naar Japan. Verder lijken landen als China, Indonesië en Nieuw-Zeeland etc. me ook prachtig.

Groetjes,
Mirjam

Eei femke! ik wil ook januari/februari naar australie, voor ongeveer een jaartje.
Een reisgenootje met backpackervaring is natuurlijk nooit weg, want ik zelf ben nog nooit verder geweest dan spanje…
Ik ben kevin, 21 jaar kom uit Berkel En Rodenrijs(Rotterdam).

Hou ook van feesten maar ga natuurlijk niet voor niets naar Australie, dus wil wel iets zien.
Vooral gewoon lekker genieten!
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=69919

Stuur me anders een mailtje,

Groetjes!
[EMAIL=“Kevin2507_v@hotmail.com”]Kevin2507_v@hotmail.com

Hai Mirjam!

Bedankt voor je berichtje!

Ik heb eigenlijk nog geen concrete plannen over de bestemming, alleen dat het ergens die kant op wordt. Dus ik ben heel flexibel! :thumbsup:

Japan lijkt mij inderdaad ook gaaf! En miss een stapje weg van de massatoerisme… Wilde jij daar met jouw reis beginnen? Hoe lang wil je ongeveer weg?

Ik zou het liefst in een een ‘westers’ land beginnen en daarna een wat culturelere kant opzoeken zoals idd China, Indonesië, Cambodja en India staan ook hoog op mijn verlanglijstje.

Groetjes, Femke

Hoi Kevin!

Bedankt voor je berichtje!

Wil je een heel jaar naar Australie? Want het liefst zou ik ook nog een aantal landen in Azië aan doen, om daar eventueel nog iets van vrijwilligerswerk te gaan doen als dat zo uitkomt.

@Mirjam
Ik heb me even verdiept in Japan in ieder geval en ik zag dat in die periode de kersenbloesem is! Erg leuk! Ben je ook van plan om naar Australie te gaan of niet?

Hey Femke
Inderdaad wil ik graag naar Japan in die periode vanwege de kersenbloesems haha! Daarbij komt dat het een heel veilig land is en zo mogelijk nog hygienischer dan Nederland. Daarom leek me het ook heel geschikt als beginnende backpacker.
Sowieso moet ik eerlijk toegeven dat ik wel gesteld ben op een beetje hygiëne. Ik vind het moeilijk in te schatten hoe erg het in overige Aziatische landen is (bijv. toiletten en hoeveelheid kakkerlakken etc.) Hoe denk jij daarover?

Opzich heb ik Australië niet heel hoog op de verlanglijst staan, juist vanwege het massa-backpacktoerisme. Dan ga ik liever naar bijv. Nieuw-Zeeland, als je graag zou willen beginnen met een westers land zegmaar.

De bedoeling is vanaf eind januari/begin februari een maand of zes te gaan reizen, ook afhankelijk van hoelang mijn geldvoorraad strekt.
Hoe lang wil jij ongeveer op pad?

Hai Mirjam!

Op zich heb ik er qua hygiëne geen problemen mee als het af en toe wat minder is, het liefst natuurlijk gewoon schoon! In die landen is het nou eenmaal niet zoals hier (op Japan na dan) :wink: Wel gehoord dat Japan erg duur is, weet jij hier iets van?

Ik wil inderdaad ook ong. ook zolang. Australië staat bij nog wel hoog, gewoon omdat het ondanks het toerisme toch zo’n groot land is waar je gewoon geweest moet zijn (naar mijn mening)… En daarnaast maakt het me eigenlijk niet heel veel uit.

Gr Femke!

Dan moeten we maar een spuitbus kopen ergens hahaha
Japan duur…in verhouding tot andere aziatische landen misschien wel iets duurder, maar die landen zijn ook wel extreem goedkoop…omdat de levensstandaard er gewoon minder is. Maar in verhouding tot Nederland is Japan echt niet duurder hoor :slight_smile: Volgens mij zelfs nog iets goedkoper!

Zal wel eens een reisgids Australië halen om te kijken wat daar te zien valt. Qua westers land-om-in-te-beginnen vind ik anders West-USA ook nog wel een optie (Los Angeles, San Fransisco, Yosemite, Grand Canyon, Las Vegas)

xxx

Hoi Mirjam!

Ja ik zit ook al alle reisgidsen door te spitten :slight_smile: En reisverhalen te lezen! USA lijkt me leuk, maar bewaar ik liever voor een andere keer…

Lijkt Australië je echt niks?

UP met dit topic! Nog iemand voor begin 2010? :smiley:

Groetjes

Hey
Ik denk dat Australië vooral een land is voor veel strand, zwemmen en feesten en wat minder echt cultuur. Opzich ben ik er niet op tegen daar te beginnen, maar ik kan maar een paar beroemde bezienswaardigheden bedenken die ik daar wil zien. Of misschien moet ik het zo zeggen: ik heb bij dat land niet meteen reiskriebels.
Maar misschien is een optie om niet heel uitgebreid te gaan, maar bijvoorbeeld een paar weken en dan in elk geval naar Sydney? (Dan kunnen we bijvoorbeeld de Opera House en de mega-dierentuin zien, zwemmen en misschien leren surfen). Heb jij verder suggesties van wat je in Australië zou willen zien/doen?

Oja, wat is ongeveer jouw idee van het totale budget dat je bij elkaar kunt krijgen?

Groetjes en geniet nog van het geweldige weer deze week!

Hee!

Oke jammer, ik ben namelijk toch wel van plan om er in ieder geval 2 maanden te blijven. Ik wil een groot gedeelte gewoon zien vanwege die geweldige natuur en ik wil graag de ooskust + midden gedeelte gaan doen.

Qua budget zit ik te denken om uit te geven max. 800 pmaand. (ruim genomen :slight_smile: ) incl eten en overnachtingen plus enkele excursies.

Maar ik denk dat we er dan toch niet echt uitkomen :wink:

Groetjes!

Okee goed,
dan ga ik even een nieuw berichtje plaatsen :slight_smile:

Ik laat je weten als ik van gedachten verander :stuck_out_tongue:

Omhoog :wink:

Hey Femke,
Ik ben Mischa, bijna 19, en heb net mn franse vwo gehaald (ik woon in fr:P) Ik wil zelf ook zon btje half januari/ begin februari naar australie voor ik denk een maandje of drie (en daarna new zeeland indonesie en thailand ). Mijn voorlopige idee is om met een goekoop gehuurde campervan langs de ooskust te trekken maar dat staat nog helemaal niet vast en ook ik ben dus zeer flexibel. Ik hou van feesten maar ben vooral op zoek naar een beetje avontuur. Ik ben ook nog van plan (als de financiele middelen dit toe staan:d )om een surfcursus te doen.

Het is voor t eerst dat ik zo ver weg ga en voor een tog wel behoorlijk lange tijd ik vind het dus best wel spannend maar ik kan echt niet wachten!!! mocht je het leuk lijken om er over te praten, kijken of onze ideen miss een btje overeen komen stuur me ffe een mailtje of voeg me toe op msn : mischajansma@hotmail.com

groetjes Mischa

Heey femke!

Ik zoek ook nog een reisgenootje! of reisgenootjes haha. Ik wil rond januari wil ik voor alles bij elkaar ongeveer 6 maanden reizen. Ik wil work & travel doen in australie voor ongeveer 4 maanden en 2 maanden naar nieuw zeeland en daarna wil ik misschien nog een tussenstop doen in thailand en of singapore of bali haha dat weet ik nog niet helemaal.

Ik ben trouwens 21 jaar en woon in Uden, brabant dus haha. Nouja anyway mocht je intresse hebben kan je me ook altijd even mailen of toevoegen op msn!

[EMAIL=“Msz_a@live.nl”]Msz_a@live.nl

Groetjes, Amé

Hoi Femke !!

Ik ben ook op zoek naar een reisgenootje en wil ook erg graag richting australie gaan voor zo’n 2 maanden!! Maareh, ik wil volgend jaar nog even sparen en het jaar erop gaan, 2011 dus!! Maar, je wilt denk ik niet nog een jaartje langer wachten neem ik aan? Zo ja , dat zal dan super zijn! Haha. Zo niet … dan ga ik verder op zoek :(!
Ben trouwens 21 jaar, en woon in Arnhem.

Groetjes Floor

Hai iedereen!

@ Mischa
Onze plannen komen wel zo ongeveer overeen! Helaas heb ik (nog) geen rijbewijs dus ik zal andere vervoermiddelen moeten gebruiken :wink: Ik vond het idee van een campervan iig ook super! Maar het ligt er net even aan of ik hem dan haal, ben namelijk net begonnen…

@ Ame
Wil je work & Travel gaan doen bij travel active? Heb ik ook veel naar gekeken! Klinkt heel goed! Ik wil alleen ook een paar maanden vertoeven in Azie en/of Nieuw Zeeland… Wanneer wilde je precies weg?

@ Floor
Haha sorry ik wil echt weg in 2010! Succes!

Ja ik wou eerst met travel active gaan, maar in vergelijking is activity international wel veel goedkoper moet je maar eens gaan kijken. Maar het is allemaal hetzelfde op zich haha. Vind het toch wel fijn dat hun alles voor je regelen. En ja eenmaal daar heb je der niet echt veel aan, alleen je hebt wel altijd iets om op terug te vallen.

haha oke ik heb me rijbewijs ook nog niet maar als t goed is begin ik binnekort met intensieve lessen (dan heb je alles binnen een maand) dus ik heb m wel tege die tijd. Maar zoals k al zei bij mij staat ook nog niets vast hoor t enige is dat het voor mij wel een beetje low cost moet blijven (daarom dacht ik zon campervan heb je gelijk je eigen slaapplek en keuken,en vervoer in 1 :P) maar andere vervoermiddelen vind ik ook prima ik ben zelf van plan om een btje te werken wanneer t nodig is maar niet te veel :smiley: vooral genieten^^ heb jij verder nog min of meer concrete plannen?

hoi,
ik ben marjolein van goch en 24 jaar. ik ben al een half jaar naar curacao geweest en dat was super!!! het beste is denk ik wel om te werken en reizen heb je meer mogelijkheden want anders moet je gaan wanneer je geld op is en geloof me dat is sneller dan je denkt.zo camper is wel super leuk als je dat met een paar man doet. maar hoe lang wil je gaan precies?en wat wil je precies?

ik hoor het wel!!!
groetjes marjolein uit brabant!!!